Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
JátszóDome: Cuphead [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: JátszóDome: Cuphead
Breaker vendégszereplésével estünk neki a Cupheadnek, ám nem jutottunk túl messzire...
Én pedig most szereztem meg a P rankot minden run & gun pályán és így meglettek a black & white és vintage filterek. A 3. sziget két run & gun-ja volt már csak hátra. A kikötős Perilous Perils izzasztott meg a legjobban, még a divine relic-kel is brutál nehéz volt, az utolsó, polip hátán utazós végtelen hosszúságú rész miatt. Ez a szakasz Chalice-szel nem lett volna olyan nehéz, de vele meg eljutni idáig volt az és alig maradt életem a végére, így maradt mégis Mugman a divine relic-kel, akivel lehozható volt szinte hibátlanul a polipos részig a pálya. Ellenben a másik run & gun, az ókori görög Rugged Ridge viszont pont hogy Cuphead-del / Mugman-nel volt full esélytelen. Az első szakasz se ment velük, hiába a smoke dash, ráadásul itt parryzni sem lehetett, hogy a divine relic-et ki tudjam használni. Ellenben Chalice-re váltva meg szinte gyerekjáték volt, az első rész volt így is a legnehezebb, de a képességei pont kellettek mind ide, a többi rész meg simán ment vele, még maradt is 2 HP-m a célba érve. Mondjuk ez egy platformozós pálya volt nagyon, abban meg dupla ugrással mindig jó vagyok.
Apropó, itt a 2. évad a Cuphead Show-ból is, az első részt már meg is néztem és ki volt benne? Pont a polip az említett run & gun pályáról.
Így most már a magam elé kitűzött plusz célt is teljesítettem, így pihenőre teszem a játékot, aztán később lehet, hogy belevágok az A rankok megszerzésébe, illetve a Chalice-szel való kijátszásba a még hiányzó 2 filterért.
Jó lenne haladni ezzel is a hétvégén, mert lassan megint eléggé el leszek havazva megjelenésekkel...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Amúgy Shadow nagyon eltűnt egy ideje a topicból, szóval Shadow ha olvasod: Végigjátszottad végül?
A Converge pl. alapvetően egy gyenge lövés, viszont áthatol a kisebb ellenségeken, így a Phantom Express-en és a Glumstone-on nagyon jól jön. (de a bohócnál is szerintem sokat segíthet)
A Crackshot nyilvánvalóan az egyik legjobb fegyver, kb. csak a Roundabout és a Charged az ami felülkerekedik rajta.
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
A Phantom Express-en az első fázis valóban könnyű, a második szintén nem nehéz, de a 3-ikon és a 4-iken nagyon sokat szívtam. A 4. brutál nehéz, a 3. meg szerencsétől függ, ha pont rossz oldalon vagy középen vagy a kocsival, az kb. instant halál és ugye néha ráesik egy projectile, ha nem figyelsz még arra is és elmozdítja, hiába lennél jó helyen. A 4. fázis pedig brutál. Anno ez volt a bajom vele, hogy már nagyon untam az első 2 fázist mindig újra és újra megcsinálni, nagyon időigényes volt és így kevesebbet tudtam a 3-ikat, de főleg a 4-iket gyakorolni.
A Cursed relic / Divine Relic random fegyverváltásában valóban pozitívum, hogy így egyszerre 3-4 erős fegyverhez is hozzáférsz, a bajom inkább az vele, hogy néha nagyon szerencsétlenül sorsol és pl. az istennek sem akar crackshotra váltani, amikor az kellene épp. Amíg meg szarakodok a fegyverváltással, idővel nem figyelek és megsérülök. Nem beszélve azokról a bossokról, ahol annyit kell mozogni, hogy kizárólag a crackshot vagy a chaser jó ellenük. De a Divine relic így is brutál erős, örülök, hogy már a táramban van. Persze jó lenne idővel egy újabb DLC is, ahol konkrétan a fő előrejutásban is kihasználhatnám.
Amúgy nekem a crackshot vált a kedvencemmé, ugyanis az alapsebzése nem gyengébb a chaser-rel ellentétben, így ha van lehetőség, tudok vele célozni, ha meg nem, akkor a szétszakadó lövedékei is biztosan célba érnek. Az EX-e meg szintén az abszolút kedvencem az ajándék parry lehetőség miatt, Heart ring-gel kombinálva nagyon gyorsan fel lehet vele tápolni a HP-t 5-re, 6-ra. Divine relic esetén is ugyanez, csak ott ugye szerencsétől függ, hogy milyen gyakran kapod meg, de amint jön, lövök is vele egy EX-et a parry miatt.
