Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Paragon

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

2016.11.17. 14:49 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

Bár a mai napig jelentenek be újabb és újabb MOBA játékokat, a műfajban pár éve beállt egy stabil status quo: a League of Legends és a DOTA2 vezetik az élmezőnyt, szorosan mögöttük a SMITE, illetve ha hihetünk a felméréseknek/promóknak, a Heroes of the Storm. Minden más cím megbukott és lehúzta a függönyt egy idő után, képtelenek voltak szert tenni akkora játékosbázisra, hogy élvezetes, intenzív játékélményt biztosíthassanak. Amikor egy olyan cím, mint a DC képregények karaktereit felsorakoztató Infinite Crisis sem tudott magának egy néhány 100 játékosnál nagyobb kemény magot kialakítani (legalábbis néhány ex-fejlesztő bevallása szerint), elég látványos, mennyire telített már a piac.

Paragon nyílt béta

Az Epic Games azonban csak most kezd igazán beindulni a free-to-play fejlesztésekkel: amellett, hogy nyílt projektként hegesztik az új Unreal Tournamentet, és úgy tűnik, a Fortnite-ból is lesz valami évekkel a bejelentés után, előálltak saját MOBA-jukkal, egy szemet gyönyörködtető, UE4 motorral hajtott, játékmenetben inkább a SMITE-ra hajazó free-to-play címmel – és a bétában töltött hetek alapján úgy tűnik, akár helyet is szoríthatnak maguknak a dobogósok között.

Paragon nyílt béta

A Paragon alapvetően nem mutat újat a nap alatt, klasszikus, 3 útvonalon játszott 5vs5 MOBA, ahol a feladat a tornyok megsemmisítése, karakterünk fejlesztése és az ellenséges core elpusztítása. A TPS-nézetből fakadóan természetesen akciódúsabb (még a SMITE-nál is jobban), sokkal nagyobb hangsúllyal a gyors mozgáson, pontos célzáson, az Unreal 4 motornak hála pedig vitán felül nemcsak a legszebb MOBA, de valószínűleg a jelenlegi legszebb free-to-play játék is egyben.

Paragon nyílt béta

Az Epic persze nem érte be pusztán ennyi eltéréssel a konkurenciához képest, így bevezettek néhány további újítást, eltérő elemet. Az egyik legfontosabb, hogy a karakterek megnyitása pusztán profilunk szintjéhez, és nem játékbeli valutához kötött. Egy rövid próbaidő után (nem sokkal azután, hogy a botos játékmódok mellett megnyílik a kompetitív matchmaking is) minden karakter játszhatóvá válik, a listába pedig automatikusan bekerülnek a háromhetente érkező új karakterek is. A másik, sokkal jelentősebb eltérés a kártyapaklikon alapuló kasztrendszer. Minden játékbeli karakter átlagosan két-három szerepet tölthet be a műfaj rajongóinak ismerős listából (tank, caster, ranger, support stb.), és hogy melyiket választották (ezt a matchmaking során a preferált útvonallal együtt jelezhetik társaiknak), az a konkrét képességeikre nincs hatással, arra azonban igen, hogy mennyi életerejük lesz, milyen gyorsan támadhatnak, mozoghatnak. A meccs indulásakor megválasztott szereppel jár ugyanis egy kártyacsomag is, a csomag pedig meghatározza, hogy a bázisunkra visszateleportálva milyen tárgyakat vásárolhatunk magunknak a shopban, sőt ajánlást is tesz, hogy a játék különböző fázisaiban (early game, midgame, endgame) melyeket érdemes beszerezni, fejleszteni.

