Szeptember végén röpke hét évnyi fejlesztés után megjelent végre a Cuphead, a StudioMDHR oldalnézetes platformere. A kooperatív módra kihegyezett játékban két pici csészefejjel kell egyenként levadásznunk azokat a lelkeket, akik megszöktek az ördög elől. Ez nem egyszerű feladat, még úgy sem, ha ketten esnek neki a játéknak. Ezt mi is megtapasztaltuk, amikor kipróbáltuk a játékot. Ám még ketten sem jutottunk túl messzire. JátszóDome: Cuphead!
JátszóDome: Cuphead
Breaker vendégszereplésével estünk neki a Cupheadnek, ám nem jutottunk túl messzire...
Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!
Cuphead
Fejlesztő: StudioMDHR
Kiadó: StudioMDHR
Megjelenés:
2017. szeptember 29. PC, X1
2018. október 19. Mac
2019. április 18. Switch
2020. július 28. PS4
Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Duo E8400 3 GHz/AMD Athlon 64 X2 6000+ 3 GHz, 2 GB RAM, GeForce 9600 GT/Radeon HD 3870 512 MB memóriával, 20 GB HDD, Windows 7
HOZZÁSZÓLÁSOK
Barthezz 2022.08.27. 20:47 [54345]
Jólvan, hajár akkor! A legélvezetesebb résznél vagy, ha King Dice-nál tartasz. 8-) Nah meg még ott van neked a DLC is, ami még rátesz az alapjátékra is játékélményben és nehézségben is. ;-) Csak annyit mondok, hogy Moonshine Mob. :D
Én pedig most szereztem meg a P rankot minden run & gun pályán és így meglettek a black & white és vintage filterek. A 3. sziget két run & gun-ja volt már csak hátra. A kikötős Perilous Perils izzasztott meg a legjobban, még a divine relic-kel is brutál nehéz volt, az utolsó, polip hátán utazós végtelen hosszúságú rész miatt. Ez a szakasz Chalice-szel nem lett volna olyan nehéz, de vele meg eljutni idáig volt az és alig maradt életem a végére, így maradt mégis Mugman a divine relic-kel, akivel lehozható volt szinte hibátlanul a polipos részig a pálya. Ellenben a másik run & gun, az ókori görög Rugged Ridge viszont pont hogy Cuphead-del / Mugman-nel volt full esélytelen. Az első szakasz se ment velük, hiába a smoke dash, ráadásul itt parryzni sem lehetett, hogy a divine relic-et ki tudjam használni. Ellenben Chalice-re váltva meg szinte gyerekjáték volt, az első rész volt így is a legnehezebb, de a képességei pont kellettek mind ide, a többi rész meg simán ment vele, még maradt is 2 HP-m a célba érve. Mondjuk ez egy platformozós pálya volt nagyon, abban meg dupla ugrással mindig jó vagyok.
Apropó, itt a 2. évad a Cuphead Show-ból is, az első részt már meg is néztem és ki volt benne? Pont a polip az említett run & gun pályáról. :D
Így most már a magam elé kitűzött plusz célt is teljesítettem, így pihenőre teszem a játékot, aztán később lehet, hogy belevágok az A rankok megszerzésébe, illetve a Chalice-szel való kijátszásba a még hiányzó 2 filterért.
Én pedig most szereztem meg a P rankot minden run & gun pályán és így meglettek a black & white és vintage filterek. A 3. sziget két run & gun-ja volt már csak hátra. A kikötős Perilous Perils izzasztott meg a legjobban, még a divine relic-kel is brutál nehéz volt, az utolsó, polip hátán utazós végtelen hosszúságú rész miatt. Ez a szakasz Chalice-szel nem lett volna olyan nehéz, de vele meg eljutni idáig volt az és alig maradt életem a végére, így maradt mégis Mugman a divine relic-kel, akivel lehozható volt szinte hibátlanul a polipos részig a pálya. Ellenben a másik run & gun, az ókori görög Rugged Ridge viszont pont hogy Cuphead-del / Mugman-nel volt full esélytelen. Az első szakasz se ment velük, hiába a smoke dash, ráadásul itt parryzni sem lehetett, hogy a divine relic-et ki tudjam használni. Ellenben Chalice-re váltva meg szinte gyerekjáték volt, az első rész volt így is a legnehezebb, de a képességei pont kellettek mind ide, a többi rész meg simán ment vele, még maradt is 2 HP-m a célba érve. Mondjuk ez egy platformozós pálya volt nagyon, abban meg dupla ugrással mindig jó vagyok.
Apropó, itt a 2. évad a Cuphead Show-ból is, az első részt már meg is néztem és ki volt benne? Pont a polip az említett run & gun pályáról. :D
Így most már a magam elé kitűzött plusz célt is teljesítettem, így pihenőre teszem a játékot, aztán később lehet, hogy belevágok az A rankok megszerzésébe, illetve a Chalice-szel való kijátszásba a még hiányzó 2 filterért.
