
A Nintendo szokása szerint hatalmas standon várta a publikus részen a gamescom látogatóit. A piros designról már messziről felismerhető volt az ő részlegük, ahol mindenekelőtt sok-sok Switchen volt kipróbálható számos aktuális és a közeljövőben várható játék. (A fotókon még a nyitás előtti pillanatok láthatók, azért nem rohanták meg a gépeket az emberek, és vártak ehelyett türelmesen a stand bejáratánál.) Nekem azonban a business centerbeli részlegbe szólt a meghívóm, ahol szintén a szokásoknak megfelelően egy nyugisabb, fehér falú stand várt, egyik részén az üzleti tárgyalásoknak helyet adó tárgyalókkal, másik felén pedig kipróbálható játékokkal. Röviddel érkezésem után bele is vetettem magamat a kínálatba.

Kezdve az ún. third-party fejlesztésekkel, azaz nem a Nintendo saját termékeivel. Elsőként a Diablo III-mal. Párperces szörnyekkel dulakodás után megérkezett a PR-os srác is, és egy másik Switchről bekapcsolódott a játékomba. Onnantól kezdve együtt fedeztük fel a pályát, és irtottuk az ellent – részemről jó pár elhalálozással kísérve. A kijelzőn jól nézett ki a grafika, gördülékenyen futott a program, a széria rajongói biztos örömmel fogadják majd, hogy akár útközben is kényelmesen játszhatnak majd kedvencükkel. A Switch Eternal Collection kiadásban megjelenő játék valamikor az ősz folyamán kerül a boltokba.
A Blizzard üdvöskéjét a Dark Souls követte, ezzel inkább csak pár percet töltöttem. No nem azért, mert ronda lett volna, egyszerűen csak nem az én világom ez a műfaj. A Dark Souls: Remastered október 19-én érkezik Switchre.

Áttérve a Nintendo saját címeire odaálltam az egyik Super Smash Bros. Ultimate-et futtató géphez – ezt már tévére kötve prezentálták –, és miután végzett az előttem álló újságíró, kézbe vettem az egyik kontrollert. Egy rakás pályával és karakterrel vár majd december 7-től a brawler-széria legújabb epizódja, amelyben különböző játéksorozatok szereplőivel püfölhetjük egymást szana és széjjel. Természetesen ott van Mario, Donkey Kong, Yoshi és Link, de választhatjuk Peach hercegnőt, Pichut a Pokémonból, Cloudot a Final Fantasyból, Bayonettát, a Duck Hunt kacsáját és kutyáját, vagy akár a Splatoon Inklingjét. A dinamikus pályákon különböző veszélyforrások várnak ránk, mint például átformálódó részek vagy hirtelen megjelenő vendégszereplők. A helyszínek szintén számos sorozatból lesznek ismerősek – legalább design tekintetében.
A Nintendo Wii korszakból kellemes emlékek fűznek a különböző partyjátékokhoz, Lackóékkal jó hangulatú tesztelések zajlottak anno, így külön kíváncsi voltam a Super Mario Partyra. Ez a műfajnak megfelelően egy rakás – mintegy nyolcvanféle – minijátékból áll, amelyek különböző vezérlést igényelnek. Mindenkihez egy-egy Joy-Con kontroller kerül, és a pályák előtt rövid bemutatót is kapunk, hogy mit kell csinálni, így nem fog meglepetést okozni egyik se. A kockára vágott húsdarabot például úgy sütögethetjük, hogy serpenyő nyeleként fogjuk a kontrollert, és úgy dobáljuk magasba a husit, igyekezve egyformára sütni mindegyik oldalát. De vannak egymás virtuális püfölését igénylő játékok, lovaglás, teniszezés, vagy például a Joy-Cont „tekerve” triciklizés. Persze PR-os kapcsolattartóm nyerte szinte az összes fordulót (egy hostessel kiegészülve hárman játszottunk), de nem én voltam a gamescom során az első újságíró, akinek bemutatta a játékot, úgyhogy ez annyira nem véletlen. Tuti szórakoztató cucc lesz ez, október 5-éig azt hiszem, be kéne még szereznünk egy pár Joy-Cont, hogy közösen tesztelhessük minél többen a játékot.

És itt jött el a pillanat, hogy el kellett búcsúznom vendéglátómtól, mivel várt egy következő bemutató egy másik pavilonban. Az mindenesetre továbbra is látszik, hogy a Nintendo ezúttal nem követi el azt a hibát, ami a Wii U végzetét jelentette: folyamatosan jönnek a jobbnál jobb játékok az aktuális konzolra, mind saját, mind más kiadók részéről. A Switch pedig többek közt mobilitásának köszönhetően szerzett magának jóval több rajongót, mint az előző, vakvágánynak nevezhető masina.
A gamescomra időzítette a Nintendo a legújabb Indie Highlights videót is, amelyben a független fejlesztők játékai közül mutatnak be párat.
Egy héttel később pedig az amerikai részleg is elkészítette saját prezentációját, a Nindies Showcase nyári kiadását, benne egy libaszimulátorral.