Anno az első Warhammer 40,000: Dawn of War megjelenésekor még gondolni sem mertem volna, hogy egy nap valósággal dúskálni fogunk a Games Workshop univerzumait feldolgozó játékokban. A mennyiség hátulütője természetesen a változó színvonal – átlagosan minden zseniális, addiktív, az eredeti játékok és könyvek hangulatát maximálisan hozó alkotásra jut legalább két-három fércmunka, amelyek megkérdőjelezik, vajon a GW pontosan milyen alapon osztogatja boldog-boldogtalannak a licenceket.
A lelkesedést azonban még ez sem szegheti – főleg úgy nem, ha az inspirálatlan, ezerszer látott recepteket Warhammer köntösbe öltöztető rókabőrök között időről időre felbukkan olyan ambiciózus darab is, mint amilyen a hazai NeocoreGames által fejlesztett Warhammer 40,000 - Inquisitor: Martyr, amely ha csak a töredékét fogja beváltani a készítők terveinek, egyszerre lehet a valaha készült legambiciózusabb Warhammer és magyar fejlesztésű játék is.
Erről pedig szép lassan az elkötelezett rajongók is meggyőződhetnek, a Neocore ugyanis néhány héttel ezelőtt elindította a The Foundingot – egy Steam Early Accesstől különálló, ám lényegében ahhoz hasonló programot. Ennek révén a mindenre kész támogatók már tölthetik is az egyelőre erős alfa állapotban leledző programot, majd hónapról-hónapra combos javítások sorozatán át követhetik, ahogy a játék egyre közelebb és közelebb kerül a végleges vízióhoz. A különböző támogatói csomagok mindegyike tartalmazza a hozzáférést a nyáron/kora ősszel érkező befejezett játékhoz (a történetből pont a spoilerek elkerülése érdekében nem sokat láthatunk addig), és az automatikus részvételt különböző kérdőívekben, de míg a legalapvetőbb csomaggal ezeken felül csak a játék stáblistáján foglalhatsz helyet a nevednek, a legcombosabb már örökérvényű season passt, vastagon megpakolt ajándékcsomagot (póló, inkvizítor ereklyék), soundtracket, valamint fél napos stúdiólátogatást is magába foglal.
Természetesen ne legyenek illúzióitok: a játék jelenlegi készültségében még jobb híján csak placeholderek, kezdetleges menük halmaza, amely előtt brutális, kemény roadmap áll a megjelenésig. Jelenleg épp csak annyit láthatunk a játékból, hogy felfogjuk, milyen hatalmas nyílt sandbox játéktér áll a rendelkezésünkre, milyen széles skálán tudjuk majd fejleszteni három inkvizítortípusunkat (amelyekből még csak egy játszható), belekóstoljunk a taktikára és a nagyobb ellenfelek aprólékos csonkítására épülő harcrendszerbe, és szemügyre vegyük, mennyire komolyan vették a készítők a Warhammer világát. Ha sikerül tartaniuk a tervezett tempót, fokozatosan lesz elérhető egyre több és több küldetéstípus, az eretnekek ARPG-stílusú megtisztítása mellett kipróbálható lesz a WH40K inkvizítorok életéhez szorosan kapcsolódó intrikák, politikai manipulációk rendszere, a játékosok döntései hatással lesznek majd a történetre, az igen méretes szektor és számtalan bolygójának állapotára. Vezethető járműveket kapunk, az inkvizítorok PvP csatákat hajthatnak végre egymás főhadiszállásán, vagy négyen egymás oldalán is irthatják a káosz erőit, a fejlesztők pedig évadokra bontott tartalomfrissítésekkel folyamatosan adagolni fogják az új ellenfeleket, fordulatokat.
Nehéz pontosan szavakba önteni, mégis mennyire ígéretesen és impozánsan fest mindez – ha a megjelenésre a fejlesztők ténylegesen a roadmap végére érnek (és miért ne érnének, a The Incredible Adventures of Van Helsing sorozattal is sikerült magasan felülmúlniuk minden várakozásomat), talán kicsit sem túlzok, hogy a leghangulatosabb, legmasszívabb Warhammer 40K játék kerül majd a rajongók kezébe, amely ráadásul a 40K univerzum egyik legizgalmasabb elemét, a Birodalom könyörtelen, emberfeletti inkvizítorait állítja a középpontba. A The Foundingot mi is folyamatosan követni fogjuk, és bár jelenlegi állapotában nem éreztük volna előnyösnek játékmenetet is mutatni belőle, a fokozatosan érkező frissítésekből és játékelemekből igyekszünk majd minél többet és látványosabbat megmutatni számotokra.