26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

gamescom 2016

gamescom 2016: Civilization VI

Megnéztük a hatodik epizód újdonságait.

Írta: Blade Runner

A gamescom során kétszer is alkalmam nyílt játszani a Civilization sorozat hatodik részével. Az épp 25 évvel ezelőtt elindult sorozatnak már az első epizódjával is számtalanszor meghódítottam az ismert világot, és azóta se hagyok ki egyetlen új részt sem, így igen kíváncsi voltam, mit hoz a szériába a VI-os sorszámot viselő játék.

gamescom 2016: Civilization VI

Az új résszel pedig újdonságok sora érkezik, mind játékmenet, mind grafika terén. Alapvetően más lesz a városok felépítése. Eddig minden egy hatszögletű (korábban négyzet alakú) mezőben került felépítésre, legyen szó akár egy halászkunyhókból álló faluról, akár a XXI. századi sokmilliós metropolisokról. Az új játékrendszerben a városközpont csak egy alap, ezt egészítik ki a negyedek, hasonlóan mondjuk mintha Budapest az V. kerület lenne, a többi kerületek pedig különféle negyedek, de mégis együtt adják ki Budapestet. Összesen tizenkétféle specializált negyed lesz (például katonai körzet, kikötő és tudományos negyed), nem számolva a városközpontot. A térkép ismerete és felhasználása még fontosabb lesz, mint korábban, ugyanis a negyedek sok esetben bónuszokat kapnak a mezőkön és a környező mezőkön elhelyezkedő tereptárgyaktól, más negyedektől és erőforrásoktól, illetve adott esetben lehetnek olyan mezők, amelyekre bizonyos negyedek fel sem építhetők.

A csodák is alapvető változáson mentek át. Eddig egy-egy városban gyakorlatilag tetszés szerinti mennyiségű csoda kerülhetett felépítésre, de a hatodik részben mindegyik egy teljes mezőt foglal el, így a játékosnak egyensúlyoznia kell egy adott városban a normál és csoda negyedek mennyisége között, ami újabb stratégiai színt ad a játéknak.

gamescom 2016: Civilization VI

Újdonságként kormányformák is kerülnek a játékba. Ahogy egyre több kultúrát termelünk, a kutatáshoz hasonlóan újabb és újabb társadalmi vívmányokat használhatunk fel civilizációnk felvirágoztatására. Ezek egy része tartalmaz különféle kormányformákat, valamint katonai, diplomáciai vagy egyéb előnyöket adó „kártyákat” is. Kiválaszthatjuk, milyen kormányformát szeretnénk, és egy vagy több kártya előnyeit a megfelelő területre csoportosítva használhatjuk fel. Így például békés civilizáció esetén választhatunk több építést és diplomáciai lehetőséget biztosító kormányformát, míg háború esetén átválthatunk főleg katonai kártyákat tartalmazóra.

Megszűnnek az örökéletű munkások, a helyüket építők veszik át, akik maximum háromszor képesek egy-egy mezőfejlesztést felépíteni, utána újabb építőegységekre lesz szükségünk. A korábbi részekkel ellentétben az építőegységek azonnal elkészítik az adott fejlesztést egy mezőn. Ügyes ötlet, hogy a játéktéren látjuk, hogy még hány alkalommal lehet őket építésre felhasználni: konkrétan mindig annyi építőmunkást látunk, ahányszor még képesek építeni. A katonai egységek létrehozása és a csaták lefolyása nagyon hasonló ahhoz, amit már az ötödik részben megszoktunk, így például egy mezőn csak egy katonai egység tartózkodhat egyszerre.

gamescom 2016: Civilization VI

A Civilization VI fejlesztése lassan a végéhez ér, a játék ugyanis egy hónap múlva, október 21-én kerül a boltokba.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Sid Meier's Civilization VI
  • Sid Meier's Civilization VI
  • Sid Meier's Civilization VI
  • Sid Meier's Civilization VI
  • Sid Meier's Civilization VI
  • Sid Meier's Civilization VI
  • Sid Meier's Civilization VI
  • Sid Meier's Civilization VI
  • Sid Meier's Civilization VI
  • Sid Meier's Civilization VI
  • Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI

Platform:

Fejlesztő: 2K Games

Kiadó: Firaxis Games

Megjelenés:
2016. október 21. PC, Mac
2018. november 16. Switch
2019. november 22. PS4, X1
2020. augusztus 13. iOS, Android

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!