Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» War Mongrels teszt – Jó játék nagyon merész tálalásban [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: War Mongrels teszt – Jó játék nagyon merész tálalásban
Igazi hiánypótló alkotás a Destructive Creations legutóbbi játéka, de nem hibátlan.

War Mongrels

War Mongrels
A legutóbbi War Mongrels cikkek, hírek
2133 levél
Válasz 21.12.02. 18:40 #14
GeryG
A Commandos hír "talán" jó hír. Az, hogy valahol elvileg fut egy projekt, az mindenképpen hurrá, a kérdés inkább az, hogy mennyire szakértő kezek közt formálódik a dolog. Annak is nagyon örültünk, amikor bejelentették a Commandos 2 HD-t, aztán mi lett belőle...

Az édeskrumpli cucc tényleg hétpecsétes titok. Viszont azt is írják, hogy egy tök új IP, külön kiemelve, hogy nem új Commandos, Desperados vagy Shadow Tactics. Szóval elvileg nem lehet a Legions of Rome. De nem is lenne rossz az sem, ha egyszer jönne egy olyan is. Velem lehet beszélni, legyen az a mostani titokzatos IP után a következő.
178 levél
Válasz 21.12.02. 17:54 #13
AndrewT
Az Aiko's Choice 2021.12.06-án érkezik, napra pontosan öt évvel az alapjáték megjelenését követően, szóval már nem sokat kell aludni addig : )

A Mimimi "Projekt Süßkartoffel" IP-jének titkát tényleg nagyon jól őrzik, mert semmi nem szivárgott ki belőle, pedig jó ideje fejlesztik. Egy régebbi cikkben olvastam, hogy a "Shadow Tactics" mint általánosabbnak hangzó cím a Mimimi és a Daedalic közös ötlete volt, nagyobban gondolkodtak, hogy legyen egy bejáratott címük, ami alatt más és más témákat dolgozhatnak fel. Akkortájt még nyilván csak ötletként, de szó szerint elhangzott a "Shadow Tactics: Legions of Rome." Gyanítom persze, hogy egészen más sül ki majd belőle, ez így túl egyszerű : )

Ami egy új Commandos rész lehetőségeit illeti, a jogokat birtokló Kalypso szerződött egy Claymore Game Studios névre hallgató német fejlesztőcsapattal, akiknek a honlapján egy "Commandos: Origins" logó feszít.
2133 levél
Válasz 21.12.02. 12:50 #12
GeryG
Igen-igen, Aiko most jön valamelyik nap. Arra is rázuhanok majd, amint lehet.
3377 levél
Válasz 21.12.02. 11:32 #11
Shadowguard
Hát kellett nekem ez a teszt? A hörcsög már be is jelentkezett, hogy akkor ezt (is) kérné a fa alá
Bár most egyelőre le vagyok ragadva a Shadow Tacticsnál, anno félbemaradt, most szeretném az achikat is összeszedni benne, hát kissé macerás. Első nekifutásra a magam stílusa szerint játszom, úgy simán 1+ óra egy pálya, de cserébe mindenki IS meghal. Utána megnézem milyen badge-ek vannak és megcsinálom azokat is+achik... Ezzel a stílussal 16 óra alatt eljutottam a 8. pályáig, de ott még mennem kell egy kört a badge-ek miatt is... Pedig az Aiko-ra be akartam fejezni

Commandos nekem nagyon kalandos, anno csak a második részhez tudtam "hozzájutni", azt rongyosra játszottam (természetesen már ott is úgy, hogy mindenki IS meghal), az első részhez évekkel később volt csak szerencsém, a sorozat többi része meg teljesen ki is maradt. A Desperados viszont szintén nagy kedvenc volt, ott ugye kiírta a profilnál, hogy hány perced van a játékban. Ott arra mentem, hogy minnél lejjebb vigyem a számot, de persze azt is úgy, hogy túlélőket ne hagyjak (kivéve, mikor nem lehetett gyilkolászni).
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2133 levél
Válasz 21.12.02. 08:17 #10
GeryG
Nem mondom, hogy könnyű volt...

Ez a műfaj egyébként szerintem kb. bármilyen korszakra és sztorira ráhúzható. Simán beleférne egy Úszó Erőd Official Videogame is, ahol szegállal kell végiglopakodni meg pofozkodni a hajón, ilenyák meg úgy terelné el az őrök figyelmét, hogy meztelenül előugrik egy tortából...