Még gondolkodom rajta, hogy harcba szálljak-e a black & white-on kívül a 2 strip filterért is. A Divine relic-et és Chalice-t váltogatva sztem az alapjáték bossait újra játszva meg tudnám már őket A rank-re csinálni. Csak hát ott a sárkány, a szemetebb repülős boss-ok, a Phantom Express, vagy a köcsög bohóc, akikkel semmi kedvem még egyszer megütközni, még így feltápolva sem. De lehet, hogy náluk bevetem Djimmi segítségét, 8-9 HP-vel azért már remélhetőleg minden boss lehozható A rank-re, vagy legalább A mínuszra, a crackshot pedig segít a parryzésben azoknál a bossosknál, ahol amúgy nem nagyon lehet parryzni. Tök furcsa, menyire megváltoztatják a DLC-s újdonságok az alapjáték mechanikáját is és mennyivel több taktika alkalmazható így.
A 2. fázis alapból kifejezetten könnyű.
A 3. fázisnál csak az a lényeg hogy minél többet legyél középen, a 4. fázisra meg már van elég HP.
Meg öm, S-rank után a Cursed Relic használata kb. semmiség volt, ugyanis a Charged-on kívül minden lövés része volt az arzenálnak. (egész jó buli az hogy a Crackshot-Converge-Roundabout mind elérhetőek voltak)
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
Nekem a repülős boss-ok nem mentek vele Cursed-del, ezekhez nekem az alapjátékban is mindig kellett 5 HP, mert rengeteg projectile van mindegyiken és könnyű sérülni. Cagney Carnation-t próbálgattam nagyon sokáig a Cursed Relic-kel, de nem ment ő sem, a random fegyverek nagyon bezavartak és az is, hogy ebben a fight-ban az összes közül is nagyon random minden, ezerféle projectile jöhet, ráadásul parryzni sem lehet benne normálisan, ami a Cursed Relic-nél kulcsfontosságú. Werner Werman és Tom pedig valóban nem voltak nehezek, de 1 HP-val kezdve ezek sem mentek, mert ezeken sem igazán lehet jól parryzni. Igaz, Ribby & Croaks-on sem, de az begyakorolható teljesen sérülésmentesen*, plusz ha végre crackshot-ra vált, azonnal lövök egy EX-et és parryzek, máris plusz 1 HP.
* Mondjuk vicces, hogy abban a topicban vagyunk továbbra is és mondjuk rá, hogy könnyű, ahol szegény GeryG órákig szenvedett ezen a boss-on.
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
A Divine relic-hez pedig a következő boss-okat választottam, akiket a Cursed relic-kel győztem le, hátha másnak is segít (cursed relic tulajdonságai: 1 HP, random fegyverek, de parry-k után időnként 1-2 HP szerezhető a heart ring-hez hasonlóan, csak ritkábban, de egyre több boss-t legyőzve egyre kevesebb parry után):
1-es szigetről:
- Root Pack (ez magától értetődő volt) (2 pont)
- Goopy De La Grande (2 pont)
- Ribby & Croaks (sikerült a tigrises pörgetés lehozását is begyakorlom sérülés nélkül) (2 pont)
4-es szigetről:
- King Dice 7 sub-bossa (ezekért külön-külön jár 1-1 pont), a brutál nehéz majmot és a smoke bomb nélkül esélytelen Pirouletta-t hagytam csak ki
Ezzel így volt 13 pontom, míg a Divine Relic-hez 16 kell. Nem nagyon ment más boss a Cursed relic-kel, úgyhogy húztam egy olyat, hogy:
DLC sziget:
- repülő kutyák (3 pont)
Így pont meglett a 16 pont és a Divine relic. A DLC-s repülő kutyák ideális volt, mert sokat lehet parryzni, így az 1 élet feltornázható 3-ra és az egész játék egyik legkönnyebb boss-a sztem, ellenben 3 pontot ér a Divine relic-hez.
Ha esetleg még jönne DLC, akkor a Divine relic elég sokat segíthet benne, szóval kicsit előre is dolgoztam ezzel. Ugyan a random fegyverváltás zavaró, de ilyenkor gyorsan váltani kell addig, amíg megfelelő weapon nem jön és az tartani, amíg lehet, ellenben az, hogy egyesít 4 charm-ot, köztük a két legerősebbet (Smoke bomb és Heart ring), brutál erőssé teszi (de a Coffe charm is remek pluszban, a Whetstone pedig kimenthet egy-egy szorult helyzetből).
