Valószínűleg ez lesz az eddigi legrövidebb cikkem, amit írok, ugyanis amit az Eyes of Warról jelenlegi állapotában érdemes elmondani, az elfér egy söralátéten. A játék egy klasszikus RTS, amely azzal próbál kitűnni a tömegből, hogy TPS nézetű harcot is kínál, magyarul bármelyik legyártott bakánk bőrébe bújva kaszabolhatjuk az ellent, ha ahhoz támad kedvünk (nem kötelező, maradhatunk a jól ismert felülnézeti módban is). A középkorban járunk, tehát jórészt közelharcot fogunk vívni, az íjász és az ostromgép a kivétel ez alól.

Négyféle nép közül választhatunk, amelyek csupán egy dologban térnek el egymástól, ez pedig a kinézet. Az épületek, az egységek, a megszerzendő erőforrások, a begyűjtés módja mindnél ugyanaz. Begyűjteni például csak fát és ércet kell, további dolgunk nincs is velük, nem épül rájuk termelési lánc. Katonánk lehet kardos, lándzsás vagy buzogányos gyalog, hasonló lovas és egyféle íjász, kalap-kabát.
A kezelőfelület fapados, nem találtam meg például azt, hogy hogyan tudok épületet javítani (talán még nem is lehet a jelenlegi verzióban), de ami teljességgel érthetetlen és elfogadhatatlan, hogy nincs egy épkézláb felület az egységek menedzseléséhez. A képernyő jobb alsó sarkában lévő kis dobozban van minden infó apró ikonokon. Általános leírásra, hovatovább valamilyen egyedi képességre ne is számítsunk. A térkép használhatatlan és pici, alig látni rajta bármit. Rosszul működik a fog of war, egységeink olyan apró területet fednek csak fel, hogy órákig tartana a térképet felfedezni.

A harc is elég kaotikus, mind RTS-, mind TPS-nézetben. Előbbi esetén csak egy nagy maszlagot látunk, ahol apró emberkék próbálják levágni egymást. Nehezen kivehető, mely egységek vannak épp kijelölve, hülyén is viselkednek, frusztráló az egész élmény. A TPS-nézet picit leegyszerűsíti ezt, legalább látjuk, ki az ellenség, sőt, ebben a nézetben sokkal messzebbre ellátunk a pályán, mint RTS-nézetben. Katonáink képessége kimerül egy alap és egy erősebb támadásban, amelyiknek pajzsa van, az pluszban védekezni is tud.
Édeskevés. Így tudnám összefoglalni az Eyes of War jelenlegi állapotát. Értem, hogy early access, de ez a játék az RTS műfaj alapvető elemeit nem tartalmazza (a TPS-től nagy kegyesen el is tekintek). A fejlesztők becsületére mondva elég sűrűn érkeznek a frissítések, de a fő probléma itt az, hogy ilyen formában ezt a játékot nem kellett volna kiengedni korai hozzáférésbe, mert csalódást keltő. Ha pedig az egyszeri játékosnak ez az érzése, onnan már nagyon nehéz szépíteni.