Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Subnautica (Steam megjelenés: 2018.01.23)

1202 levél
Válasz 18.02.20. 16:59 #7
ivanova36
Ami sokat eszik a Külklopszban az: fedélzeti tágyak, pl fabrikátor, elemtöltő, így azt érdemes beépíteni, de csak végszükség esetén használni, és a hajó saját felszerelése amiket kézzel aktiválhatsz:
- pajzs, használatonként -5% kb
- szonár, ami brutálisan eszi , pingenként -1% kb. Benyom, egy pingre majd ki
- ha normál módban van a meghajtás, nem takarékos, és
- a csendeshaladás még ami akkor is zabál ha ki van kapcsolva a hajtómű.
Külső és belső világítás elvileg nem fogyaszt, ahogy a létfenntartás sem.

Hasznos kiegészítő a hajtomű hatékonyságnövelő és a termáltöltő. Előbbi a cellákat kíméli, utóbbi meg 25+ fokos vízben elkezdi tölteni a telepeket. Pl a fekete füstkürtők környékére parkolva lassan, de feltölti teljesen.

Nehéz használni a Küklopszot, de ahogy a Vadászat a Vörös Októberre című könyvben és filmben is volt, a tengerfenéki kanyonokat be lehet tanulni, és akkor már gyorsan is lehet ott haladni, merülni. Nem kell hozzá stopper óra, de egy két rádióadó nem árt a megfelelő helyen.
Pl: bloodtrench kelp bejárat, elfordulás, Lost river bejárat, stb...

Sajnos a kishajóval nem merülhetsz 900m-nél mélyebbre, márpedig a végjáték bőven alatta van. Így kell a Külkopsz mindenképpen.

Ha a fenti Küklopsz fejlesztések nincsenek meg, mert nem találtad, vagy nem elérhető az anyag hozzá, kis szerencsével Időkapszulában meglelheted. Nagyjából ezeket pakoltam bele én is:
Küklopsz: max mélység, termáltöltő, szonár,
Csikóhal: max mélység, napelem,
Lépegető: max mélység
1134 levél
Válasz 18.02.20. 15:57 #6
quervo
Már jó negyven órám van a játékban túlélő módban, és most kezdem kicsit unni, pedig valami egészen brutálisan indult. Tetszik a koncepció, hogy egy túlélőjátéknak is van végkifejlete, a folyamatosan fejlődő bázis pedig rendesen ellátott boldogsághormonnal idáig. Amióta nem kell pecáznom, hogy egyek-igyak, tényleg rendesen lehet élvezni a felfedezést.

Viszont most eljutottam oda, hogy egy olyan anyagot kell beszereznem, aminek az eléréséhez muszáj a Küklopszot használnom, és én nem vagyok oda ezért a tengeri monstrumért. Csikóhallal mennék mindenhova, ha le tudnék merülni vele akármeddig, de ez sajna nem opció. Nem is látom gyakran, hogy merre merülök, hiába használom a kamerákat, de a legnagyobb gáz, hogy folyton lemerülnek a cellák. Lehet, hogy a cellatöltő eszik ennyi áramot alapból? Lekapcsolom a motort, kicserélem az elemeket, és még így megy az energia; ~1 km megtétele után pedig 20%-kal kevesebb nafta marad, pedig az elején nagyon nem ez volt a jellemző.

Már várom egy picit a végét, de az első harminc víg óra nagyon rendben volt, remélem, lesz folytatása, ahol ezek a hibákat is sikerül kiküszöbölni a bugokkal együtt. Kúszószőlősben parkolni a Küklopsszal nem jó ötlet.
1202 levél
Válasz 18.02.20. 06:59 #5
ivanova36
Befejezve Túlélő módban is, 23 óra alatt. Így közel 50 óra után kezdenek kiütközni a hiányosságok és ismét újabb bugba futottam bele.

A bug annyi volt, hogy a pálya egy része nem töltődött be, hiányosan jelent meg a terep, helyenként átlátszó volt, de mutatott rajta nyersanyagot, ami elérhetetlen volt. Alig fél órával később ismét ugyanarra haladva, már betöltött rendben.