A legjobb mini-boss választás sztem a zseton, dominó, biliárd-golyó 3-as. Ezek a sub-boss-ok simán hozhatók sérülés nélkül (a zseton kiváltható a szivarral is, de azt jobban be kell gyakorolni és nagyobb az esély megsérülni a hülye cikázó tűzgömbök miatt) és ha folyton újrakezded a legelején egy kedvező +heart sorsolásig, simán kaphatsz + 1-2-3 életet is (jó, utóbbira matematikailag nagyon kicsi az esély). A Heart ring esetén ugyebár 6 parry után még + 3 HP jár, feltankolva élettel pedig, ha a supert is King Dice-ra tartogatod, akár úgy is legyőzhető, ha minden kártyázásnál sérülsz. Szóval sztem nem olyan nehéz boss, ha begyakorlod a sub-bossokat és mindig ugyanazokat választod. A nehézség inkább az, hogy ez a bossfight messze a leghosszabb és 4 percen át folyamatosan maximumon kell koncentrálni.
A sub-bososk közül az alkoholt én is mindig kerültem, ott simán el is lehet vérezni, nemcsak megsérülni párszor, a nyuszi szintén nem ajánlott, mert mindkét támadása esetén könnyű elrontani a kitérést (a parryzés itt elég nehéz). A majom pedig szintén kerülendő, mert irreálisan hosszú a fight és ennyi idő alatt könnyű megsérülni, ráadásul néha brutál gyorsan mozog. A rulett balerina smoke dash-sel könnyű, anélkül viszont megvan a sérülés kockázata, a ló pedig az időnként alulról jövő szellemek miatt nem ajánlott, arról a projectile-ról nagyon könnyű elfeledkezni.
Egyes, hetes fixen halál, a négyes se feltétlen éri meg, a majomban még nem vagyok biztos. A nyúl se lenne rossz az ötösön, de a koponyás körnél van egy amire még nem jöttem rá, hogy lehet kikerülni -.-" Szóval az ideális az lenne, ha a nekem kellő pályákra pakolná az extra életeket, de persze nincs ilyen szerencsém... Az utolsó ötből négyszer az egyes mezőn volt, azt ugrom is át
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Annyi csalás volt most ebben, hogy elsőre direkt nem használtam Chalice-t és a crackshotot is csak egy pályán, most direkt rámentem, hogy minnél előbb meglegyen és a leányzót is felvettem. Repülős bossokra és run&gun pályákra jó. Meg a színházas pályánál tettem vele egy próbát, meg akartam csinálni a titkos fázist, de azt inkább elengedtem.
Viszont egy kérdés a végéhez: elvileg ugye két befejezés van. Ha az egyiket kiválasztom attól még utána meg tudom csinálni a másikat is? Vagy mentsem ki előtte az állást? Azért harmadjára már nem akarok végigszaladni rajta
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Nekem a Phantom Express a 3-4. fázis miatt volt nehéz. Az első 2 begyakorolható volt sérülés nélkül, de a 3., majd főleg a 4. felvonás... És az volt bennük az idegesítő, hogy mindig el kellett jutni újra és újra elölről kezdve oda. A hullámvasút bohóc szintén azért idegelt ki, mert a 4. fázis volt nagyon szívatós és rengeteg idő volt újra és újra eljutni oda.
Crackshot meg a legjobb fegyver a játékban (gyakorlatilag a chaser kombinálva az alap peashooterrel, a crack előtt normál sebzést okozva, ráadásul az EX shot-ja az egyik legjobb EX a játékban) és Chalice is rengeteg plusz lehetőséget ad, szóval a DLC kijövetele után ezekkel az alapjáték is könnyebb lett.
P ranknál ahogy SMBX is írta, a smoke bomb az egyik lehetőség, Chalice-szel pedig az invisible roll. De jó megoldás superként a sérthetetlenség is és a mini bossoknál aktiválva egyszerűen átmenni rajtuk. De szintén ahogy SMBX is írta, lehet sérülni is, szóval 1 HP is beáldozható az ilyen helyeken. Chalice esetén eleve 4 HP-vel indulunk és neki a super II is egy plusz HP-t ad, ezért vele nekem könnyebb is a P-rank megszerzése. (Plusz a dupla ugrása is nagyon jól jön.) Ami viszont nem válik be, az a Djimmi-s dupla HP cheat, ekkor ugyanis nem adja meg a P-rankot, viszont a cursed relicknél szerencsére nem büntet a játék, ha használod.
A random platformos pályákra pedig a super II-t vidd, az kisegít a lehetetlen helyzetekből. A DLC-ben elég sok bossnál van ilyen fázis, szóval legtöbbet ott ezt a supert használtam.
