Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Pathfinder: Kingmaker – Definitive Edition teszt [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Pathfinder: Kingmaker – Definitive Edition teszt
Konzolos kiadást kapott a két évvel ezelőtti fantasy RPG.

Pathfinder: Kingmaker

Pathfinder: Kingmaker
A legutóbbi Pathfinder: Kingmaker cikkek, hírek
221 levél
Válasz 20.09.18. 01:24 #4
Noggle
Igen, én is láttam, hogy sokat dolgoztak rajta. Kickstarteren backeltem a második részt, igaz most csak az alapot, óvatosságból.
Annak is örülök, hogy ezek szerint tényleg kijavították a legfontossabb hibákat.

Ami a szabályszétválást illeti, valóban a Pathfinder vitte tovább a hőskori DND vonalat, míg a DND 5.0 és társai más koncepciót alkalmaznak. Bár szerintem szintén jól átültethető pc játékra, ahogy az indie bétáknál láttam is pár érdekes próbát.
4272 levél
Válasz 20.09.17. 13:48 #3
gothmog
Na, tegnap - néhány extra kör futása után - vissza is tértem a játékhoz.

Először egy Kingdoms of Amalur újrajátszást terveztem "pihentető" gyanánt (anno végigvittem, majd egyszer-kétszer új végigjátszásba fogtam azóta, de valamiért 10-20 játékórán belül rendre félbehagytam), amelyre a frissen megjelent Re-reckoning verzió remek alkalmat kínált. (Egyébként pofátlanság, hogy csak a Steamen érhető el kedvezmény az eredeti játékot birtoklóknak, és mindenki más - nekem pl. Origin-es verzió van - fizetheti a teljes árat, amely egyébként igen húzós, ha azt nézem, hogy egy szimpla remasterről van szó.) Viszont ez a Re-reckoning jelenleg még olyan irtózatosan bugos, hogy nekem pl. indítás után kapásból kiírta, hogy nem tud profilt létrehozni, s ezért menteni sem fogok tudni a játékban. Rákerestem, de semmi megoldást nem találtam a bajra, így lehet várni majd a javítás(oka)t.

Ezután a Divinity: Original Sin2-őt tettem fel, mert már rég terveztem egy újrázást, de még Fort Joy-ig sem értem el, amikor letöröltem a játékot. Egyszerűen folyamatosan "vakargatta" az agyam hátsó zugát, hogy inkább az "elorzott vidék"-en frissen megalapított birodalmamat kellene megszabadítanom a furcsán szervezetten bandázó trollok és koboldok seregétől. Úgyhogy visszatértem (és nem bántam meg, az első indítás után rögtön éreztem, hogy ez volt a "helyes lépés").

Megjegyzem, az alatt az alig pár nap alatt, míg távol voltam a játéktól, három darab patch jött ki hozzá, szóval a fejlesztők javítják serényen a hibákat. (Bár sajnos bele is pakolna néhányat menet közben. A legfrissebb javítás is egy ilyen, újonnan bekerült játékhibát orvosol.)
Endure. In enduring, grow strong.
4272 levél
Válasz 20.09.15. 16:20 #2
gothmog
Én tavaly ősszel vittem végig. Akkor már atomstabil és nagyjából bugmentes volt (én nem találkoztam semmilyen problémával).
Kb. nettó 130 óra volt a végigjátszás úgy, hogy időnként, amikor nagyon mentem volna már kalandozni, de még a trónteremben ülve kellett xy számú emberrel elbeszélgetnem zsinórban problémákat megoldandó/lehetőségeket feltárandó, akkor eléggé "gyorsolvasás" módban toltam végig a szövegeket (irgalmatlan mennyiségű párbeszéd-szöveg van a játékban).
Összességében nagyon kellemes élmény volt egyébként, én kifejezetten a Baldur's Gate sorozat méltó utódját láttam/éreztem benne. (A végére a sztori is kerek egésszé áll össze, bár jó darabig tényleg olyan érzése van az embernek, mintha egymástól független kalandmodulokat tolna le egymás után. Ráadásul van egy "titkos befejezés" is, amihez a játék több - elsőre nem feltétlenül kritikusnak tűnő - pontján kell megadott módon dönteni/sikerrel venni bizonyos akadályokat/megfelelő sorrendben megcsinálni dolgokat, és ez olyannyira nincs szem előtt, hogy amikor olvastam róla, teljesen elképedtem, hogy egyáltalán ilyet is lehet...)

