25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Pár szó a Star Citizen FPS módjáról

Fedezékrendszer, sérülő végtagok, rombolhatóság, fizika - ezek mindig jelen lesznek a játékban.

Írta: GeryG

Néhány héttel ezelőtt mutatták be először a közönségnek a Star Citizen FPS módját, vagyis a játékmenet azon részét, amit űrhajónk kabinján kívül, valamelyik bolygó felszínén töltünk. Akkor akciót még nem láthattunk, mindössze egy hatalmas városban nézhettünk körül. Bár erre a bemutatóra továbbra is várnunk kell, a fejlesztők néhány rajongói kérdésre azért válaszoltak, hogy még tovább fokozzák a várakozást.
Az FPS modulon jelenleg egy 30 fős csapat dolgozik, akik szeretnék valamikor 2015 elején közkincsé tenni munkájuk gyümölcsét - persze a premier után folyamatosan frissítenék és bővítenék azt. A tervek szerint a modult beültetik a játék jelenlegi világába, de az Arena Commander modulhoz hasonlóan ezt is ki lehet próbálni elkülönítve is. Team Deathmatch, Seek and Destroy, Capture and Hold játékmódok már biztosan lesznek, de továbbiak is várhatóak. Az integrálás működéséről az egyik fejlesztő egy nagyon érdekes példával állt elő. Talált egy hajóroncsot, amiről tudta, hogy vonzani fogja a portyázókat. Mivel ő egyedül volt, így frontális ütközetben garantáltan alulmaradt volna. Ezért úgy döntött, elbújik egy ládában, amit aztán a banda magával vitt az űrhajójára, ott pedig csendben körbeosont és szépen összelopkodott mindent, amit értékesnek vélt. Ezután több lehetősége is adott volt: a légzsilipen keresztül elmenekül a saját odahívott űrhajójára; a hajó hajtóművénél önmegsemmisítésre állítja a rendszert; egyenként levadássza a személyzetet és elfoglalja a hajót; de az sem kizárt, hogy mielőtt a ládát a hajóra vitték, a scannerek kiszúrták őt, a hajóágyúk pedig szitává lőtték.
A fejlesztők ígérete szerint az FPS mód elkészítésénél olyan játékokból vesznek át ötleteket, mint a Counter Strike, a Rainbow Six, a Delta Force, vagy a Killzone. Ennek fényében lesz fedezékrendszer, valamint bizonyos fokú környezet rombolás is - bár ez csak felszínes, nem játszik majd döntő szerepet. A légzsilipek viszont igen, amelyek akár fegyverként is használhatóak lesznek: ha kinyitjuk a zsilipet, mindent, ami bent volt, kiszippant a vákuum. Végül szó esett a karakterek sérüléséről is. A játékban szerepet kap, hogy karakterünk milyen kezes és erre érdemes is lesz odafigyelnünk. Ha ugyanis az ügyesebbik kezünk kap találatot, akkor nem tudunk majd tüzelni, gránátokat dobálni. Bizonyos fokú sérülés után akár el is veszíthetjük valamely végtagunkat, amit utána már csak mesterséges protézisekkel, implantátumokkal lehet pótolni.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!