Amúgy nekem anno a méhkirálynő lett meg elég hamar, utána olvastam, mennyien szívnak vele, szóval valószínűleg bemákoltam. A Tom és Sally Stageplay pedig tényleg pihenők a 3. szigeten a többi bosshoz képest. A DLC-ben a repülő kutyás pálya, ami egy hasonló kis lazítás.
A legtöbbet természetesen másodjára is a sárkánnyal szívtam, az Expressz így, hogy néztem videót és nem tudott meglepni negyedikre lement. A mentést biztos, ami tuti eltettem külön is, engem mégegyszer nem fog megszívatni ez a mocsok
Most pedig elmegyek aludni, mert nah...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Na mondom az alapján nem is olyan vészes, meglesem... Visszalépek a játékba és... a mentés eltűnt. Kicsit rákerestem, a megjelenés óta hajlamos erre a játék, a steamen a legutolsó ezzel kapcsolatos téma alig másfél hetes... Alszok rá egyet, de 99%, hogy erre megy az uninstall.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Illetve P-ranknál nem elvárás a sebzés nélküli teljesítés iirc, csak S-ranknál.
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
A fő bajom a kaptárban is a szerencsefaktor. Mikor nincs platform, amire biztonságosan lehetne ugrani. Jobban ki tudnék békülni ezekkel, ha be lehetne gyakorolni...
Meg a mechanikával van még bajom, az ulti igazán adhatna legalább egy minimális sebezhetetlenséget.
Másfelől elfelejtettem elküldeni a hsz-t két órával ezelőtt és közben megvettem a crackshotot... Aztán rá is jöttem, hogy ez DLC-fegyver az achi után... Na ezzel a kaptár valami triviálisan egyszerű, igazi cheat, nem is tudom használjam-e
Viszont a P-rankot néztem én is achi miatt... Na azt most konkrétan hogy? Vannak részek, ahol addig nem enged tovább, amíg meg nem ölöd a veled szemben álló ellenfelet. Vagy az egy idő után automatikusan eltűnik?
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Regularon meg csak nem lesz nehéz néhány bosst kiütni.
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
A DLC-ben pedig a Moonshine Mob, ami a sárkányhoz hasonló nehézségű, ha az megvan, akkor a DLC is megvan gyakorlatilag. A végső boss ott sztem nem is olyan nehéz.
Szóval ne add fel. Anno 2017-ben az esélytelenek nyugalmával vágtam neki, hátha 1-2 boss és 1-2 run & gun pálya meglesz, aztán abbahagyom, ha már túllő a szívatás minden határon. Végül annyira beszippantott, hogy meg sem álltam a végéig és életem egyik legkedvencebb játékaként tartom azóta is számon. Kontroller törést pedig max. ez a 3 boss tud kiváltani sztem (sárkány, Phantom Express, Moonshine Mob, esetleg a hullámvasút bohóc, de rajta már túlvagy).
Egyébként továbbra sem hagytam abba a DLC végigjátszása után sem, ugyanis megpróbálom P rank-re csinálni az alapjáték run & gun pályáit (azaz minden ellenfelet életben hagyva végigmenni rajtuk). A DLC-ben hozzáadott Ms. Chalice-szel sokkal jobban megy. Másrészt elkezdtem a DLC-s cursed relic divine relic-ké alakításán is dolgozni, de ezt lehet elengedem, mert meghaladja a képességeimet az 1 HP-vel (vagy a Djimmi-s trükköt itt kivételesen használva 2 HP-vel) indulás, a charmok hiánya és a random fegyverek. A Root Pack és Goopy De La Grande sikerült egyedül ezekkel a feltételekkel, a többi boss nagyjából esélytelen így még az 1-es szigeten is.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
Hiába szórakozok a lobberrel, az se ér sokkal többet. A végén megy el úgy is. És valahogy próbálkozni sincs már kedvem, egy souls játékban hajt, hogy sikerüljön, itt csak rohadtul idegesít.
Szerk.: Vaaaaagy csak ki kellett írni magamból... Hsz utáni első try
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
A kutyáknál a lényeg az hogy a rejtett fázist idézt elő, mivel azt egy picit gyorsabban lehet teljesíteni, és könnyebb is. (S-rankhoz persze)
Mortimer Freeze-nél viszont a 2. fázisban elég brutálisak a különbségek a két fokozat között. (az egyik támadás viszont könnyebb, mert Ms. Chalice gurulása hatékonyabbk, ugyanis amikor gurul a hűtűszörny, akkor azt Experten nagyobb sebességgel teszi) Viszont Mortimernél az időkorlát nem annyira releváns, ha Roundaboutot használsz, sőt akkor pláne jó vagy, ha Charged.
