26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

gamescom 2016

Titanfall 2 próbakör a gamescomon

Kipróbáltuk a Respawn Entertainment őszre várt akciójátékát.

Írta: GeryG

A multiplayer akciójátékok szerelmesei idén ősszel sem maradnak üres kézzel, hiszen olyan játékok érkeznek a következő hónapokban, mint a Battlefield 1, a Call of Duty: Infinite Warfare (és hozzá a Modern Warfare Remastered), vagy épp a Titanfall 2. Ezek mind megegyeznek abban, hogy bár rendelkezni fognak hosszabb-rövidebb egyszemélyes kampánnyal, a játékosok zöme mégis inkább a többjátékos rész miatt várják őket.
A gamescomon nekünk is lehetőségünk volt többet is kipróbálni közülük, így belekóstolhattunk a Titanfall 2-be is. És itt el is érkeztünk arra a pontra, ahol kissé értetlenül szét kell tárnom a karom. A kölni show-ra ugyanis csak egy nyúlfarknyi multiplayer demót vitt ki magával az EA. Ezzel talán nem is lenne semmi gond, hiszen, mint említettem, a műfaj többi képviselőjénél épp erre kíváncsiak a rajongók. De a Titanfall 2 esetében nem. A 2014-es első rész pont ott bukott el, hogy nem kapott hagyományos értelemben vett egyszemélyes kampányt, ráadásul a multi sem tudott semmi igazán egyedülállót felmutatni. Ezt belátták a Respawn Entertainmentnél is, ezért a folytatás bejelentésekor nem győzték hangsúlyozni, hogy ebben már lesz teljes értékű sztori mód is. Ehhez képest a gamescomon ezt nem, hogy nem próbálhattuk ki, de még érdemi új információkkal sem lettünk gazdagabbak. E játékmódról továbbra is csak ebből a videóból kaphatunk képet.

A többjátékos résszel töltött nagyjából húsz-harminc perc után sem állhattam fel teljesen elégedetten a gép elől, hiszen gyakorlatilag alig nyújtott bármiben is új élményt a játék az elődjéhez képest. A játékmenet gerincét most is az árkádos irányítású, falakon futkározással kiegészített Call of Duty lövöldözés adja futurisztikus fegyverekkel és környezetben. A címadó gépszörnyek csak az aktuális party második felében érkeznek meg, de igazán nem nyújtanak többet, mint két éve. Legyőzésük egyszerű gyalogosként is viszonylag kevés kihívást jelent, vagyis hiába pattanunk be egy robot egyébként menő pilótafülkéjébe, nem fogunk néhány percnél többet bent tölteni, az tuti. Időnk nagy részét tehát egyszerű katonaként a pályán rohangálva fogjuk tölteni, ami nagyjából pont tök ugyanolyan, mint az utóbbi évek CoD-jai. Az első részben még viszonylag egyedinek számított, hogy a falakon is közlekedhettünk, de mára ilyen is van máshol (az Infinite Warfare-ben is lesz hasonló), szóval ezzel sem tud majd kiemelkedni a tömegből.
Hogy mit éreztem a gamescomon a Titanfall 2 kipróbálása után? Hogy az első Titanfallal játszottam. Mert igazán a grafika terén sem tapasztaltam különösebb előrelépést. Persze csúnyának azért így sem mondanám a játékot. Csak a látottak és átéltek alapján egyelőre nehezen tudom elképzelni, hogy a Titanfall 2 multija hosszabb ideig húzná az első részénél. Így marad a remény, hogy a sztori mód kihúzza majd a csávából a játékot, de ugye ebből nem kaptunk ízelítőt, szóval nem tudhatjuk, mire számítsunk…

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Titanfall 2

Platform:

Fejlesztő: Respawn Entertainment

Kiadó: Electronic Arts

Megjelenés:
2016. október 28. PC
n/a: PS4, X1

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!