A Túlélő mód nehézségei a bázisépítés után kb megszűntek, és hála az óriás tengeralattjárómnak, mélyebben sem okozott gondot se az élelem, se a víz. Terepet már ismertem a Szabad módból, így sokkal könnyebben találtam meg a helyes utat, igaz, még most is sikerült egy újabb átjárót találnom ami eddig elkerülte a figyelmemet.
Sajnos az "alapos" előkészületem a végjátékra mégsem sikerült olyan alaposra, így ismét nyertem egy nagy nyersanyagbeszerző körutat, de az is le lett tudva közel 2 óra alatt.

Gyűjtögetés közben találtam újabb Időkapszulát, melyben immár számomra hasztalan felszerelés volt, de így nem kellett legyártani őket az általam összeállítandó kapszulába, így jóformán továbbadtam azt amit találtam.

Hiányosságok
A statikus pálya és a statikus feladatok miatt az újrajátszási faktor nálam lecsökkent erre a két végigjátszásra. Harmadiknak nem fogok már nekikezdeni, érdemlegesen újat nem fog tudni mutatni már.
Továbbra is fenntartom, hogy mire mindent összeszedünk, a legjobb felszerelésre már nem is lesz szükség, nem tudjuk kihasználni, és értelme sem nagyon lesz. Így eléggé félbehagyott hangulatot áraszt, vagy rossz sorrendbe rakták össze a "fejlődést" biztosító technológiák hozzáférhetőségét. Mindezt közel 3 év EA után.
A történet végét sem lehet igazán kiélvezni, hiszen utána nagyjából még két óra játékidő van, amíg a történet ténylegesen lezárul, játékosdöntés hatására. És miért ne döntene úgy? Nem maradt semmi tennivaló, a veszélyes területek a végjátékban is azok maradnak, és már cél sincs ami miatt oda kellene merészkedni. Persze a felfedezés szép és jó dolog, de veszélyes is.

Folytatásra bőven van lehetőség, akár ugyanilyen körülmények között, akár teljesen más környezetben, ha az itt szerzett tapasztalatokat felhasználva készítik el, talán nem kell 3 évet várni rá.
Alternatíva lehet, bár nem hiszem hogy ilyesmin gondolkoznak, a new game+ bevezetése, melyben ezt-azt megváltoztatva adnak újabb játékélményt és időt az alapjátékhoz. Gondolok itt arra, hogy több feladat, újabb építeni való épület, jármű, de akár a végjáték kitöltése hasznos tartalommal is felmerült bennem, mint lehetőség.

Összességében az 50 órás játékidő és a játékélmény számomra bőven megérte a 23€-s árat. Ennél kétszer drágább játékokban van negyede ennyi játékidő.
1202 levél
Válasz 18.02.19. 06:51 #4
ivanova36
Miután befejeztem Szabad módban, egy nap pihenő után elkezdtem Túlélő módban is, a Szabad mód tapasztalataira hagyatkozva. A benyomás vegyes lett. Noha a Túlélő mód kezdeti nehézségeit viszonylag könnyen le tudtam győzni, és biztosítani magamnak a folyamatos étel és víz ellátást, és a kis tengeralattjárót is gyorsan sikerült összerakni, az eddig eltelt idő közelített a Szabad módban eltöltött mennyiséghez. Amit akkor felderítéssel töltöttem, azt itt nyersanyag farmolással és az óriás tengeralattjáró darabjainak keresésével. Közel két másfél nap volt mire össze tudtam kalapálni az óriás tengeralattjárót és további két nap volt, mire felhalmoztam benne annyi nyersanyagot hogy nekivághatok a mélységnek, reményeim szerint anélkül, hogy fel kellene jönnöm bármiért is.
Egy mélyebb bázist terveztem oda ahol Szabad módban is volt, így a környezetről tudtam hogy nem annyira ártalmas, és az odaút is viszonylag zökkenőmentes.
Második bázis felépítése és beüzemelése szintén jó pár órát vett igénybe, de végül csak beindult, igaz, egy-két nyersanyag eléggé ki lett centizve, de nem is terveztem meg az egész utat az utolsó csepp vízig.
Most itt tartok, nagyjából 870m mélyen, és innen folytatódik a kaland.

