Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Mortal Kombat 11

Mortal Kombat 11 bétateszt – Szem és monitor nem maradt szárazon

Megnéztük a NetherRealm Studios hamarosan megjelenő brutális verekedős játékát.

2019.04.02. 00:45 | szerző: gregmerch | Előzetes

Ed Boon és csapata, a NetherRealm Studios alig egy hónap múlva dobja piacra minden idők legbrutálisabb, legvéresebb és – szerény személyem szerint – legjobb verekedős sorozatának soron következő részét. Az amúgy is tűkön ülő rajongókat még jobban felcsigázandó, a számos, gondosan csepegtetett infó és trailer után a programból most egy ínycsiklandó előételnyit tálaltak fel a fejlesztők az előrendelők és a sajtó számára, így jómagam is belevethettem magam a Mortal Kombat 11 zárt online bétájába.

Mortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazon

A betekintés során valóban csupán egy kis ízelítőt kaphattam a hamarosan debütáló alkotásból, az azonban olyan minőségű volt, hogy egyetlen alkalommal sem vettem észre az idő múlását, amikor leültem a PlayStation 4 Pro elé, holott az bizony rendre „hosszú” órákban volt mérhető. A teljes játék huszonöt karakterhelye közül összesen ötben volt megnyitható harcos, akiket kivétel nélkül régi ismerősökként köszönthettek a hozzám hasonlóan öreg veteránok. Baraka, Jade, Kabal, Skarlet és Scorpion kapásból három-három variációban is kiválaszthatók voltak, amelyek a Mortal Kombat univerzum különböző éráiból kerültek ki.

A fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek az egyes karakterek lehető legszélesebb körű személyre szabhatóságára. A módosítási lehetőségek tárháza a harcosok szinte minden tulajdonságára kiterjed, megjelenésüktől kezdve harci és egyéb mozdulataikon át a rendelkezésükre álló fegyvereken és eszközökön keresztül a speciális kombóiknak az MI-re gyakorolt hatásáig bezárólag. Szerencsére ez esetben nem csupán egy-két előre meghatározott szereplővariáns, vagy a többi (főleg japán) bunyós sorozatra jellemző kosztümváltogatási lehetőségről van szó, hanem ki-ki megteremtheti a gyárilag kapottak mellé a maga kis személyes über-Barakáját, vagy tetszése szerint módosíthatja a fejlesztők által biztosított szereplőket.

Mortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazon

Sajnos gyakorlási lehetőség nem volt a repertoárban, így jobb híján az egyszeri játékos a régi berögződéseit követve próbált – gyakran sikertelenül – improvizálni a próba során, avagy a vezérlési menü megnyitásával felugró billentyűkombinációkat igyekezett bevinni.

Az elérhető játékmódok között egy ötemeletes klasszikus torony, valamint egy egy-az-egy elleni online meccslehetőség szerepelt. Az előbbinél az MI nehézségi szintje közül a két legkönnyebbet választva a botoknak esélyük sem volt ellenem, azonban nekem sem igen volt sanszom az ezúttal is mindössze két billentyű lenyomásával aktiválható, a brutalitás minden eddiginél magasabb fokával jellemezhető kritikus csapást bevivő mozdulatsorokat megnyitni. Az interfész az előző epizódokban látottakhoz képest némiképp átalakult, így most a védelmünket függőlegesen, a fegyverzetünk és/vagy támadásunk aktuális státuszát vízszintesen jelzi a képernyő alsó sarkaiban a játék. Minden egyéb infó a fent elhelyezett életerőcsík alatt jelenik meg, igaz – leginkább a villámgyors, akadásmentes és pörgős akciónak hála –, néha olyan gyorsan változik a helyzet, hogy az akár QTE-nek is elmenne. A fejlesztők régebbi játékaiból megszokott, interaktív módon felhasználható környezeti elemek ismét bekerültek a játékba, így simán végigtörölhetjük aktuális nemezisünkkel az emberméretű kaktuszokat, vagy szanaszét törhetjük állkapcsukat a pálya szélén „parkoló” autóroncsban.

Mortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazon

A játék ismét szintlépéssel jelzi előrehaladásunkat, ami – és valamennyi egyéb módosítás – minden egyes újraindításkor lenullázódott a bétateszt során, így nemigen kell attól tartania senkinek, hogy a megjelenés nulladik percében maximumra feltápolt ellenfelek kerülnek az útjába. Az online küzdőtérre lépve a rendszer automatikusan sorsolt mellém egy-egy tetszőleges ellenfelet, de karakteremet és a huszonegyből elérhetővé tett összesen három helyszín közül a megfelelőt már magam, illetve közösen választhattam, választhattuk ki. A „lobby” jelezte a szembe kerülő játékosok aktuális szintjét és internetkapcsolatuk erősségét, amelynek tapasztalatom alapján – legalábbis a betekintés során – nemigen volt köze az összepárosítás kimeneteléhez. Nem tudom, minek volt köszönhető, de volt olyan meccsem, ami simán, röccenésmentesen zajlott le, ugyanakkor olyan is akadt, amikor tetemes – és nem kevésbé zavaró – laggolást követően nemes egyszerűséggel kihajított a szerver – nemcsak a meccsről, de a komplett programból is. Remélem, ez csak a tesztfázis során volt tapasztalható, és az április 23-i megjelenésig orvosolják a fejlesztők, hogy a start után már minden simán mehessen.

Nem nagyon szeretnék többet lelőni a Mortal Kombat 11-ről, így a többire (grafika, hangok, egyéb játékmódok stb.) majd a végleges verzió kapcsán térek ki. A bétateszt engem maximálisan meggyőzött, és ha lehet, még tovább fokozta eddig sem csekély várakozásomat. Nagyon szeretném már a komplett karakterlistát böngészni, a minden eddiginél irtózatosabb és brutálisabb mozdulatokat begyakorolni, vagy tovább göngyölíteni egyik kedvenc videojáték-univerzumom idősíkokon átívelő történetét. Csak ne kellene erre április utolsó harmadáig várni! Addig is mindenkinek ajánlom a mellékelt, a teszt során lőtt fotóimat, illetve a szintén csatolt in-game videót, amelynek ugyan sajnos az eleje valamiért lemaradt, de a játék sava-borsa, és iszonyat jó hangulata abszolút érezhető belőle! ■

Mortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazon
Mortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazonMortal Kombat 11 bétateszt –  Szem és monitor nem maradt szárazon
Mortal Kombat 11
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Mortal Kombat 11

hozzászólások (3)

GustyX
GustyX 2019.04.02. 07:47
Húha, ez a teszt is meggyőzött! Imádtam az X-et, valószínűleg ezt is fogom. A sok kis "biszbasz" megszerzése és ezáltal az álmaink MK harcosának összeállítása miatt motiváltabb lesz az ember pl. a tornyok leküzdésére.
Csak Kitana legyen benne klasszikus emberi formában, meg Kenji. Őket imádom, de valaki újnak is örülnék.
Skorpio90
Skorpio90 2019.04.02. 11:17
Optimalizálás milyen?
gregmerch
gregmerch 2019.04.02. 11:35
PS4 Pro-n abszolút simán és villámgyorsan futott a játék. Egyedül az online mérkőzések alatt tapasztaltam a cikkben is említett bizonytalanságokat, de egy bétateszt során még előfordulhat ilyen. Aztán majd meglátjuk. A grafika mindenesetre nem nagyon volt állítgatható. A HDR-t tudtam variálni, de pl. a Resolution vs Framerate nem volt választható opció a béta során. A rögzített in-game videó egy az egyben mutatja be, mire lehet számítani PS4-en.
ajánlott olvasnivaló