Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

BATALJ

BATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőben

A játék, amely halva született.

2019.03.22. 23:49 | szerző: Puddle | Ismertető/teszt

A szokásostól eltérően a BATALJ tesztjét rögtön a konklúzióval kezdem: senkinek nem ajánlom, hogy 25 euróért beruházzon erre a körökre osztott online stratégiai játékra. Ennek csak egy, de minden lehetséges pozitívumot felülíró oka van: nincs ki ellen játszani. A cél az lett volna, hogy a három különböző faj 21-21 egyedi egységéből állítsuk össze legyőzhetetlen csapatunkat, és előrelátásunkat, valamint taktikai tudásunkat megcsillantva vonuljunk csatába az arénaszerű pályák elfoglalandó pontjaiért. A BATALJ kizárólag 1v1-re épít – amit nem képes fenntartani –, nincs benne egyjátékos kampány és botok ellen sem mehetünk próbameccseket.

BATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőben

Ennek ellenére nem tartanám igazságosnak, hogy ne írjak róla bővebben, mivel nem érdemelte meg, hogy ilyen gyorsan eltűnjön a süllyesztőben. Rögtön látszik, hogy a Fall Damage apró indie csapata szívét-lelkét és minden ötletét beleadta a játékba, de elkövették a hibát, hogy nem free-to-play formában adták ki, kozmetikai mikrotranzakciókkal. A játék február végén jelent meg, és mire megkaptam hozzá a kulcsot, már nem találtam aktív játékost, így a teszt kedvéért egyik barátommal álltunk neki egymást gyepálni.

BATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőben

Ha azt mondjuk, körökre osztott stratégia, mindenki rögtön rávágja, hogy tehát olyan, mint az XCOM. Természetesen az alapok onnan vannak átemelve, de a játékmenet sokkal dinamikusabbnak érződik a szimultán akciónak köszönhetően. Mindkét játékosnak körönként 2 perce van, hogy kiossza parancsait, majd a saját és az ellenség egységei gyorsaságuknak megfelelő sorrendben lépnek és támadnak. Az izgalom abból fakad, hogy bele tudunk-e mászni ellenfelünk fejébe, hiszen ha kitaláljuk a következő lépését, blokkolhatjuk útját, különböző képességeinkkel csapdákat állíthatunk neki vagy fedezékbe vonulhatunk. Gyorsan mozgó harcosainkkal a lassabbak útját állhatjuk, így azok megakadnak és támadásukat sem tudják befejezni, lényegében elértük, hogy elpocsékoljanak egy teljes kört. A lépések sorrendjét az előző kör határozza, ezért azt is figyelembe kell vennünk döntéshozáskor. Minden lépés és támadás vagy képességhasználat lassítja az egységet, és ha nem pihentetjük, sokat veszíthet hatékonyságából. Ezért főleg a közelharcosokkal és mágiahasználókkal kell megfontoltan bánni, mivel sokkal védtelenebbek, ha lassabbak. A játék célja minden ellenséges egység elpusztítása, vagy a pályán található 3 kiemelt pont elfoglalása és megvédése, amiért győzelmi pontokat kapunk.

BATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőben

Minden meccs kezdetekor meg kell alkotnunk csapatunkat a – StarCraftra kísértetiesen hasonlító – három faj egységeiből. A Rusters (Terran) katonái óriásrobotokat, tankokat és augmentált katonákat, a Re-Linked (Protoss) droidokat és „energialényeket”, a Splicers (Zerg) pedig mutáns förmedvényeket kínál számunkra. A hősünk mellett 10 pont áll rendelkezésünkre, amiből egyszerű és speciális egységeket vásárolhatunk, és játék közben a szituációnak megfelelően hívhatjuk őket a csatatérre. Külön elismerésre méltó, hogy két ugyanolyan katonával nem találkozunk, mindegyik saját, egyedi képességekkel rendelkezik, speciális feladatot lát el, ami egyértelműen tükröződik grafikus designjukban is. A sokféle aktiválható és passzív képességnek köszönhetően temérdek taktikai lehetőség nyílik meg előttünk, aminek én még csak az alapjait próbáltam megérteni. A BATALJ nem kedvez a kezdőknek, vagy akik nem mozognak otthonosan a körökre osztott játékok világában. Nemegyszer sikerült saját mesterlövészeimet gátolnom azzal, hogy célpontjuk elé mozogtam, mivel nem figyeltem eléggé a mozgássorrendre. Nemcsak saját, hanem ellenfelünk egységeit is ismernünk kell, hogy a lehető legjobb döntéseket hozhassuk és a megfelelő taktikát alkalmazzuk.

BATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőben

A grafikai stílus kifejezetten tetszett, de megértem, ha valaki nem rajong a letisztult, plasztikus és sztereotip figurákért, és jobban kedveli a realisztikus képi megvalósítást. Bár némely modell alacsonyfelbontásúnak tűnik, az összkép mégis kellemes és egységes benyomást kelt, főleg a figurák terén, akiknek személyiségük testükbe van írva. A csata ritmusához alkalmazkodó zene pedig eléri, hogy a körökre osztott játék dinamikus és gyors maradjon.

BATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőben

Bár felröppent a free-to-play lehetősége, a fórumok vészjóslóan üresek, és csak remélni tudom, hogy a BATALJ fel tud támadni hamvaiból. Máskülönben túl sok szenvedély és munka veszne kárba. ■

BATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőben
BATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőbenBATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőbenBATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőbenBATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőbenBATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőbenBATALJ teszt – Taktikus arénaharc a jövőben

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

értékelés

BATALJ

BATALJ
Pozitívumok
  • Sokfajta egyedi egység és képesség
  • Nagy taktikai mélység
  • Érdekes egységdesign
Negatívumok
  • Nem játszik vele senki
BATALJ
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
BATALJ

hozzászólások (1)

stero
stero 2019.03.23. 19:34
Bazz, ez nagyon durva, hogy az égegyadta világon senki nem tolja vele. Mondjuk amikor nullára csökken a játékosbázis onnantól rohadt nehéz visszahozni bármit is. Nem volt marketing vagy mi? Mondjuk referenciának jó lehet a fejlesztőknek, ha más project után néznének más cégnél. Szomorú az ilyen.
ajánlott olvasnivaló