Nyersanyagkeresés közben eddig három Időkapszulába futottam bele. Ezekből kettő tartalmazott hasznos segítséget, többek között egy Cirkóruhát, ami a Dűne filmekből, könyvekből lehet ismerős és ami időnként vizet "termel". Később megtaláltam a "receptet" is hozzá,d e így legyártani már nem kellett, és hosszabb távú kereséseken is csak kajáról kellett gondoskodnom.

Viszont belefuttotam egy újabb bugba, ami játékállás visszatöltést eredményezett, igaz csak 9 perc, de egy tele raktér nyersanyag elvesztését eredményezte. A bug az, hogy ha max sebességgel haladsz és a játéktér nem töltődött be előtted teljesen, akkor nekem sikerült egy később betöltött nagy roncs közepébe beleragadni. Konkérétan egyszer csak egy "szoba" tö9ltődött be körém, ahonnan a kis tengeralattjáróval sehová sem tudtam menni, beszorult a falak és a berendezést alkotó ládák közé, egy olyan szobába, ahová korábban lézervágóval jutottam be. Sehogy sem sikerült kiszabadulni, teleportálást nem akartam használni, így reload. Fél órával később egy hasonló esetem volt, annyi szerencsével, hogy a tengeralattjáróm orra előtt töltött be egy másik nagy roncs és lekoppantam róla. Míg az első roncsnál már számítok rá, emiatt nagy ívben kerülöm is azt a helyet, ennél nem is számítottam rá, véletlenül "botlottam" bele, felderítés közben.

És játék közben felmerültek újabb kérdések. Lehet én vagyok a béna, és csak nem találtam, de eddig egyszer sem futottam bele olyan barlangba, ahol az egész egy nagyobb terembe torkollott volna aminek a tetején van beszorult levegő. Nem feltétlenül a levegő miatt, hanem mert van egy hordozható járműkészítő, amit ha lerakunk, felmegy az óceán felszínére és ott lehet vele gyártani csak. Kipróbáltam, a dokkunk nem alkalmas neki. Ezzel csak az a probléma, hogy az óriás tengeralattjáró gyomrába csak egy járgány fér, és összességében kettő kisebb járgányunk lehet. Mérlegelni sem kell melyiket visszük magunkkal, csak kerülőutat kerestem, hogy mindkettő nálunk lehessen.
Annak idején volt tervben egy még nagyobb tengeralattjáró is, két kis járgányt tudott magával vinni, de kivették a készítők, miután kiderült hogy a jelenlegi járműpark is elég, a többi felesleges lett volna, a játékos úgy sem gyártotta volna le.
Tény, hogy sok játék, pl RTS-ek esetében van hogy a kismillió egységgel akarják elbűvölni a játékost aki ehelyett megkeresi a jól bevált 2-4 fajtát és csak azokat gyártja, de van rá ellenpélda is, ahol vonzóvá tették az összes egység gyártását, és nem összesen 10 egységről van szó, hanem 20+.

1202 levél
Válasz 18.02.15. 06:51 #3
ivanova36
Szabad módban végigjátszva közel 32 óra alatt úgy, hogy bőven használtam a wiki és fórum oldalakat. Ha valaki a fenti segítségek nélkül esik neki, akkor tippre közel 40-50 óra is lehet, mire a végére ér. Sajnos vagy sem, még így is "megszívtam" a végigjátszás során, hogy adott nyersanyagból kevés volt nálam éppen, így nyertem egy utat, hogy beszerezzem a hiányzó mennyiséget.

