Nálam a Shadowrun: The Dragonfall D.C. lett a nyerő az utóbbi néhány év kínálatából.
(Egyszerűbb, kevésbé grandiózus, mint a DOS vagy a PoE, de az izgalmas, rejtélyekben bővelkedő, jóféle módon megírt és fordulatos történet, a nyomozgatás és a harcok tökéletes elegyét adta szerintem.)
A PoE-t végigvittem, és bár összességében tényleg nagyon jól sikerült, de a végére úgy éreztem, hogy kicsit sok volt. A harcok egy idő után monotonná váltak (néhány csatát leszámítva már abszolút automatikusan ment minden, nem voltak izgalmas pillanatok), a rengeteg mellékküldetés mindig letérített a főküldetés ösvényéről (pedig ez utóbbi eléggé érdekelt), sőt ki is "zökkentett" a beleélésből időnként, és valahogy nem találták el mindenhol jól az olvasgass/beszélgess és gyakd a szörnyeket kettős arányát. Voltak olyan részek, amikor órákig kb. csak párbeszédszövegeket (és ezen keresztül a PoE világára és politikai történéseire vonatkozó szövegeket) olvasott az ember, máskor meg "diablózott" a megadungeon-ben.
Ritkán mondok ilyet, mert alapvetően szeretem, ha minél több tartalmat sűrítenek egy játékba, de a PoE szvsz kicsit sok volt, fárasztó lett a végére. Ha töményebbre veszik, picikét megnyirbálják, pár sallangot (pl. megadungeon) kivesznek belőle, s ezzel párhuzamosan még jobban ráfekszenek a fősztorira, akkor nagyobbat tudott volna ütni nálam. Így, a játék végére még a főküldetés befejezését is némileg enerváltan és lefáradtan vettem tudomásul, pedig egyáltalán nem volt rossz (feltéve, ha végigolvasta az ember a játékbeli párbeszédszövegeket és igyekezett meg is érteni azokat: a politikai dolgokat, a világ működését, a történéseket... mert egyébként nem egy "hiperlátványos" vagy áll-leejtős valami a zárás, hanem inkább gondolkodj el az összefüggéseken jellegű.
Így is jó volt, többségében igen élveztem, de amikor végigvittem, az a határozott érzésem támadt, hogy elég volt belőle egy időre.
Viszont nem tudom, végigvitted-e, a legvégén igen jó pont jár azért, hogy amolyan Fallout1-2 módra nagyon részletesen végigveszi a játék, hogy melyik helyen miként alakult a helyiek vagy éppen a társaid sorsa a döntéseidnek köszönhetően.
(Most már nincs pontosáz a Dome-on, de én most 8,5-öt adnék a PoE-re, ha számszerű formában is értékelnem kellene.)
A DOS esetében pedig valóban a történet volt a gyenge pont. Kíváncsi vagyok, hogy miként forgatják majd meg a játékot.
Endure. In enduring, grow strong.