Fórum
Hozzászólások, megjegyzések
»» Pathfinder: Kingmaker – Definitive Edition teszt [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: Pathfinder: Kingmaker – Definitive Edition teszt
Konzolos kiadást kapott a két évvel ezelőtti fantasy RPG.
Pathfinder: Kingmaker
A legutóbbi Pathfinder: Kingmaker cikkek, hírek
- 2020.09.15. | Cikk » Ismertető/teszt
Pathfinder: Kingmaker – Definitive Edition teszt
Igen, én is láttam, hogy sokat dolgoztak rajta. Kickstarteren backeltem a második részt, igaz most csak az alapot, óvatosságból.
Annak is örülök, hogy ezek szerint tényleg kijavították a legfontossabb hibákat.
Ami a szabályszétválást illeti, valóban a Pathfinder vitte tovább a hőskori DND vonalat, míg a DND 5.0 és társai más koncepciót alkalmaznak. Bár szerintem szintén jól átültethető pc játékra, ahogy az indie bétáknál láttam is pár érdekes próbát.
Annak is örülök, hogy ezek szerint tényleg kijavították a legfontossabb hibákat.
Ami a szabályszétválást illeti, valóban a Pathfinder vitte tovább a hőskori DND vonalat, míg a DND 5.0 és társai más koncepciót alkalmaznak. Bár szerintem szintén jól átültethető pc játékra, ahogy az indie bétáknál láttam is pár érdekes próbát.
Na, tegnap - néhány extra kör futása után - vissza is tértem a játékhoz.
Először egy Kingdoms of Amalur újrajátszást terveztem "pihentető" gyanánt (anno végigvittem, majd egyszer-kétszer új végigjátszásba fogtam azóta, de valamiért 10-20 játékórán belül rendre félbehagytam), amelyre a frissen megjelent Re-reckoning verzió remek alkalmat kínált. (Egyébként pofátlanság, hogy csak a Steamen érhető el kedvezmény az eredeti játékot birtoklóknak, és mindenki más - nekem pl. Origin-es verzió van - fizetheti a teljes árat, amely egyébként igen húzós, ha azt nézem, hogy egy szimpla remasterről van szó.) Viszont ez a Re-reckoning jelenleg még olyan irtózatosan bugos, hogy nekem pl. indítás után kapásból kiírta, hogy nem tud profilt létrehozni, s ezért menteni sem fogok tudni a játékban. Rákerestem, de semmi megoldást nem találtam a bajra, így lehet várni majd a javítás(oka)t.
Ezután a Divinity: Original Sin2-őt tettem fel, mert már rég terveztem egy újrázást, de még Fort Joy-ig sem értem el, amikor letöröltem a játékot. Egyszerűen folyamatosan "vakargatta" az agyam hátsó zugát, hogy inkább az "elorzott vidék"-en frissen megalapított birodalmamat kellene megszabadítanom a furcsán szervezetten bandázó trollok és koboldok seregétől. Úgyhogy visszatértem (és nem bántam meg, az első indítás után rögtön éreztem, hogy ez volt a "helyes lépés").
Megjegyzem, az alatt az alig pár nap alatt, míg távol voltam a játéktól, három darab patch jött ki hozzá, szóval a fejlesztők javítják serényen a hibákat. (Bár sajnos bele is pakolna néhányat menet közben. A legfrissebb javítás is egy ilyen, újonnan bekerült játékhibát orvosol.)
Először egy Kingdoms of Amalur újrajátszást terveztem "pihentető" gyanánt (anno végigvittem, majd egyszer-kétszer új végigjátszásba fogtam azóta, de valamiért 10-20 játékórán belül rendre félbehagytam), amelyre a frissen megjelent Re-reckoning verzió remek alkalmat kínált. (Egyébként pofátlanság, hogy csak a Steamen érhető el kedvezmény az eredeti játékot birtoklóknak, és mindenki más - nekem pl. Origin-es verzió van - fizetheti a teljes árat, amely egyébként igen húzós, ha azt nézem, hogy egy szimpla remasterről van szó.) Viszont ez a Re-reckoning jelenleg még olyan irtózatosan bugos, hogy nekem pl. indítás után kapásból kiírta, hogy nem tud profilt létrehozni, s ezért menteni sem fogok tudni a játékban. Rákerestem, de semmi megoldást nem találtam a bajra, így lehet várni majd a javítás(oka)t.
Ezután a Divinity: Original Sin2-őt tettem fel, mert már rég terveztem egy újrázást, de még Fort Joy-ig sem értem el, amikor letöröltem a játékot. Egyszerűen folyamatosan "vakargatta" az agyam hátsó zugát, hogy inkább az "elorzott vidék"-en frissen megalapított birodalmamat kellene megszabadítanom a furcsán szervezetten bandázó trollok és koboldok seregétől. Úgyhogy visszatértem (és nem bántam meg, az első indítás után rögtön éreztem, hogy ez volt a "helyes lépés").