És igen, csak megerősíteni tudom a korábbi állításom, miszerint mire beszerzek mindent ami kell és hasznos, vége a játéknak. Ez valahol problémás, hiszen ha a végjátékig eljut az ember a rendelkezésre álló technológiával, és nincs további "nehezítés" vagy újabb terület ahová mennie kell, az új technológia így értelmét veszti. Persze kényelmesebb egy ferrariban sírni, mint egy kerékpáron, ennek ellenére mindkettővel el tudsz jutni közel bárhová.
A beszerzett friss technológiák abban az esetben fognak hasznosak lenni, ha a végén a befejezést elodázzuk, mert bőven el lehet, és helyette építgetünk, felderítjük amit még nem találtunk meg, és elmegyünk oda ahol előttünk még ember nem járt.

Kis érdekesség, és szerintem nem spoiler, hogy a játéktérben időnként lehet találni Időkapszulákat. Kicsit utána olvasva ezeket más játékosok készítették és a játék automatikusan feltölti egy szerverre ahol lehet rájuk szavazni, és amelyek átjutottak a játékosok által támasztott kemény követelményeknek, azokat visszaküldik és random játékos fix játékterének egy random pontján megjelenik. Első végigjátszásom során kettő ilyen kapszulát találtam, és noha eléggé limitált a hely benne, mindkettőben volt hasznos tárgy ami segített a továbbhaladásban. Talán annyira ügyelhetne a szerver-készítőcsapat, hogy a kapszulák visszaküldésekor vegyék figyelembe, melyikben mi van és ténylegesen haladást biztosító segítség legyen benne, mert ugyan mindig jó dolog ha kap az ember valamit, kicsit csalódás hangulata is van, hogy pl a játék 2/3-akor talál egy olyan kapszulát amiben minden kezdő eszköz benne van. Kezdéskor áldás lett volna, de később inkább csalódás.

Az újrázási faktort szerintem nagyban csökkenti, hogy a játéktér statikus, ugyanakkor ha random generált lett volna sem biztos hogy fokozta volna az élményt, hogy az adott terület nem balra van, hanem jobbra a kiindulási ponttól.

Szabad és Túlélő mód mellett van egy harmadik lehetőség is, mégpedig a Hardcore mód. Magáért beszél a neve, egy életünk van, és ha meghalunk, Game Over.

További érdekesség, hogy a játék nem kifejezetten a gyilkolásra épít, sőt, alig akad gyilkolószerszám. Persze ha túl akarunk élni akkor mindenképpen kell halat enni az elején, de a nagyobb teremtményeket nem kell se levadászni, se megölni. Meglehet ugyan, de nem prioritás és nem sokat érünk el vele. Ám ahogy néztem az állatok ugyan egymásnak esnek, de ezzel sem lehet igazán taktikázni, így megoldásként marad a menekülés.

Wiki használata továbbra is kérdéses, ugyanis számos spoilert ellőnek, bár igyekeznek felhívni a figyelmet rá, óhatatlanul is belefuthatunk egy-egy előre jelzett eseménybe, helyszínbe. Ez kicsit elveszi a felfedezés örömét, másfelől megkímélhet attól, hogy a nagy nehezen összekalapált óriás tengeralattjárónkat ne cincálja szét 30 másodperc alatt egy Leviatán, mert a felderítés közben balra kanyarodtunk a barlangban és nem jobbra. Igaz, ez is hozzátartozik az élményhez, engem mégis rosszul érintene, hogy közel 4-10 óra alatt összeszedett cuccaimat elveszítsem "véglegesen" 1 perc alatt.

Személyes véleményem az, hogy maga a játék jó, sőt kiváló, annak ellenére hogy pár olyan bugba is belefutottam, mely kis híján elvette a kedvem a folytatástól. Továbbra is fenntartom, hogy érdemes Szabad módban tapasztalatot szerezni, és ha megtetszett a történet, környezet, utána bele lehet vágni Túlélő vagy esetleg Hardcore módban. Ára rendben van, a kapott játékidő aránya is korrekt.