Shadowguard 2022.08.25. 11:53 [4384]
Majd hétvégén tervezem folytatni, kicsit zsúfolt volt az utóbbi két hét. Közbejött egy egyébként betervezett Pókember, aztán egy teljesen váratlan Thymesia is beesett és utána még befejeztem a Yakuza 7-et is. Már nem sok volt belőle, de Póki miatt az is félbemaradt. Még két achi hiányzik onnan, de az guide alapján minimum 15-20 óra grind lesz, úgyhogy megmarad másodlagos játéknak.
Jó lenne haladni ezzel is a hétvégén, mert lassan megint eléggé el leszek havazva megjelenésekkel... :D
Jó lenne haladni ezzel is a hétvégén, mert lassan megint eléggé el leszek havazva megjelenésekkel... :D
Barthezz 2022.08.25. 10:08 [54345]
Glumstone-nál én is a Converge-et használtam, az utolsó fázisra pedig a Chaser-t (akkor még nem volt meg a Crackshot-om). Ezen kívül a Converge-t még a Moonshine Mob első fázisában tudtam jól használni váltakozva a Chaser-rel, majd miután végre megvettem a Crackshot-ot, azzal aztán minden pályán alapfegyverem is lett. A Howling Aces-t, a secret boss-t, valamint a főboss Saltbakert végig ezzel nyomtam le, a 2. fegyvert nem is használtam ezeken a bossokon, míg Mortimer Freeze-nél a Spread-del váltogattam, oda ennek a kettőnek a kombója és folyamatos váltogatása tökéletes volt. Érdekes, hogy a Twist Up-ot egyszer sem használtam, a DLC-s újdonságok közül egyedül ezzel nem tudtam mit kezdeni.
Amúgy Shadow nagyon eltűnt egy ideje a topicból, szóval Shadow ha olvasod: Végigjátszottad végül? ;-)
Amúgy Shadow nagyon eltűnt egy ideje a topicból, szóval Shadow ha olvasod: Végigjátszottad végül? ;-)
SMBX-fan 2022.08.23. 11:52 [2128]
Valóban érdekes hogy a DLC mennyire megkönnyíti az alap játékot.
A Converge pl. alapvetően egy gyenge lövés, viszont áthatol a kisebb ellenségeken, így a Phantom Express-en és a Glumstone-on nagyon jól jön. (de a bohócnál is szerintem sokat segíthet)
A Crackshot nyilvánvalóan az egyik legjobb fegyver, kb. csak a Roundabout és a Charged az ami felülkerekedik rajta.
A Converge pl. alapvetően egy gyenge lövés, viszont áthatol a kisebb ellenségeken, így a Phantom Express-en és a Glumstone-on nagyon jól jön. (de a bohócnál is szerintem sokat segíthet)
A Crackshot nyilvánvalóan az egyik legjobb fegyver, kb. csak a Roundabout és a Charged az ami felülkerekedik rajta.
Barthezz 2022.08.23. 10:12 [54345]
Nah jó, persze, el is felejtettem, hogy te S-rankoztad a bossokat, így neked tényleg nem kihívás egyik sem. :D Én azért messze nem vagyok ennyire pro, örülök, hogy végig tudtam játszani, ez is nagy fegyvertény ebben a játékban. :-D
A Phantom Express-en az első fázis valóban könnyű, a második szintén nem nehéz, de a 3-ikon és a 4-iken nagyon sokat szívtam. A 4. brutál nehéz, a 3. meg szerencsétől függ, ha pont rossz oldalon vagy középen vagy a kocsival, az kb. instant halál és ugye néha ráesik egy projectile, ha nem figyelsz még arra is és elmozdítja, hiába lennél jó helyen. A 4. fázis pedig brutál. Anno ez volt a bajom vele, hogy már nagyon untam az első 2 fázist mindig újra és újra megcsinálni, nagyon időigényes volt és így kevesebbet tudtam a 3-ikat, de főleg a 4-iket gyakorolni.
A Cursed relic / Divine Relic random fegyverváltásában valóban pozitívum, hogy így egyszerre 3-4 erős fegyverhez is hozzáférsz, a bajom inkább az vele, hogy néha nagyon szerencsétlenül sorsol és pl. az istennek sem akar crackshotra váltani, amikor az kellene épp. Amíg meg szarakodok a fegyverváltással, idővel nem figyelek és megsérülök. Nem beszélve azokról a bossokról, ahol annyit kell mozogni, hogy kizárólag a crackshot vagy a chaser jó ellenük. De a Divine relic így is brutál erős, örülök, hogy már a táramban van. Persze jó lenne idővel egy újabb DLC is, ahol konkrétan a fő előrejutásban is kihasználhatnám. :)
Amúgy nekem a crackshot vált a kedvencemmé, ugyanis az alapsebzése nem gyengébb a chaser-rel ellentétben, így ha van lehetőség, tudok vele célozni, ha meg nem, akkor a szétszakadó lövedékei is biztosan célba érnek. Az EX-e meg szintén az abszolút kedvencem az ajándék parry lehetőség miatt, Heart ring-gel kombinálva nagyon gyorsan fel lehet vele tápolni a HP-t 5-re, 6-ra. Divine relic esetén is ugyanez, csak ott ugye szerencsétől függ, hogy milyen gyakran kapod meg, de amint jön, lövök is vele egy EX-et a parry miatt.
