Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Várható megjelenések – 2020. január 6-12.

Várható megjelenések – 2020. január 6-12.

Az első csonkahét felejthető volt, de mit hoz a második, immár teljes?

2020.01.05. 23:59 | szerző: GeryG | kategória: Játék

Bár bizonyosan rengetegen vannak, akik már az év első napjaiban is dolgozni mentek, a többségnek valószínűleg csak most kezdődik meg valójában az év. Többek közt az iskola is csak most rajtol újra. Ez pedig azt jelenti, hogy eltelt az év első (csonka)hete, ami – valljuk be – nem igazán hozott olyan játékokat, amikre szót vagy időt érdemes pazarolni. De immár egy teljes hét rajtol, ami rengeteg új játékpremiert is hoz magával. Más kérdés, hogy ezek között is kotorászni kell, ha igazán említésre méltót szeretne találni az ember. Íme, a második hét megjelenései:

PC

címdátum
228-Vampire Martina-Bloody Day 2.28január 10.
ACCEL-Xjanuár 11.
Angry foodjanuár 11.
Anime Girls Mini Jigsaw Puzzlesjanuár 10.
AO Tennis 2január 9.
Araha: Curse of Yieun Islandjanuár 6.
Avabel Onlinejanuár 7.
BARRICADEjanuár 6.
Boiling Steel: Prefacejanuár 9.
Butterfly Killerjanuár 7.
Carpet Bombingjanuár 9.
Catch Your Kittyjanuár 10.
Cattle Admission Challengejanuár 6.
CHAMELEONjanuár 6.
Clicker Agejanuár 8.
-Color ball-január 9.
Coloring Game 2január 10.
CONSTRUCTjanuár 6.
Cursed Cavesjanuár 7.
Dumb Fightjanuár 6.
Dusk Warlocksjanuár 10.
Election simulatorjanuár 7.
Fighting Moorejanuár 6.
Flirt Ballsjanuár 9.
FOOD FACTORY VRjanuár 9.
Football Schooljanuár 9.
Free Company VRjanuár 8.
Frightjanuár 10.
GemCraft - Frostborn Wrathjanuár 10.
Grim Clickerjanuár 9.
Guardians Of Ringsjanuár 8.
Guntechjanuár 10.
Happy Enginejanuár 9.
Help The Minotaurjanuár 9.
Hentai Pansutojanuár 6.
Hentai Vs Furriesjanuár 10.
HentaiTeachersjanuár 10.
Heroes Of Maidan 3: Crimean Battlejanuár 10.
HITOTSU NO MORIjanuár 10.
Hot And Lovelyjanuár 7.
Infectionjanuár 9.
labyrinthjanuár 9.
Little Red Riding Hood and Lying Wolfjanuár 9.
Lost Roadsjanuár 6.
Lust Epidemicjanuár 9.
Many Facesjanuár 7.
Mix-Sign: Girl with 3 Signsjanuár 6.
MMORPG Tycoon 2január 6
Model Railway Easilyjanuár 12.
Monster Hunter: World - Icebornejanuár 9.
Mythic Oceanjanuár 9.
Necro Warsjanuár 10.
NEKOPUGIjanuár 6.
Nuclear Arms Racejanuár 9.
OMEGA: The Beginning - Episode 1január 10.
Orbitblazersjanuár 10.
ParanormalHKjanuár 6.
Pieces of Me: Northboundjanuár 9.
Pinball universejanuár 9.
Planet Bouncejanuár 6.
PocketCarsjanuár 10.
RAYGUN COMMANDO VR 2január 6.
REFUGEjanuár 8.
ReversiQuest2január 7.
Rock, Paper, Scissors Simulatorjanuár 10.
Rugby League Team Manager 3január 7.
Seek Girl IVjanuár 10.
Sliding Puzzle Collectionjanuár 6.
Spacer Projectjanuár 6.
Street Jam: The Risejanuár 9.
Stringsjanuár 6.
Summer Games Heroesjanuár 6.
Super Robot Wars Xjanuár 10.
Taboos: Flowerjanuár 10.
Talshardjanuár 8.
The Artefacts lost in the Galaxyjanuár 9.
The Blind Prophetjanuár 10.
the fairytale of DEATHjanuár 10.
THE VR CANYONjanuár 7.
The White Doorjanuár 9.
Touhou Fantasy Dayjanuár 10.
Waxworks: Curse of the Ancestorsjanuár 8.
Wiennejanuár 6.
Yuna and other troublesjanuár 9.