Viszont felmerült kérdésként bennem, hogy hogyan tovább. A játék közel 3 azaz három évet volt EA módban, ami alatt fokozatosan bővült és egészítették ki a ma ismert formájára. Továbbgondolni, folytatni bőven lehetne, de félek, hogy ha az is 3+ évet vesz igénybe, addigra már más lesz a világ és más lesz a játékosok igénye is.
1202 levél
Válasz 18.02.13. 13:37 #2
ivanova36
Korábbi Túlélő próbálkozásommal felhagytam, mikor a játékidőm nagy részét a kaja-pia biztosítása vette el, és inkább újrakezdtem Szabad módban, ahol az Életerő és Oxigén csík megvan, de a kaja-pia igények kilőve. Így azért érezhetően gyorsabban haladtam, ami a Túlélőben 4 órába került, Szabad módban másfél alatt megvolt. A technológia is ismerős volt, nem nagyon kellett agyalni már, hogy az elején melyik nyersanyag hol van, bátrabban estem neki a felfedezésnek is. Ennek persze egymás után két elhalálozás is lett az eredménye. Egyik alkalommal robbanóhalakkal teli barlangba úsztam be nagy sebességgel, második alkalommal pedig a méregfelhő végzett velem.

A gyors haladás az ami kárpótolt, illetve hogy nem kell már halak után úszkálnom vagy csapdával megfogdosnom őket. A gyors haladás ellenére is, na meg az össze-vissza kapott technológiák miatt csak kb 8 órányi játék után tudtam mélyebbe menni a frissen legyártott járgányommal. És a mélységben újabb veszélyek leselkedtek rám, melyek eddig egy alkalommal öltek meg és másik alkalommal olyan közel kerültem hozzá hogy a nagy nehezen összekapart óriás tengeralattjárómmal együtt engem is keresztbe nyeljen le, hogy már láttam a fényt...

Ezek ellenére nem bántam meg a Szabad módot. Mivel a térkép statikus, kicsit csalásnak számíthat hogy betanulom mi hol van, mi honnan esik, mit hogyan kell gyártani, de ezt betudom a főhős előéletének, már ami a rendelkezésre álló technológia ismeretét jelenti.
Szabad módban már "csak" két felderítetlen terület van hátra, és egy pár apróság, de így is 20+ óránál járok. Következő nekifutás pedig egy újrakezdett Túlélő mód lesz, ügyelve a kaja-pia ellátásra. Sajnos vagy sem, nincs jelenleg olyan opció, ahol a fauna nem kezel ellenségként, pedig a fórumokat olvasva nem én vagyok az egyetlen akinek ilyesmi hiányzik. "Csalás", akarom mondani konzolparancs persze van rá, így lehet majd az egyik végigjátszásom ilyen lesz, de ez még a jövő zenéje.

Wiki oldalt és fórumot böngészve viszont úgy tűnik, hogy mire megszerzek minden fontos technológiát, addigra vége is a játéknak, de persze a játékos nincs rákényszerítve a "befejezésre", így lehet a befejezés előtt kiveszek pár nap szabadságot a játékban és körbejárom az egész területet, felszerelve top fejlesztésekkel.
A hangulata még mindig remek, bár egy két "hal" a frászt hozza rám amikor a semmiből nekem esik, ettől függetlenül vannak eszméletlenül szép helyszínek, de akár építhetünk is magunknak hangulatos menedékeket.

És ha már építés. Szabad módban sikerült megtapasztalni, hogy milyen változatos szempontokat érdemes figyelembe venni építkezéskor, illetve hogyan is érdemes építkezni. Van aki minden zónába épít egy bázist magának, van aki az egész játékteret igyekszik lefedni szkennerekkel, és van aki csak az előrehaladás könnyítése miatt építkezik csak.

Észrevétel, javaslat: járművek modolását csak biztonságos mélységben végezzük. Majdnem elvesztettem az óriás tengeralattjárómat amikor 1200m mélyen akartam fejleszteni, hogy 1700m mélyre is lemehessen.
1202 levél
Válasz 18.01.29. 08:13 #1
ivanova36
Előszó
Nem vagyok nagy rajongója a túlélőjátékoknak, pláne akkor nem, ha az single only. Valahol nem érzem az értelmét, hogy küzdjek, életben maradjak, építkezzek, de közben nincs kivel az elérd eredményeimet megosztani. Ezért sem kezdtem bele anno más hasonló túlélő játékba, részben ezért sem tetszett a No Man's Sky (single only mivolta) és a Space Engineers (ok hogy van multi része, de céltalannak tűnt a magam örömére az építkezés, plusz irdatlan gépigény).