Megjegyzem, az alatt az alig pár nap alatt, míg távol voltam a játéktól, három darab patch jött ki hozzá, szóval a fejlesztők javítják serényen a hibákat. (Bár sajnos bele is pakolna néhányat menet közben. A legfrissebb javítás is egy ilyen, újonnan bekerült játékhibát orvosol.)
Endure. In enduring, grow strong.
Én tavaly ősszel vittem végig. Akkor már atomstabil és nagyjából bugmentes volt (én nem találkoztam semmilyen problémával).
Kb. nettó 130 óra volt a végigjátszás úgy, hogy időnként, amikor nagyon mentem volna már kalandozni, de még a trónteremben ülve kellett xy számú emberrel elbeszélgetnem zsinórban problémákat megoldandó/lehetőségeket feltárandó, akkor eléggé "gyorsolvasás" módban toltam végig a szövegeket (irgalmatlan mennyiségű párbeszéd-szöveg van a játékban).
Összességében nagyon kellemes élmény volt egyébként, én kifejezetten a Baldur's Gate sorozat méltó utódját láttam/éreztem benne. (A végére a sztori is kerek egésszé áll össze, bár jó darabig tényleg olyan érzése van az embernek, mintha egymástól független kalandmodulokat tolna le egymás után. Ráadásul van egy "titkos befejezés" is, amihez a játék több - elsőre nem feltétlenül kritikusnak tűnő - pontján kell megadott módon dönteni/sikerrel venni bizonyos akadályokat/megfelelő sorrendben megcsinálni dolgokat, és ez olyannyira nincs szem előtt, hogy amikor olvastam róla, teljesen elképedtem, hogy egyáltalán ilyet is lehet...)
A Definitive Edition viszont most sajnos megint hozott egy rakás új bugot. Én feltettem, mert nagyon megtetszett a játékba (immár hivatalos formában is) implementált körökre osztott harc lehetősége. Az RTwP mód nem volt az igazi a sok mikromenedzsmentet igényló kasztokhoz (pl. Sword Saint, vagy éppen csak egy sima rugó, ha fullra ki akarod aknázni a sneak attackból jövő előnyöket), viszont így már sokkal vonzóbbnak tűnt a dolog (egy íjjal harcoló Spawn Slayert csináltam - nagyon kemény tud lenni, ha okosan használja/fejleszti az ember). De az elején sok apróbb hibába futottam bele (skill nem működik vagy nem úgy működik ahogy kellene), plusz a GoG is elcseszte az egyik patch-et (csak a GoG-os verziónál jött elő ez a hiba), és míg ki nem javították (ami volt talán közel egy hét is), a játék egyszerűen nem látta a DLC-ket, így a mentéseket sem lehetett betölteni.
Viszont, amikor félbehagytam nemrég, akkor teljesen vállalható/játszhatónak tűnt a Def. Ed. verzió is (PC-s kiadásról beszélek). Igaz, nem mentem túl mélyen bele, mert a Troll invázió kezdetén tettem félre. Egyszer biztosan folytatom, de rájöttem, hogy még egy év távlatából is frissnek hat a múltkori élmény, így inkább leraktam kicsit. (Most mindent nagyon alaposan átolvasva, mindenkivel mindent rendesen végigbeszélgetve játszottam, így nettó 40 játékóra táján jutottam el a troll invázióig. Ami, emlékeim szerint a játék negyede és ötöde között lehet valahol...)
A körökre osztott módot egyébként nagyon tudom ajánlani. Lassít picit a csatákon, de sokkal taktikusabb és áttekinthetőbb minden. A Spawn Slayeremmel olyan precíziósan tudtam szórni a sneak attack-os nyílvesszőket, hogy arra az RWtP módban esélyem se lett volna (ahol ide-oda mászkálás ment folyamatosan a csata közben stb.).
Nem Neked, hanem a cikkírónak üzenem, hogy a D&D szabályrendszer egy idő után "kettévált". Az ugyanezen a néven kijövő újabb és újabb implementációk mind egyszerűbb és egyszerűbb irányba mentek (alapvetően a kezdőknek, illetve sok szabályt megjegyezni nem szerető, egyszerű játékmenetet kedvelő embereknek), míg a Pathfinder néven szereplő elágazása pedig ezzel ellentétesen, a "részletekre fogékonyabb" réteget célozta meg. Tehát érthető az NWN hasonlóság, ugyanakkor a szabályrendszer tekintetében az NWN olyan a Pathfinder: Kingmakerhez viszonyítva, mintha mondjuk a Heroes of Might & Magic I-et hasonlítanánk a III.részhez
Kb. nettó 130 óra volt a végigjátszás úgy, hogy időnként, amikor nagyon mentem volna már kalandozni, de még a trónteremben ülve kellett xy számú emberrel elbeszélgetnem zsinórban problémákat megoldandó/lehetőségeket feltárandó, akkor eléggé "gyorsolvasás" módban toltam végig a szövegeket (irgalmatlan mennyiségű párbeszéd-szöveg van a játékban).