Glumstone, Esther és Saltbaker viszont elég durvák Experten.
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
Most Glumstone-nal próbálkozok és hát... az Expert fokozat brutális. (nem véletlenül kezdtem a Moonshine Mob-bal az expertet, mivel ott van a legkisebb különbség a regular és az expert között, a Howling Aces esetében pedig a rejtett fázis könnyebb mint az alap)
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
Shadow: Nah, szuper, hajrá! A sárkány talán a lehető legszemetebb boss az egész játékban (bár vetekszik vele nehézségben a Phantom Express). Én is guide-ot vettem segítségül, abban javasolták az amúgy kevésbé használt lobber fegyvert ellene, az utolsó 2 fázisban nagyon sokat segít, főleg az utolsóban. Plusz az utolsó fázisban ne lődd szét a tűzgömbjeit, mert szétválik kisebb darabokra, szóval a chaser, crackshot mindenképp kizárva. A lobberrel nekem végül elég hamar összejött, miután átváltottam arra. Plusz mivel már DLC is van, ha azt aktiválod, akkor Ms. Chalic-szel is tudsz menni ellene. Nem próbáltam vele utólag, de könnyen lehetséges, hogy a dupla ugrása és az alapból 4 HP-je nagy segítség ellene. Vagy a heart ring charm is jó lehet, ami szintén DLC-s charm (ha parryzel rendszeresen, akkor plusz 3 HP-t kapsz és nincs fegyvergyengítés mint a heart és two heart charm-ok esetén).
Viszont arra rájöttem, hogy ez a játék utál engem... A békáknál a tigrist utáltam a legjobban, szóval szinte csak azt pörgettem. A cukorkastélynál is rendre besorsolta a végére a kukoricát vagy a csokit... Mondjuk a végére simán begyakoroltam, elsőre B+ lett, majd még visszatérek a dologra.
De most viszont alvás, mindjárt fél öt... Csak még le kell főni a kávénak reggelre
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Kíváncsi vagyok hogy mi lesz a következő a számodra.
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
A furcsa, hogy csak 44%-on áll a DLC teljesítése, míg az alapjátéké 100%, pedig ott sem csináltam meg mindent A rankra és experten meg sem próbáltam. Szóval nem értem, mitől 44%, az összes fegyvert és charmot is megvettem, minden coint begyűjtve.
Még amit próbáltam, hogy előhozzam Djimmit a körbefutással, de nekem nem jött össze egyáltalán. Mondjuk, amúgy sem terveztem cheatelni, csak a cursed relic divine relic-ké fejlesztéséhez kellett volna, de így letettem róla, meg nem is kellett végül a divine relic egyik DLC bosshoz sem, anélkül is ment minden.
Jó kis DLC volt, szuperek voltak a bossok és kár, hogy ilyen hamar vége lett. Sebaj, nemsokára jön a sorozat 2. évada.
szerk.: Még amit majd' elfelejtettem, megnéztem zárásként a szökőkutat, 782 halálnál álltam meg. Az alapjáték után 422 volt (ebbe a topicba írtam le azt is, innen tudom ilyen pontosan ), szóval 360-szor haltam meg a DLC-ben, majdnem annyiszor mint az alapjátékban összesen, azért ez durva. Mondjuk most kevesebbszer kezdtem újra a bossokat, általában lejátszottam őket a meghalásig akkor is, ha már kilátástalan volt. Ebből a sok meghalásból mondjuk a Kings Leap is kivette a részét, mert ott elég gyors körök voltak, de sztem a Moonshine Mob dobta meg legdurvábban a számot, aztán Esther Winchester.
Először is befejeztem a Kings Leapet, nos, a királynő az egyik legkönnyebb volt, az előtte lévő bástyával sokkal jobban megizzadtam még múlt hétvégén.
Aztán jöttek a sorban a repülő kutyák (The Howling Aces). Hát ő a legkönnyebb boss volt, megkockáztatom, hogy Inkwell Isle 1-es szintű. Elég hamar le is nyomtam. Nah jó, az utolsó fázis az elforgatósdival azért nem volt olyan egyszerű, de így is ő lett az egyetlen DLC boss, akit A (igaz mínusz) rank-kal legyőztem, a többi mind sima B, illetve a Moonshine Mob az egyetlen, aki B-.