De viccet félretéve hiába lehet bármire ráhúzni a műfajt, valamiért nekem mindenképp a VH környezetben ül a legjobban. Valószínűleg a Commandos gyökerek miatt, de ide passzol a legjobban. Ezért is örültem anno a Partisannak is és most ennek. És örülnék még sokkal jobban, ha egyszer készülne egy igazi Commandos remake (nem remaster), esetleg egy konkrét folytatás ugyanazon karakterekkel.

A Mimimi egyébként ha jól tudom, megint egy teljesen új IP-n dolgozik, ami ugyanez a műfaj lesz, de azt kikötötték, hogy nem Commandos, nem Shadow Tactics és nem Desperados. Szóval kíváncsi leszek, mit találtak ki, jó lenne már, ha lelepleznék végre.
53052 levél
Válasz 21.12.01. 21:49 #9
Barthezz
Hú, akkor egyenesen a mélyvízbe kerültél, ha a Commandos kiegészítővel kezdted. Az alapjáték első pár pályája azért végigvitt az alapokon fokozatosan nehezedve, de a kiegészítőnek már az első (szigetes) pályája is monumentális volt.

A sci-fi téma jó ötlet, ebben a körítésben még nem kaptunk ilyen jellegű játékot. Bár egyelőre nem is néz ki úgy, hogy kapunk.
4822 levél
Válasz 21.12.01. 21:14 #8
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Teljesen egyetértek. Az egyik kedvenc műfajom (volt), a számítógép szekrényem ajtaján belül még mindig ott a Commandos 2 poszter az 576 Kbyte-ból (igaz, a Desperados első részét még jobban szerettem, főleg a karakterek és a western setting miatt - és a folytatásai, a Desperados 2 és a Helldorado egy kicsit mellé-lövés volt a taktikai stratégia és a TPS keverékével).

Egyelőre későbbiekre teszem a Partisans 1941-et és a War Mongrels-t, de az új, három Aiko-s küldetésre ünnepek alatt szerintem lecsapok. A MiMiMi meglepően jó érzékkel újította meg a műfajt (pontosabban tette fogyaszthatóbbá), és egy sci-fibe oltott ilyen típusú játékot én is szívesen megnéznék, mondjuk különböző fajú csapattagokkal.
2133 levél
Válasz 21.12.01. 13:56 #7
GeryG
Nem is igazán értem, hogy miért koptak el ezek a játékok... Volt a Commandos, a Desperados, valami Robin Hood, aztán kb. ennyi is egészen a Shadow Tacticsig. Azóta ugye készült az, a nem ugyanilyen, csak erősen hasonló Partisans 1941 és most ez.

Pedig annyira zseniális, ez még a mai napig igazi JÁTÉK élményt nyújt. Millió settingbe és sztoriba bele lehetne ültetni ezt a játékmenetet a középkortól kezdve a sci-fin keresztül akárhová. Egy jó hidegháborús kémkedős sztori vagy egy lovagkori cucc... Ilyenkor picit sajnálom, hogy nem vagyok fejlesztő, tuti, ilyeneket gyártanék.

Nekem anno az első rész kiegészítője volt az első találkozás és hát nyilván egy életre felszippantott a cucc...
53052 levél
Válasz 21.12.01. 10:03 #6
Barthezz
A vonatos pálya a Comamndos 3-ban volt. Nagyjából az egyetlen értékelhető küldetés volt benne a sztálingrádi felvonás kivételével. A demoban is ezt lőtték el, az alapján baromira vártam, mert egy nagyon egyedi pálya volt, aztán a végeredmény tudjuk, milyen lett... Grandiózusságban és a helyszínek változatosságában viszont a 2. rész volt a favorit, ott bejártuk a világot monumentális helyszínek, sok órás küldetések és a játékmenet is ott forrt ki igazán olyan elemekkel, amiket aztán azóta sem nagyon láttunk máshol, még a MiMiMi játékainál sem (inventory, noname katonák általi csapatok irányítása, járművek használata, igaz, ezutóbbi már az első Commandosban is benne volt). De a szívem csücske az első rész marad, hiszen ott ismertem meg ezt a műfajt és akkora sikerélmény volt minden egyes küldetés teljesítése, hogy hihetetlen. Amikor belevágtam 14 évesen, azt gondoltam, talán az első 2-3 pályát ha meg tudom csinálni, aztán csak a legvégére értem.
2133 levél
Válasz 21.11.30. 22:29 #5
GeryG
Na ennek majd utánanézek, köszi.