Összességében nagyon kellemes élmény volt egyébként, én kifejezetten a Baldur's Gate sorozat méltó utódját láttam/éreztem benne. (A végére a sztori is kerek egésszé áll össze, bár jó darabig tényleg olyan érzése van az embernek, mintha egymástól független kalandmodulokat tolna le egymás után. Ráadásul van egy "titkos befejezés" is, amihez a játék több - elsőre nem feltétlenül kritikusnak tűnő - pontján kell megadott módon dönteni/sikerrel venni bizonyos akadályokat/megfelelő sorrendben megcsinálni dolgokat, és ez olyannyira nincs szem előtt, hogy amikor olvastam róla, teljesen elképedtem, hogy egyáltalán ilyet is lehet...)
A Definitive Edition viszont most sajnos megint hozott egy rakás új bugot. Én feltettem, mert nagyon megtetszett a játékba (immár hivatalos formában is) implementált körökre osztott harc lehetősége. Az RTwP mód nem volt az igazi a sok mikromenedzsmentet igényló kasztokhoz (pl. Sword Saint, vagy éppen csak egy sima rugó, ha fullra ki akarod aknázni a sneak attackból jövő előnyöket), viszont így már sokkal vonzóbbnak tűnt a dolog (egy íjjal harcoló Spawn Slayert csináltam - nagyon kemény tud lenni, ha okosan használja/fejleszti az ember). De az elején sok apróbb hibába futottam bele (skill nem működik vagy nem úgy működik ahogy kellene), plusz a GoG is elcseszte az egyik patch-et (csak a GoG-os verziónál jött elő ez a hiba), és míg ki nem javították (ami volt talán közel egy hét is), a játék egyszerűen nem látta a DLC-ket, így a mentéseket sem lehetett betölteni.
Viszont, amikor félbehagytam nemrég, akkor teljesen vállalható/játszhatónak tűnt a Def. Ed. verzió is (PC-s kiadásról beszélek). Igaz, nem mentem túl mélyen bele, mert a Troll invázió kezdetén tettem félre. Egyszer biztosan folytatom, de rájöttem, hogy még egy év távlatából is frissnek hat a múltkori élmény, így inkább leraktam kicsit. (Most mindent nagyon alaposan átolvasva, mindenkivel mindent rendesen végigbeszélgetve játszottam, így nettó 40 játékóra táján jutottam el a troll invázióig. Ami, emlékeim szerint a játék negyede és ötöde között lehet valahol...)
A körökre osztott módot egyébként nagyon tudom ajánlani. Lassít picit a csatákon, de sokkal taktikusabb és áttekinthetőbb minden. A Spawn Slayeremmel olyan precíziósan tudtam szórni a sneak attack-os nyílvesszőket, hogy arra az RWtP módban esélyem se lett volna (ahol ide-oda mászkálás ment folyamatosan a csata közben stb.).
Nem Neked, hanem a cikkírónak üzenem, hogy a D&D szabályrendszer egy idő után "kettévált". Az ugyanezen a néven kijövő újabb és újabb implementációk mind egyszerűbb és egyszerűbb irányba mentek (alapvetően a kezdőknek, illetve sok szabályt megjegyezni nem szerető, egyszerű játékmenetet kedvelő embereknek), míg a Pathfinder néven szereplő elágazása pedig ezzel ellentétesen, a "részletekre fogékonyabb" réteget célozta meg. Tehát érthető az NWN hasonlóság, ugyanakkor a szabályrendszer tekintetében az NWN olyan a Pathfinder: Kingmakerhez viszonyítva, mintha mondjuk a Heroes of Might & Magic I-et hasonlítanánk a III.részhez

Endure. In enduring, grow strong.
Nem tudom, hogy végigjátszottad-e, de megjelenés után nem sokkal még igencsak sok volt benne a bug. Ahogy haladtál előre a sztorival úgy lett több és súlyosabb bug a játékban, a 6-os fejezet pedig konkrétan játszhatatlan volt, de már 5-ös fejezetnél többször csak a birkatürelemem és a sztori befejezése motivált. Sokszor kellett bizonyos szakaszokat újrajátszanom, 100+ órám lett benne, végül feladtam.
Mivel az egyik leghíresebb, azonos nevü Pathfinder szerepjáték modul történetét rakták be a PC-s játékba, így csak simán elolvastam a végét abból.
Azóta tonnányi patch jött ki a játékhoz, hát talán majd egyszer újra nekikezdek. Ahhoz viszont nagyon-nagyon sok időmnek kell lenni.
Mivel az egyik leghíresebb, azonos nevü Pathfinder szerepjáték modul történetét rakták be a PC-s játékba, így csak simán elolvastam a végét abból.
Azóta tonnányi patch jött ki a játékhoz, hát talán majd egyszer újra nekikezdek. Ahhoz viszont nagyon-nagyon sok időmnek kell lenni.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.