
Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
Grafikai megkötések az új generációs Watch Dogs Legionben [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: Grafikai megkötések az új generációs Watch Dogs Legionben
A játék 4K-ban és ray tracinggel fog futni az új konzolokon, de…
Mondatértelmezési problémáim vannak. 

Mint, ahogy az olcsó RTX 3080-asokban sem kételkedtél? 





i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
Én nem kételkedek egy percig sem abban, hogy itt nagyon komoly játékok fognak születni gyönyörű grafikával.
Ez teljesen jogos. Én is meglesem magamnak ezt az RT-t, de ha tényleg olyan szinten megeszi a gépet, hogy a 2080S is csak 1080p-re elég mellette, akkor nem biztos, hogy bekapcsolva hagyom. Márpedig az arc, aki CP2077-et nyomta nyáron és nyilatkozott róla, neki 2080 Ti-n ment 1080p-ben 60-80 FPS-el.
Nem tudom mennyit sikerült rajta azóta optimalizálni, de azért annyira nem megnyugtató...

Egyelőre én is szkeptikus vagyok az egész RT-mizériával.
De arról, amit írtál elgondolkoztam egy picit. Az igaz, hogy egy adott konzolkonfig lesz a következő 5-8 évre, ami nem fog változni. De ahogy a PS3 és a PS4 esetében is volt, ugyanarra a fix hardverre idővel egyre szebb és jobb dolgokat hoznak össze. Jó példa erre a The Last of Us 2 pl. Hasonlítsuk össze csak az Uncharted 4-gyel, ami szintén meseszép volt (és még ma is közel van hozzá), mégis ég és föld a különbség.
Szóval picit bizakodóbb lettem: lehet, hogy ami ma még nem megy, csak 30 fps-sel, az pár év múlva már rutin ujjgyakorlat lesz a konzolnak. Persze nem a 4K+RT+120 fps, de ha a fejlesztők is kiismerik a rendszert, meg a szoftveres oldal is lép annyit előre, akkor láthatunk majd olyan dolgokat, amiket ma még kétkedve fogadnánk, hogy valós.
De arról, amit írtál elgondolkoztam egy picit. Az igaz, hogy egy adott konzolkonfig lesz a következő 5-8 évre, ami nem fog változni. De ahogy a PS3 és a PS4 esetében is volt, ugyanarra a fix hardverre idővel egyre szebb és jobb dolgokat hoznak össze. Jó példa erre a The Last of Us 2 pl. Hasonlítsuk össze csak az Uncharted 4-gyel, ami szintén meseszép volt (és még ma is közel van hozzá), mégis ég és föld a különbség.
Szóval picit bizakodóbb lettem: lehet, hogy ami ma még nem megy, csak 30 fps-sel, az pár év múlva már rutin ujjgyakorlat lesz a konzolnak. Persze nem a 4K+RT+120 fps, de ha a fejlesztők is kiismerik a rendszert, meg a szoftveres oldal is lép annyit előre, akkor láthatunk majd olyan dolgokat, amiket ma még kétkedve fogadnánk, hogy valós.