Esther Winchester már jóval keményebb dió volt a fentinél, itt elég sok elhalálozásom és újrakezdésem volt. Az utolsó, 4. fázissal szívtam sokat, mire rájöttem a legjobb megoldásra és sikerült. De igazából volt nála is nehezebb boss, repülős is az alapjátékban. A 2. és 3. szakasza nem volt különösebben nehéz, főleg a 3., ami simán hozható volt sérülés nélkül kis gyakorlás után. Az első fázisa volt nagyon kaotikus, oda kellett sok gyakorlás a 4. szakaszon kívül. Viszont vicces, de ez lett az a boss, akivel időben a leghamarabb, alig több mint másfél perc alatt végeztem. Pedig az alapjátékban a repülős boss-ok voltak mindig a leghosszabbak. Mondjuk főként bombákkal gyaktam a sima lövés helyett, így gyorsabban sebzőzött. Jah és Chalice repülője volt ellene a nyerő, a villás lövése és a sűrűbb bombázása (nagyobb eséllyel ér célt) is sokkal jobban hatásos volt a normál repülőnél, valamint a super-ét is könnyebb navigálni a hosszúkás rakéta alakja miatt.
A rejtett boss esetén a feloldás sikerült végül, bár kellett idő, mire leesett, hogy nem direktben vannak a szövegekben az irányok, hanem pl. a you're right, look up szókapcsolatok esetén elrejtve, ez kavart meg egy ideig. Maga a boss sem volt nehéz, igazából addig nem ment csak, amíg rá nem jöttem, hogy ki kell menni az egyik szélére és ott maradni végig.
Most már, hogy minden sub-bsson túl vagyok, kijelenthető, hogy messze a Moonshine Mob volt a legnehezebb. Főleg, hogy a fake knock out felirat is ott szívat be. Amúgy azóta néztem és tele van a net reakcióvideokkal, szinte minden játékos beszopta.
Amúgy a best weapon a crackshot, gyakorlatilag minden boss ellen hatásos és sokkal jobb a chaser-nél.
Saltbeakert még csak párszor próbáltam, egyelőre az első fázis legeslegvégéig jutottam el jópárszor, vagy csak hibásan mutatja a métercsík, hogy mindig pont ott. Annyira nem is tűnik vészesnek, de sokat kell még gyakorolni a kitéréseket.
A bástya elég nehézkesen ment, a végén, amikor már nagyon begyorsultak a projectile-ok, nagyon nehéz volt úgy visszapasszolni neki a labdákat, hogy ne sérüljek meg. Amúgy az elején azt hittem, csak simán parryzni kell a gömböket és nem visszapattintani rá, az elhalálozás utáni métercsík baromi sokat segített így most, hogy láttam, semmit nem haladtam előre benne és más lesz a megoldás.
A Moonshine Mob így már, hogy tudtam, hogy a hangyász ormányát kell lőni chaserrel, már összejött, de kellett hozzá az is, amit szintén youtube vidoeból tudtam meg, hogy Ms. Chalise esetén a super II ad permanensen egy plusz HP pontot (ezt azért a tutorialban is igazán elmondhatták volna Chalice képességeinél...). Kellett is, a hangyászig eljutottam hibátlanul, ezt már begyakoroltam múlt héten is, de ott lementem 2 hp-re és a meglepetés csiga is levette egy életemet, mert nagyon gyorsak a projectile-jai. Szóval pont ez a plusz hp mentett meg.
Mortimer Freeze pedig elsőre tűnt csak nehéznek, amúgy egész jól bele lehetett jönni és ő volt így az a boss, akin a leghamarabb túljutottam eddig. Kb. az óriással azonos a nehézsége. A 2. szakasz volt esetében elég nehéz és kaotikus, itt kellett a legtöbb gyakorlás. A 3. szakasz már nem volt olyan húzós, az első meg lehozható hibátlanul kis gyakorlás után. Ide viszont a vízszintes Super I miatt Mugman-nel mentem, nah meg a parry for HP charm is kellett. Igaz, itt alig lehet parryzni, így a +3HP-hez szükséges 6-ig nem jutottam el, de a +2HP meglett, így pedig ugyanott voltam, mint a 2 heartring charm-mal, csak cserébe nem gyengültek a lövéseim (előtte pont emiatt nem jött össze ezzel a charm-mal, mindig csak kicsivel a vége előtt haltam meg, így tudtam, hogy a kulcs az lesz, hogy ne gyengüljön a lövésem). Fegyvernek pedig az új crackshot (tökéletes továbfejlesztett változata a chaser-nek) és a régi jól bevált spread kombó folyamatos váltogatása volt a legjobb ellene.