Subnautica
Ajánlották korábban még EA alatt, hogy nézzem meg, de a fentiek miatt eddig kerültem a témát, na meg a VR ajánlás miatt. Hétvégén végül csak belenéztem és kellemesen csalódtam. Noha 3 évet volt EA-ban, a korábbi verziókkal eddig nem is találkoztam így a "kész" termék számomra majdnem minden téren rendben volt. Volt benne bug, ráadásul eléggé idegesítő is, de melyik játékban nincs.

Kezdő játékosként egyből a Túlélőmódra kattantam rá, ahol biztosítani kell a magam számára az ételt és innivalót is, az oxigén és életerő mellett. Volt másik játékmód is, ahol csak oxigén és életerő a két mérvadó, a kaja-pia nem játszik. Érdekes lett volna mondjuk az eredeti Half-Life, ha közben a főhős megéhezik, megszomjazik, de itt valahogy természetesnek tűnt, hogy ha a túlélést akarom megtapasztalni, akkor ezt a módot kell választani.
Mostanra már bánom hogy ezt választottam és lehet egy kaja-pia nélküli móddal jobban jártam volna, így lett volna némi tapasztalatom a játékvilágban, technikai megoldásokban.
Az első órám azzal telt, hogy megtanuljam mi-hogy-merre. Majd ahogy sikerült elkérni hogy nem csak 30 másodpercre hanem tovább is lent tudtam maradni, egyre bátrabb lettem és úsztam egyre mélyebbre és egyre távolabb a relatív biztonságot jelentő helytől.
Másfeledik óra környékén már elkezdtem építkezni is, de még csak nagyon szerényen, aggódva hogy az eddigi biztonságos helyem nem lesz meg sokáig.
Második óra körül már újabb építkezésbe fogtam és kezdtem felismerni hogy mekkora a játéktér, mekkora távolságok vannak benne, legyen az horizontális, vagy vertikális.
Harmadik órára sikerült összekalapálni az első járművet, mely kb 20 perccel később a fent említett bug során átesett a fenék textúrán és számomra elérhetetlen lett. Egy haszna volt: irányjelzőként továbbra is üzemel. Tanulság: járművel ne álljunk meg fenékhez vagy parthoz koppanva, biztonságosan a vízben hagyjuk lebegni.
Három és feledik órára újból legyártottam konstatáltam, hogy nagyon az elején vagyok ennek a világnak a felfedezésében, melyhez majd komolyabb jármű is fog kelleni, na meg komolyabb technológia, hiszen a jelenleg elérhetőkkel max párszáz méteres mélységig tudok lemenni.
Negyedik órára eléggé depis lettem, hogy nem találtam eddig egyetlen túlélőt sem a felkutatott mentőkabinokban. Egyetlen társ a PDA-m intelligenciája aki olykor figyelmeztet hogy enni-inni-levegőt kéne venni. Néha megmosolyogtat ugyan amikor olyan fontos adatokat közöl mint:
-Mostanra teljesítette a heti előírt mozgásgyakorlatok 500%-át, kedvelt mozgása az úszás, de ügyeljen a változatos edzésre is.
-Minden kitermelt nyersanyag a cég tulajdonát képezi, így ha azt nem tudja átadni a cég képviselőjének, költségtérítéssel élhet a cég. Jelenlegi tartozása a cég felé: 3.000.000 kredit.

Technológia
Jó az építés, gyártás mechanizmusa, igaz még scifi, de látszik hogy a fejlesztők igyekeztek kicsit hihetőbbé tenni. Pl halon átszűrt tengervíz iható lesz, de nem annyira tápláló mint a fertőtlenített, stb...
A nyersanyagok is kellőképpen változatosak, és bár nem egy WoW, ahol az első két terület után tudni lehetett, hogy a fejlettebb nyersanyag majd a következő területen lesz, a menet közben bekövetkezett események valamelyest visznek azért a megfelelő irányba. Ami rossz pont, hogy eléggé véletlenszerű, hogy milyen technológiát mikor kapok meg, így könnyen lehet hogy már tudok komolyabbat építeni, miközben az egyik alap még hiányzik. Ezt szerintem kicsit jobban rendbe kellett volna rakni, és inkább sorba jöjjenek, de ennyire szétszórva. Vagy én szedtem őket össze rossz sorrendben.

