Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Until Dawn

Az Until Dawn készítői a félelemről

Nem szokványos horrorjátékot akarnak készíteni.

2014.11.01. 13:36 | szerző: GeryG | kategória: Játék

Először 2012-ben lehetett hallani a Supermassive Games csapatának horrorjátékáról, az Until Dawnról. Akkor még kizárólag PlayStation 3-ra zajlott a fejlesztés, a játékmenet pedig kifejezetten a Move kontroller képességein alapult. Ám hosszú idő után idén tulajdonképpen újra bejelentették a játékot, amelynek eredeti koncepciójából csak nagyon kevés részlet maradt változatlan. Az előző konzolgenerációról a legújabbra költözött a projekt, a Move-t pedig felváltotta a DualShock 4. A fejlesztők a napokban bővebben is meséltek a játékukról, rengeteg érdekes részletet osztva meg a nagyérdeművel.
Elsősorban arra hívták fel a figyelmet, hogy nem szokványos horrorjátékot akarnak készíteni. Egyrészt szeretnének visszatérni a klasszikus horrorjátékok hangulatához, másfelől napjaink elvárásainak is igyekeznek megfelelni. Sajnos néhány évvel ezelőtt a horror helyét sok esetben az akció és lövöldözés vette át, de az utóbbi időben ismét kezdenek előre törni az igazi ijesztgetésre alapozó alkotások is. Az Until Dawn is inkább az utóbbiak táborát fogja gyarapítani, habár lesz benne lövöldözés is, nagyon minimális és egyáltalán nem ez fogja a kulcsszerepet játszani. A fejlesztők egészen tudományos módszerekkel vizsgálták a játékosok játékra adott reakcióit. Egy berendezéssel a bőrön keresztül követték nyomon, hogy ki mikor, mitől és mennyire ijedt meg. Ezeket az adatokat felhasználva fogják a játékmenetet és a történetet is felépíteni.
Mivel horrorjátékról beszélünk, ezért a félelem játssza a legfontosabb szerepet. A fejlesztők ezt három kategóriába sorolják: terror, horror és undor. A terrort úgy jellemezték, mint azt az érzést, mikor tudjuk, hogy folyamatosan veszélyben vagyunk, de nem vagyunk tisztában annak mibenlétével, nem tudjuk, mikor és hol les ránk. A horror ennek a fenyegetésnek a megtestesülése, mikor szemtől szembe nézünk a ránk rontó veszedelemmel. Az undor (vagyis a vér és trancsírozás) szerepe is fontos, hiszen ez emlékeztet minket arra, hogy valójában mennyire törékenyek, sérülékenyek is vagyunk. A játékban mindhárom dolog jelen lesz, de a legnagyobb szerepet a terrornak szánják. Nagyon sok játékban és filmben túl nagy hangsúlyt kapnak az undorító jelenetek, de a fejlesztőknek nem az a szándéka, hogy az ilyesmivel tántorítsák el a játékosokat.
Az Until Dawn rengeteget változott az első ötletekhez, tervekhez képest. A PS4 lehetővé teszi, hogy sokkal szebb látványvilágot kapjon, valamint az eredeti belső nézetet is külső kameraállásra cserélték. Ez egyébként az eddig bemutatott video tanúsága szerint félig rögzített lesz, vagyis magát a kamerát nem mi fogjuk irányítani. Ez összességében sokkal filmszerűbbé teszi a végeredményt, a fejlesztők pedig eleve egyfajta interaktív moziként tekintenek alkotásukra. A történet is sokkal komorabb, baljósabb lesz, ezáltal sokat veszít majd tinihorror jellegéből - habár a főszereplő egy csapat fiatal lesz. Azt is elárulták, hogy a történet úgy lesz felépítve, hogy bármikor bármelyik szereplő meghalhat, vagyis döntéseinknek komoly következményei lehetnek - ez pedig jelentősen megnövelheti az újrajátszási faktort.
Az Until Dawn jelen állás szerint valamikor 2015-ben jelenhet meg kizárólag PlayStation 4-re. ■

Until Dawn
A legutóbbi Until Dawn cikkek, hírek

hozzászólások (0)

további hírek

JátszóDome: Resident Evil 7 - Banned Footage DLC #1

Belekezdtünk az első DLC fejezeteibe.

JátszóDome: részlet a Take On Mars emberes küldetéséből

Lackó bemutatja a marsi túlélőjátékot.

Már előtölthető a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands nyílt bétája

A tesztre a hétvégén kerül sor, de már most előre letölthetjük vagy frissíthetjük a klienst. Egy új trailer is érkezett.

Hamarosan mozikba is eljut a Vakondok 4 - Végigjátszás

Dokumentumfilm készült a hazai játékfejlesztés hőskoráról.

JátszóDome: Sniper Elite 4 - 2. rész

Közel egy órán át folytatódnak kalandjaink San Celini szigetén.