A Definitive Edition viszont most sajnos megint hozott egy rakás új bugot. Én feltettem, mert nagyon megtetszett a játékba (immár hivatalos formában is) implementált körökre osztott harc lehetősége. Az RTwP mód nem volt az igazi a sok mikromenedzsmentet igényló kasztokhoz (pl. Sword Saint, vagy éppen csak egy sima rugó, ha fullra ki akarod aknázni a sneak attackból jövő előnyöket), viszont így már sokkal vonzóbbnak tűnt a dolog (egy íjjal harcoló Spawn Slayert csináltam - nagyon kemény tud lenni, ha okosan használja/fejleszti az ember). De az elején sok apróbb hibába futottam bele (skill nem működik vagy nem úgy működik ahogy kellene), plusz a GoG is elcseszte az egyik patch-et (csak a GoG-os verziónál jött elő ez a hiba), és míg ki nem javították (ami volt talán közel egy hét is), a játék egyszerűen nem látta a DLC-ket, így a mentéseket sem lehetett betölteni.
Viszont, amikor félbehagytam nemrég, akkor teljesen vállalható/játszhatónak tűnt a Def. Ed. verzió is (PC-s kiadásról beszélek). Igaz, nem mentem túl mélyen bele, mert a Troll invázió kezdetén tettem félre. Egyszer biztosan folytatom, de rájöttem, hogy még egy év távlatából is frissnek hat a múltkori élmény, így inkább leraktam kicsit. (Most mindent nagyon alaposan átolvasva, mindenkivel mindent rendesen végigbeszélgetve játszottam, így nettó 40 játékóra táján jutottam el a troll invázióig. Ami, emlékeim szerint a játék negyede és ötöde között lehet valahol...)

A körökre osztott módot egyébként nagyon tudom ajánlani. Lassít picit a csatákon, de sokkal taktikusabb és áttekinthetőbb minden. A Spawn Slayeremmel olyan precíziósan tudtam szórni a sneak attack-os nyílvesszőket, hogy arra az RWtP módban esélyem se lett volna (ahol ide-oda mászkálás ment folyamatosan a csata közben stb.).

Nem Neked, hanem a cikkírónak üzenem, hogy a D&D szabályrendszer egy idő után "kettévált". Az ugyanezen a néven kijövő újabb és újabb implementációk mind egyszerűbb és egyszerűbb irányba mentek (alapvetően a kezdőknek, illetve sok szabályt megjegyezni nem szerető, egyszerű játékmenetet kedvelő embereknek), míg a Pathfinder néven szereplő elágazása pedig ezzel ellentétesen, a "részletekre fogékonyabb" réteget célozta meg. Tehát érthető az NWN hasonlóság, ugyanakkor a szabályrendszer tekintetében az NWN olyan a Pathfinder: Kingmakerhez viszonyítva, mintha mondjuk a Heroes of Might & Magic I-et hasonlítanánk a III.részhez
Endure. In enduring, grow strong.
221 levél
Válasz 20.09.15. 15:47 #1
Noggle
Nem tudom, hogy végigjátszottad-e, de megjelenés után nem sokkal még igencsak sok volt benne a bug. Ahogy haladtál előre a sztorival úgy lett több és súlyosabb bug a játékban, a 6-os fejezet pedig konkrétan játszhatatlan volt, de már 5-ös fejezetnél többször csak a birkatürelemem és a sztori befejezése motivált. Sokszor kellett bizonyos szakaszokat újrajátszanom, 100+ órám lett benne, végül feladtam.
Mivel az egyik leghíresebb, azonos nevü Pathfinder szerepjáték modul történetét rakták be a PC-s játékba, így csak simán elolvastam a végét abból.
Azóta tonnányi patch jött ki a játékhoz, hát talán majd egyszer újra nekikezdek. Ahhoz viszont nagyon-nagyon sok időmnek kell lenni.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.