Engem leginkább pont ez a mentési mizéria bosszantott, mert tényleg élménygyilkos tudott lenni, ha egy pálya utolsó harmadában futottam bele egy rosszul ellőtt mentésbe és már nem tudtam visszacsinálni. Márpedig én az ilyen játékokban rühellem a riadót, de már azt is, ha bármelyik karakteremnek akár egy haja szála is meggörbül. A legkisebb hibánál is reload... De aki látta anno a Shadow Tactics videóimat, az tudja.

De ha valamelyik frissítéssel végre tényleg jött több quicksave slot, akkor hallelujah!

Barthezz: igen, az király pálya volt, de megnem mondom hirtelen, melyik részben volt száguldó vonatos móka is, ha jól emlékszem... Kicsit már fakók az emlékek, és sajna a remaster botrányos lett, azt messzire elkerültem.
53052 levél
Válasz 21.11.30. 21:48 #4
Barthezz
Nah ez jó hír, mert az 1 gyorsmentés is visszatartott eddig a játéktól és mindenképp meg akartam várni, amíg ezt orvosolják. A Desperados 3-ban sokszor a 3 slot is épphogy elég volt, nem egyszer kellett a 3-ikat visszatöltenem, mert még a 2. is olyan helyzetbe torkollott, amit nem lehetett megoldani. Persze a jó öreg Commandosban csak manuális mentés volt, de ha már megszoktuk az újításokat, nehéz lenne visszatérni az alapokhoz.

GeryG: DLC-kben én is bízom, bár kérdés, a negatív visszhangok után foglalkoznak-e még a játék tovább bővítésével. A havas pályák sztem nagyon hangulatosak voltak a Comamndosban, ott is északi fronttal indítottunk és ezért is jutott eszembe. A sífelvonós pálya mekkora ötlet volt már.
178 levél
Válasz 21.11.30. 20:42 #3
AndrewT
Azt nem tudnám megmondani, hogy melyik verziószámtól kezdve, de jelenleg már tárolhatunk 1-10 gyorsmentést és 1-10 automatikus mentést is, viszont az automentés a kikapcsolása ellenére is tovább íródik valamiért, ami a helyes mentések közötti válogatáskor zavaró.
2133 levél
Válasz 21.11.30. 15:04 #2
GeryG
Igen, viszonylagos rendszerességgel jöttek a frissítések eddig, amik be tudták kavarni a mentésekbe. A Steamen sokáig sokkal jobb értékelései voltak, de pont a frissítéses mizéria miatt sok negatív kritika jött az elmúlt hetekben. Szóvak az ottani értékelés most szerintem nem teljesen reális.

Az árnyékos dolog és a gyorsmentési mizéria miatt írtam is, hogy vannak benne alapvető hiányosságok, de pl. a havas pálya dolog nekem eszembe se jutott, pedig máshol tényleg rendszeresen szokott lenni.

Azt viszont el tudom képzelni, hogy készülni fognak DLC-k, mert a játék simán adja, hogy plusz X pálya készüljön hozzá, ott már simán belefér egy-egy havas pálya. Főleg, hogy ugye eleve Lengyelországban játszódik, simán beleférne egy picit keletebbre vagy északabbra vonulni és máris lenne helye a havas pályáknak is.
53052 levél
Válasz 21.11.30. 14:31 #1
Barthezz
Köszi nagyon a cikket, végre egy normális ismertető a játékról! Bevallom őszintén, a sok negatív kritika eltántorított eddig, de ezzel a cikkel meggyőztél, hogy mindenképp hagyjam a végigjátszandó listámon. Viszont pont a cikked hatására félre is teszem egyelőre, várok még egy évet és addigra remélhetőleg minden patch kijön már, amik a bosszantó játékmenetbeli hibákat és bugokat orvosolják és majd ekkor állok csak neki. (Úgy olvastam, hogy a 9. küldetés környékén olyan bug volt, hogy tovább sem lehetett jutni, ezt gondolom már javították.)

A reflektoros dologért pedig kár, a Shadow Tactics-ban és a Desperados 3-ban kulcselem volt az éjszakai küldetéseken a fényekkel való taktikázás. Erre illett volna figyelni és sajnos ez patch-csel sem orvosolható, hiszen a játék teljes mechanikáját megváltoztató dologról van szó. A képek és videok alapján pedig havas pálya sincs, amit szintén sajnálok, a Commandos játékokban ez alap volt, ráadásul a lábnyomokkal itt is lehetne játszani, ahogy azt az említett Shadow Tactics és Desperados 3 (ott a hó helyett a sárral) tették.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.