Novemberben jelenik meg. Várható volt, hogy szegény max 30 FPS-t fog produkálni RT bekapcsolásakor. 150.000 HUF-ba ennyi hardware fért bele. Csak sokaknak irreális elvárásai voltak, hogy majd 120FPS-el tolják natív 4K-ban és hasonló hülyeségek. Annyit kell tudni, hogy óriási előrelépés a 4-eshez képest CPU, videókártya tekintetében és az SSD is elképesztő löketet ad neki. PS4-en is voltak brutálisan szép játékok, az 5-ösnél még inkább lesznek. Csak nem szabad ilyesmit elvárni, hogy RT-vel 4K-ban 60 FPS-el menjen valami. Lehet, hogy pár fejlesztőnek sikerül majd összehozni, de szerintem nem ez lesz a jellemző. PC-n is fel lehet tolni az egekbe a gépigényt, de nem lesz értelme. Steam-en is a legtöbb embernek GTX 1060-1070 körüli kártyája van, 2% körül van az RTX 2070 tulajok száma és 1% alatt a 2080 tulajok. Igazából ez a RT eszi meg a gépeket. Kiderül majd hosszútávon, hogy megéri-e erőltetni. NVIDIA nagyon tolja most már jó 2 éve, AMD-nek is lépnie kellett, az október 28-án bemutatott kártyái már tudni fogják és az új konzolok is. Idővel kiderül, hogy érdemes-e belepakolniuk a játékokba vagy inkább követelni fogja a játékos társadalom a 60 FPS-s RT nélkül. Persze ha meghagyják a választási lehetőséget, akkor mindenki szépen eldönti magának.
Ja RT-t én nem is igazán néztem, számomra irreleváns gimmick túl nagy igényekkel. Ebben igazad lehet, de ez viszont nem tudom, mennyiben a Ubisoft hibája, a tech nem saját.
De az, hogy a táblázat alapján RT off 1440 high-ra is elég a gépem (és csak 1080-ban játszom majd, szóval high-ultra is sima), az nekem nem tűnik optimalizálatlannak.
Amúgy csak most kezdtem bele sokadszor az első W_D-be, és most úgy tűnik, kezd is elkapni az egész hangulata végre, szóval meglátjuk, talán eljutok Legion-ig is jövőre.
Úgyis AC shared universe, képben kell lenni... 
De az, hogy a táblázat alapján RT off 1440 high-ra is elég a gépem (és csak 1080-ban játszom majd, szóval high-ultra is sima), az nekem nem tűnik optimalizálatlannak.
Amúgy csak most kezdtem bele sokadszor az első W_D-be, és most úgy tűnik, kezd is elkapni az egész hangulata végre, szóval meglátjuk, talán eljutok Legion-ig is jövőre.


I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Egyáltalán nem követem a konzolokat, de most összezavarodtam. Ez a PS5 nem mostanában jelenik meg? Vagy már megjelent, mindegy. De gondolom szintén éveken át ez a fix doboz lesz, mire majd egy újabb generáció leváltja. De már a megjelenése-tájt ilyen 30fps kompromisszumokat kell kötnie, akkor hogyan akar lépést tartani a PC-vel és egyáltalán az elvárásokkal még évekig utána?
Másképpen fogalmazva: minek akarnak 4K-t ÉS Raytracinget, ha már az első nap előtt látszik, hogy csak nyögvenyelve megy...
Másképpen fogalmazva: minek akarnak 4K-t ÉS Raytracinget, ha már az első nap előtt látszik, hogy csak nyögvenyelve megy...
Lehet nekem nincs rálátásom az RT-re, azért tűnik elszálltnak. 1080p-ig tényleg elég baráti. Aztán lehet teljesen jogos a gépkövetelmény felette is.
Miles Morales is hasonló cipőben jár, ha jól olvastam. Vagy minden extra és 30 vagy nem olyan szép és 60.
Vicces generációváltás
Vicces generációváltás

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Ebben mi optimalizálatlan?
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
De természetesen teljesen más PC-re és konzolra fejleszteni, én annyira nem aggódom. A kis PS4 Pro-n is csak pislogtam és leesett az állam, hogy mit hoztak össze grafikában (UC4, GoW, TLoU 2), úgyhogy szerintem itt is ügyesen megoldják majd. Akik meg 60 meg 120 FPS-t vártak natív 4K-ban és RT-vel, azok NAGYON CSÚNYÁN el voltak tévedve. 