Jövő hétvégén folytatom. Mondjuk azt nem értem, hogy a profilomon miért azt jelzi, hogy a DLC teljesítésben 20%-nál járok, miközben 3 bosst legyőztem a 6-ból, a Kings Leap az utolsó fejezet kivételével megvan és megvettem a boltból is a tornádó lövés kivételével minden új fegyvert és charm-ot.
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
Amúgy a Parry for HP-ben az a komoly hogy ha a sebzésen kívül minden más stimmel, akkor sokkal könnyebb az S-rankot megszerezni, főleg repülős bossoknál. (a kakkukos keselyű és az őrült tudós esetében kifejezetten előnyös tud lenni)
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
King Dice esetén én is a 2 repülős fightot és az alkoholokat igyekeztem mindenáron elkerülni. Mondjuk azt nem értem, ha 1-est tudsz dobni, akkor 2-t és 3-at miért nem , hiszen ugyanaz, csak máskor kell elkezdeni a parry-zést. Nekem a szivar / zseton, dominó, biliárdgolyó 3-as volt a kedvencem, ezeket simán le lehetett hozni sérülés nélkül. Igaz, a szivarnál és a zsetonnál néha be lehetett bukni egy sérülést, de a dominó és a biliárdgolyó tényleg nagyon könnyűek voltak, Cuphead-es mércével pedig pláne.
De lényeg a lényeg, azoknál a bossoknál ahol a Chaser jó volt, nagy eséllyel a Crackshot is az lesz, szóval lehet hogy a Rumor Honeybottoms is jobban fog így menni. Viszont azokon kívül már csak az Ördög van meg repülős bossok aminél nincs S-rankom: Wally Warbles, Cala Maria, Dr. Kahl. (meg persze a DLC )
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
A Kings Leap esetén nem értem még továbbra sem, a youtube-os guide-okon miért tudja egy valaki végigjátszani egyhuzamban, sőt még választani is a challenge-ek közül, nálam meg miért zárja be és tűnik el az adott helyről és miért nem játszhatók a már teljesített challenge-ek sem újra. Remélem azért előjön még, hogy a további coinokat begyűjthessem, ez a crackshot lövés nagyon jól jönne a videok alapján. A fene vigye el tényleg, hogy megvettem 1 coinért a broken amulettet és pont ez az 1 coin hiányzik...
És hármas felosztásnál van bal-közép-jobb és fent-közép-lent.
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
Nah de amiket írtál, reagálok:
- Celeste nekem túl pixeles grafikájú és már túl retro.
- A vonyító ászok alatt nem tudom, kikre gondolsz.
- A Kings Leap nekem előjött az elején, akkor 2 bosst engedett menni, majd bezárta a kaput és eltűnt. Majd a szakállas Giant legyőzése után a Mortimer Freeze területén jött elő a létra újra, de csak a 3. bosst engedte átvinni, majd megint bezárult a kapu és eltűnt. Nem értem, yt-n is hogy vannak fent olyan videok, hogy egyben ledarálták az egészet. De már van ötletem. Leviszem a nehézséget simple-re az egyik bossnál, megverem így, mert ez esetben megnyitja a következő lezárt területet, ahol előjön a Kings Leap, aztán ha megvan minden fegyver, visszamegyek rá regular mode-ban, hogy megkapjam a végső boss feloldásához szükséges ingredient-et is, ami a soul contract helyett van most.
- A charged shotot én nem tudom használni, egyszerűen nem megy, hogy még a lövés időzítésére is figyeljek a 600 kikerülendő objektum mellett. Akinek megy a multitasking, annak tudom, hogy ez a legerősebb fegyver, a profik ezzel nyomulnak youtube-on, de nekem nem megy és vagy sérülök, vagy a lövést cseszem el és mellémegy.
- A puzzle-nél ezt értem, amit írsz, ez megvolt guide-okból is, de nem tudom, hol kell elkezdeni, mihez képest left, meg right, meg down. A kiinduló mezőt nem mondják meg, így meg nem volt kedvem tovább vacakolni vele. Egyszerűen semmi logikát nem találtam benne.
Őszintén szólva a Cupheadben nem minden az ami 100%-ban fair, főleg Experten tudja ezt az ember kitapasztalni.
A Cuphead szöges ellentéte viszont talán a Celeste, amelynek viszont egyetlen boss-a sincsen, vagy ha mégis, akkor összvissz kettő. A widescreen miatt az akadályokat rendkívül könnyű értelmezni, viszont az időzítés problémásnak bizonyulhat.