Paragon nyílt béta

Még a vásárlás sem pénzzel működik, hanem kártyapontokkal, amit a mobok gyilkolásától tornyok puszításáig és szintlépésekig számtalan forrásból beszerezhetünk. Sőt, a pályán felállíthatunk harvestereket is, amelyek automatikusan gyűjtik az egész csapat számára az energiát (ez általában a dzsungelező játékos feladata), és meghatározzák, hogy maximum mekkora értékben pakolhatunk lapokat karakterünkre. Egy meglehetősen érdekes rendszer, amely csak még egyedibbé válik a fejlődési rendszerrel: a sikeres csaták, profilunk szintlépései és a napi küldetések teljesítéséért cserébe ugyanis in-game valuta mellett kártyacsomagokat kapunk (illetve a valutából vehetünk is ilyeneket). Nemcsak előre kész paklikat konkrétan az egyes szereplőkhöz, hanem egyéni, különböző ritkaságú lapokat is, amelyekből saját paklikat gyúrhatunk, ezek pedig attól függően, mennyire vagyunk taktikusak, lehetnek mérföldekkel jobbak, mint az alapcsomagok, vagy sokkal gyengébbek is azoknál.

Paragon nyílt béta

A rendszer pedig jól működik, a karakterek jól kiegyensúlyozottak, a játékélmény kiváló, a közösség remek. Talán csak a nyílt béta az oka, de még egyáltalán nem találkoztam igazán toxikus játékosokkal, káromkodásokkal teleírt chattel. A játék egy nagyon korrekt rendszert is kínál, ami bünteti a csapatukat cserbenhagyó játékosokat, a meccsek végén a csapattársak pedig értékelhetik egymást pozitív és negatív jelzőkkel egyaránt. A játékosbázis pedig hatalmas – míg sok, béta fázisban játszott MOBA-nál szenvedtem azzal, hogy gyakran percekbe telt egy megfelelő méretű csapatot találni, a Paragonban szinte soha nem kellett 10-20 másodpercnél többet várnom. Ez a játékosbázis, kombinálva a játékélménnyel, a baráti mikrotranzakciós rendszerrel, a csodaszép grafikával (amely low end konfigoktól atomerőművekig állítható), valamint a PS4-PC közötti cross-platform lehetőséggel egy nagyon komoly konkurenciává teszi a Paragont a többi MOBA mellett. Kíváncsi vagyok, hogyan alakul a nyílt béta végéig, ugyanis jelenleg még azoknak is ajánlani merem, akik alapvetően a MOBA-kat sem szeretik, mérföldekkel jobban szórakoztatott és lenyűgözött, mint a félmillió kipróbált MOBA többsége, és nagyon pozitív reményeket fűzök az Epic free-to-play fejlesztéseihez. ■

Paragon nyílt béta
Paragon
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Paragon

hozzászólások (2)

stero
stero 2016.11.17. 18:33
Még mindig az bosszant, hogy egy rohadt pályán kell gyepálni, ha akarod, ha nem.
davkar9
davkar9 2017.09.02. 07:50
Unalmas nyári órákban újra megpróbálkoztam vele. Tavalyi próbakör óta valamennyit javult. Néha-néha visszajártam, 1 esetleg 2 kör le is ment. Volt olyan, hogy kitartóan, csak a daily miatt is beléptem. Most valahogy augusztusban (? hetek óta rá se néztem) jött valami alapos átszervezés, kártyákat megkeverte, szinteket össze- és áthúzta. Szóval valami kavarós baromság.

Na hát a jelenlegi állapot az az, amit a szaknyelv a 'hulladék fos' jelzővel illet. Semmi sebzés, ellenben az ai, bot és a minionok is, kurvaerős lett. Korábban az első toronyig se jutott el, most lazán képes volt bedarálni minket. Közel fél óra szopás, máskor alig 10 perc alatt már nyerni lehetett. Kártyarendszer eddig még elment, automatikus kiosztással jöttek dolgok, most már nekünk kell egy szar pakliból rakosgatni meccs alatt szerzett pénzből. Ez megint nagyon kényelmes, mert vagy szintenként visszaugrálsz a bázisra, vagy elbújsz valahol (hajrá, úgyis megölnek) pontokat kiosztani.

Talán lesz még egy 3. ütés, ha már végre kilép a rohadt béta státuszból, amiben lassan 5 éve toporog és végre nem csak azon az egy szájbavert unalmas pályán kell bohóckodni.
ajánlott olvasnivaló