A játéknak alapból szokásos optimalizálatlan UBI-s rendszerkövetelménye van...
Szegény új konzolokban lesz egy belépőszintű RT alkalmas kártya. Még annak a 30 FPS-nek is örülhetünk. 2080 Ti is izzadni szokott RT-vel sajnos. Nem tudom, hogy kell-e. Nekem most lesz az első RT alkalmas kártyám, amit kimondottan a CP2077 miatt rendeltem, mert abban mindent is be akarok kapcsolni. Majd meglátom, hogy mennyit ad pluszban az élményhez.
Szegény új konzolokban lesz egy belépőszintű RT alkalmas kártya. Még annak a 30 FPS-nek is örülhetünk. 2080 Ti is izzadni szokott RT-vel sajnos. Nem tudom, hogy kell-e. Nekem most lesz az első RT alkalmas kártyám, amit kimondottan a CP2077 miatt rendeltem, mert abban mindent is be akarok kapcsolni. Majd meglátom, hogy mennyit ad pluszban az élményhez.

Azért az nekem egy picit aggasztó, hogy az überbrutálatomdurva számítási kapacitással bíró, hiperűrtérugrás sebességű SSD-vel feltunningolt új konzoloknál már a premier előtt 30fps limitekről beszélnek... És valahogy a WDLegion az eddig látott videók alapján nem tűnik olyan áll-leejtős látványvilágnak. Oké, ray tracing meg minden, de akkor is...
Meg úgy általában erről a ray tracingről nem tudom még eldönteni, hogy akkor ez most kell-e vagy sem. Nagyon jó példa erre az új Mafia. Ott ugye nincs, csak előre megszerkesztett kamu tükröződések. És legalább olyan jól néz ki, mintha ray tracing lenne... szóval értem én, hogy ez milyen überkirály dolog lehet a jövőben, de ha ezzel a következő 5-8 évre tervezett új konzolokat már most megzabálja, akkor később csak még rosszabb lesz a helyzet, nem?
Meg úgy általában erről a ray tracingről nem tudom még eldönteni, hogy akkor ez most kell-e vagy sem. Nagyon jó példa erre az új Mafia. Ott ugye nincs, csak előre megszerkesztett kamu tükröződések. És legalább olyan jól néz ki, mintha ray tracing lenne... szóval értem én, hogy ez milyen überkirály dolog lehet a jövőben, de ha ezzel a következő 5-8 évre tervezett új konzolokat már most megzabálja, akkor később csak még rosszabb lesz a helyzet, nem?
Dicséretes lenne, ha sok fejlesztő beletenné a 30 FPS quality és a 60 FPS performance módot. Bár talán már két játékot is belengettek 120 FPS-re. Mondjuk az egyik autóverseny...ott úgysem látod, ha takonyra vissza van húzva a grafika menet közben. 

Hat szerintem nagy idiotak ha a raytracing nem lesz kikapcsolhato. Arrol nem is beszelve hogy felultek a konkurrens NVidia BS marketingjenek a "faketracing" kapcsan es kovetik oket.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Eddie és két Iron Maiden dal is bekerült a konzolos World of Tanksbe
- 2. Starfield teszt – Ismeretlen ismerős
- 3. Gord teszt – A falu határain túl a sűrű, sötét erdő…
- 4. Az igazi Lara visszatér, jön a Tomb Raider I-III Remastered
- 5. Megjelent a The Crew Motorfest, mit mutatnak a pontok?
Legfrissebb fórumtémák
- 15:18
- Cyberpunk 2077 [958]
- 14:15
- GG - GameGuess játék [452]
- 13:34
- Szét*** az ideg [4609]
- 13:03
- Mortal Kombat 1 (2023) [13]
- 11:45
- Baldur's Gate III [973]
- 10:28
- Újabb Civilization-kihívó, készül a Millennia [hozzászólások] [3]
- 23:50
- Ők a Gangs of Sherwood hősei [hozzászólások] [1]
- 20:32
- Minden, ami futball - Focisarok [17412]
- 19:18
- Disco Elysium [34]
- 19:17
- Warhammer 40,000: Darktide [155]
A hét fejlesztője