Ja én meg a DLC-t jó magyar szokás szerint szereztem be, kedvezményes áron. Főleg egy ilyen válság közepette amikor még a margarinvásárlást is kétszer meg kell gondolni, nem fogok én jóemberkedni.
A vonyító ászokat viszont szerintem próbáld meg, hátha úgy előjön a Kings Leap. (én a Kings Leapet kapásból kivittem, főleg úgy hogy a Bástya meg a Királynő kb. vicc kategória voltak)
Mortimernél pedig a Charged Shot-ot tudom ajánlani, az a 2. és 3. fázist elég durván megkönnyíti és az 1. fázisban sem haszontalan.
Ja a 3 NPC-nél meg egyszerűen csak meg kell találni az összes előfordulását a "left" "down" "right" "up/top" szavaknak és a megfelelő sorrendben alkalmazni. (szóval ha a 2. helyes NPC szövegében benne van a bottom/down és a left, akkor a bal-alsó sírkövet kell másodjára bejelölni)
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
És ja Mortimer Freeze-et ajánlom következőnek, mert Regularon ő egy relatíve könnyű boss, szóval nem kell félned.
Am fegyverek közül az irányváltós nekem kifejezetten tetszik, mert kb. félúton van a Peashooter és a Chaser között. (előbbit nehéz irányítani, utóbbi viszont nem sebez eléggé)
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
Amit viszont hiányolok, hogy nincsenek run & gun pályák, kettő azért elfért volna belőlük itt is. Persze tök jó a Kings Leap, ami a mauzóleumokat és a run & gun pályákat váltja ki egyben, de azért tényleg jöhetett volna egy ilyen hagyományosabb platformer rész is. Nah meg kicsit több boss, mint amennyi mondjuk az Inkwell Island 3-on van. Cserébe viszont lassabban haladok vele, mert az új LEGO Star Wars-szal is játszom párhuzamosan, aminek még a felénél sem vagyok még mindig, pedig már 2 és fél hónapja belekezdtem.
A kutyusoknál pl. a secret phase sokkal könnyebbnek tűnik.
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
A játékra visszatérve: Olvastam, hogy a repülős boss a legdurvább a főboss után. Mondjuk nem lep meg, az alapjátékban is a repülős pályák voltak talán a legnehezebbek. Majdnem ezzel a boss-szal kezdtem amúgy, mert a vízesés alatt el lehet menni és pont odajutottam hozzá rögtön, amikor coinokat keresve bejártam a térképből, amit csak lehetett. Ott van egyébként a temető is, ahol úgy olvastam, hogy lesz egy secret boss, de muszáj lesz guide-ot néznem a feloldásához, mert lövésem nincs, milyen sorrendben kell a sírokat aktiválni.
Bossok közül én majd a vadnyugatosra leszek nálad kíváncsi.
Az ambíció a hatalomvágy eufemizmusa | Fejétől bűzlik a hal.
Imádom amúgy már most ezt a DLC-t. Elsőre szarrá ver minden boss, aztán ahogy kiismeri az ember, úgy válik egyre egyszerűbbé. Sosem frusztráló, akkor sem, ha a statisztika alapján az utolsó métereken haltam meg, mert folyamatosan arra inspirál, hogy újrakezdjem és még jobb legyek.
Holnap folytatom. Amúgy ha a sorozat kimaradt eddig, azt is nézze meg, aki játszik vele, mert nagyon nagy állatság lett! Sok karakter és helyszín visszaköszön benne az eredeti játékból. Plusz ez a DLC már a sorozat folytatása, mert itt már ismerik Chalice-t és a sorozat utolsó részében ismerkedtek össze.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Stellar Blade teszt – Teljes mellbedobással
- 2. Phantom Fury teszt – Ez a bomba kicsit besült
- 3. A Watch Dogs franchise halálát pletykálják
- 4. Beat Slayer teszt – Ritmikus sportpofozkodás
- 5. Children of the Sun teszt – Egyszemélyes hadsereg
Legfrissebb fórumtémák
- 23:29
- Júniusban jön a Life by You [hozzászólások] [2]
- 22:00
- Dark Souls III [108]
- 18:50
- Újabb színészek jönnek a Budapest Comic Conra [hozzászólások] [2]
- 14:28
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43683]
- 12:40
- A magyar labdarúgó válogatott [4448]
- 22:00
- Stellar Blade teszt – Teljes mellbedobással [hozzászólások] [3]
- 15:01
- Milyen könyvet olvastok mostanában? [2867]
- 10:58
- Helyzetjelentés [156880]
- 13:12
- Elden Ring [60]
- 11:09
- Baldur's Gate III [1322]