Környezet
Sosem búvárkodtam, legmélyebb ahová leúsztam talán 4-5m, az is úszómedencében, ám a natgeo-discovery adókat szoktam nézni, plusz a kozmosz sorozatot, így nagyjából laikus szinten képben vagyok a víz alatti világgal, és azt kell mondjam, hogy pazarul fest amit a készítők alkottak. Ők is figyeltek olyan apróságra, mint amire az elején a WoW készítői is, hogy megpróbáltak egy-egy nyersanyagnak behatárolható fellelhetőséget adni, vagyis pl a WoW-ban a Mageroyal virág az fák közötti kis tisztásokon lelhető fel, a Silverleaf az sűrűbb erdőkben, Earthroot sziklákon; itt is hasonló a helyzet, megfejelve a mélységgel. Avgyis bizonyos növények csak sekélyebb vízben vannak, más nyersanyagok csak barlangban, megint más mélyebben.
Ami hiányzott az viszont egy térkép, vagy csak én nem találtam meg még, ami jelezné az egyes "területek" határát. Persze lehet ez már túl nagy könnyítés lenne, de nehezen hiszem hogy egy scifi környezetbe ez nem fért volna el, hiszen van olyan eszköz ami kis távolságra még a topográfiát is kijelzi. Szerintem bőven elfért volna egy olyan térkép ami a feltérképezett helyeken a topográfiát is elmenti, vagy ha más nem csak nagy vonalakban a területet. Arra hogy megjegyezze mit hol találtam, már gondolni sem merek. Háhá, dehogynem. Megjegyzi. PDA enciklopédia részében utána lehet olvasni ha nem tanultuk meg, de csak nagy általánosságban jegyzi meg, pl adott nyersanyag barlangban található, vagy tengerfenéken.
Nagyon változatos mind a flóra, mind a fauna, bár néha éreztem hogy mintha már jártam volna itt, egyes tereptárgyak mintha ismétlődnének, de messze nem olyan mértékben a fent említett WoW-ban ahol az adott területen minden második barlang ugyanaz volt.
Még most is az ötödik óra környékén a napi tevékenységekben akadályoz a napszakváltozás, már egyre kevésbé. Míg az elején az éjszakát végig kellett gubbasztanom a biztonságos helyemen, addig mostanra inkább csak zavar, hogy sötét lesz és lámpát kell használom.

Felfedezés
Kevés játékban éreztem azt hogy na nézzük meg mi van amögött a domb mögött, vagy hogy mi van abban a barlangban, de itt érezhető volt, és számomra jobban hatott mint a No Man's Skyban vagy a WoW-ban. Igaz mindkettőben volt olyan mozzanat amire azt mondtam: Ez igen, végre egy érdekes helyszín és előttem lehet senki nem volt még itt!, Subnauticában hasonló érzés fogott el majd minden barlang bejárata előtt. Jellemzően a következő gondolatom az volt: kaja rendben, pia rendben, levegő rendben, akkor irány be. Érdemes lehet ha már megvan a Rádióadó kütyű, akkor magunkkal vinni párat és az érdekesebb helyekre lerakni egyet-egyet és később visszatérni, vagy papír ceruza és térképen vezetni mi hol lehet. Van a neten is fent teljes térkép, de túl sok spoilert tartalmaznak és a játék egyik lényeges elemét, a felfedezést veszi el. Más kérdés hogy ha már ismert, bejárt helyeken gyanítod hogy ott van valami ami mellett elmentél akkor hasznos lehetnek ezek a térképek.

Egyelőre ennyi, jó lenne spoiler mentesen tartani a témát, vagy legalábbis ügyelni rá.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.