Még gondolkodom rajta, hogy harcba szálljak-e a black & white-on kívül a 2 strip filterért is. A Divine relic-et és Chalice-t váltogatva sztem az alapjáték bossait újra játszva meg tudnám már őket A rank-re csinálni. Csak hát ott a sárkány, a szemetebb repülős boss-ok, a Phantom Express, vagy a köcsög bohóc, akikkel semmi kedvem még egyszer megütközni, még így feltápolva sem. :D De lehet, hogy náluk bevetem Djimmi segítségét, 8-9 HP-vel azért már remélhetőleg minden boss lehozható A rank-re, vagy legalább A mínuszra, a crackshot pedig segít a parryzésben azoknál a bossosknál, ahol amúgy nem nagyon lehet parryzni. Tök furcsa, menyire megváltoztatják a DLC-s újdonságok az alapjáték mechanikáját is és mennyivel több taktika alkalmazható így.
A Phantom Express-en az első fázis valóban könnyű, a második szintén nem nehéz, de a 3-ikon és a 4-iken nagyon sokat szívtam. A 4. brutál nehéz, a 3. meg szerencsétől függ, ha pont rossz oldalon vagy középen vagy a kocsival, az kb. instant halál és ugye néha ráesik egy projectile, ha nem figyelsz még arra is és elmozdítja, hiába lennél jó helyen. A 4. fázis pedig brutál. Anno ez volt a bajom vele, hogy már nagyon untam az első 2 fázist mindig újra és újra megcsinálni, nagyon időigényes volt és így kevesebbet tudtam a 3-ikat, de főleg a 4-iket gyakorolni.
A Cursed relic / Divine Relic random fegyverváltásában valóban pozitívum, hogy így egyszerre 3-4 erős fegyverhez is hozzáférsz, a bajom inkább az vele, hogy néha nagyon szerencsétlenül sorsol és pl. az istennek sem akar crackshotra váltani, amikor az kellene épp. Amíg meg szarakodok a fegyverváltással, idővel nem figyelek és megsérülök. Nem beszélve azokról a bossokról, ahol annyit kell mozogni, hogy kizárólag a crackshot vagy a chaser jó ellenük. De a Divine relic így is brutál erős, örülök, hogy már a táramban van. Persze jó lenne idővel egy újabb DLC is, ahol konkrétan a fő előrejutásban is kihasználhatnám. :)
Amúgy nekem a crackshot vált a kedvencemmé, ugyanis az alapsebzése nem gyengébb a chaser-rel ellentétben, így ha van lehetőség, tudok vele célozni, ha meg nem, akkor a szétszakadó lövedékei is biztosan célba érnek. Az EX-e meg szintén az abszolút kedvencem az ajándék parry lehetőség miatt, Heart ring-gel kombinálva nagyon gyorsan fel lehet vele tápolni a HP-t 5-re, 6-ra. Divine relic esetén is ugyanez, csak ott ugye szerencsétől függ, hogy milyen gyakran kapod meg, de amint jön, lövök is vele egy EX-et a parry miatt.
Még gondolkodom rajta, hogy harcba szálljak-e a black & white-on kívül a 2 strip filterért is. A Divine relic-et és Chalice-t váltogatva sztem az alapjáték bossait újra játszva meg tudnám már őket A rank-re csinálni. Csak hát ott a sárkány, a szemetebb repülős boss-ok, a Phantom Express, vagy a köcsög bohóc, akikkel semmi kedvem még egyszer megütközni, még így feltápolva sem. :D De lehet, hogy náluk bevetem Djimmi segítségét, 8-9 HP-vel azért már remélhetőleg minden boss lehozható A rank-re, vagy legalább A mínuszra, a crackshot pedig segít a parryzésben azoknál a bossosknál, ahol amúgy nem nagyon lehet parryzni. Tök furcsa, menyire megváltoztatják a DLC-s újdonságok az alapjáték mechanikáját is és mennyivel több taktika alkalmazható így.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Még idén jöhet a CS: Legacy
- 2. Trailert kapott a Japánban játszódó Silent Hill f
- 3. Assassin’s Creed Shadows teszt – Nipponban megbúvó árnyak
- 4. Expelled! – An Overboard! Game teszt
- 5. Talán ez a legmenőbb dolog, ami az Assassin's Creed Shadowsszal kapcsolatban történt
Legfrissebb fórumtémák
- 21:34
- Sorozatok [10890]
- 19:18
- Assassin's Creed Shadows [43]
- 18:47
- Szét*** az ideg [5346]
- 16:11
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [44072]
- 14:21
- Hamarosan itt a felújított Croc: Legend of the Gobbos [hozzászólások] [5]
- 11:00
- Assassin’s Creed Shadows teszt – Nipponban megbúvó árnyak [hozzászólások] [7]
- 17:52
- Ki mivel játszik mostanában? [7950]
- 10:11
- Így változik a táj a Dune: Awakeningben [hozzászólások] [1]
- 08:39
- Focis játékok [9]
- 09:29
- Gond van a géppel? Segítünk! [2370]