Xbox One

címdátum
Animal Friends Adventurejanuár 8.
Dragon Sinker: Descendants of Legendjanuár 8.
IN-VERTjanuár 8.
Regions of Ruinsjanuár 8.

Switch

címdátum
140január 9.
Aborigenusjanuár 10.
Blackmoor 2január 6.
Drunk-Fu: Wasted Mastersjanuár 10.
Invisible Fistjanuár 6.
Technospherejanuár 10.
THOTHjanuár 9.
Ultimate Racing 2Djanuár 6.

Kulcsszavak: várható megjelenések

hozzászólások (7)

Sityi
Sityi 2020.01.06. 13:51
Ha jól rémlik, 100 €-ért bármit felrakhatsz Steamre (legfeljebb ha nagyon ütközik az amúgy elég laza szabályokkal, utólag leveszik). Innentől fogva a lehetséges okok:
- Önjelölt programozózseni-palánta rájön, hogy működik a Unity / RPG Maker / GameMaker Studio / egyéb devkit, és összelegózik benne valami nagyjából működőt, amit amúgy fél óra alatt végig lehet kattintgatni. Felrakja egy munkáskávé áráért, a 125+ millió Steam felhasználóból csak megveszi annyi, hogy ez a 100 € visszajöjjön, esetleg csurranjon valami kis apró hozzá.
- Ennél egy fokkal rosszabb az, amikor az assetek is piactéren megvásárolható cuccok, amik leginkább a tanuláshoz / gyakorláshoz vannak szánva, nem kereskedelmi termékbe - ezeket hívja a popszakma "asset flip"-eknek, így lehet kevés munkával pénzt keresni. Súlyosított mutációja az, amikor a kód is ilyen példákból, demókból kerül összeollózásra.
- Tovább súlyosbítja a dolgot a kártyázás. Ha kártyás egy játék, pár (euro)cent csurran a fejlesztőknek is a kártyaeladásokból...
- Pénzmosás (meredek, de lehetséges)
- Jól mutat az önéletrajzban, hogy van az illetőnek már kiadott játéka
Hirtelen ennyi jutott az eszembe.
Peace
Peace 2020.01.06. 14:16
Mondjuk tőlem csinálják nyugodtan, engem is csak a megjelenési listák szoktak sokkolni. De mindenkinek elege lesz majd egy idő után a sok szemétből. Mondjuk engem leginkább csak a WH40K érint, aminek a licenszét mindenféle jöttment kontárnak osztogatják és ránk zúdul a hígfo* tengere. Ez nekem hatalmas szívfájdalmam. :-((:,-(:-/ A nagyobb nevek meg úgyis eljutnak a célközönséghez, mert nem keveset költenek a reklámra és a nevesebb oldalak is lehozzák őket kismilliószor cikkekben, hogy már csak 600-at kell aludni a megjelenésig meg hasonlók.
Wing
Wing 2020.01.06. 14:20
Én nem hiszem, hogy akkora probléma ez, sőt kifejezetten örülök neki. Az utóbbi 20 évben rengeteget változott a piac, "demokratizálódott", most már nem kellenek nagy kiadók és erős tőkeháttér ahhoz, hogy akár egy egyfős "cég" is belépjen a piacra. Tucatjával tudnék mondani olyan játékokat, amelyek baromi jól sikerültek, pedig nem állt mögöttük egyetlen cég sem, pl. Banished, Braid stb. A gyengébb minőségűek meg mennek a levesbe, valószínűleg a fejlesztőivel együtt. Vagy éppen, mint az Urban Games és a Train Fever/Transport Fever esetében, a meglehetősen gyenge első rész után összehoztak egy kiváló második részt.

Azért nem értem a felháborodást, mert ezeket a játékokat nem kell megvenni, és nem más játékok árán kerülnek kiadásra, hanem mellettük, magyarán nem lesz ettől kevesebb jó játék. Krach sem fog bekövetkezni, mert ezek a játékok, garázsfejlesztések, ami mögött legfeljebb a fejlesztők saját szabadideje szerepel mint tőke, leszámítva egy-két dinoszauruszt, mint a Star Citizen - de ha azok be is dőlnek, hát megesik, legfeljebb legközelebb már nehezebb lesz összekalapozni ugyanannyi zsét. Ahol meg nagy pénz forog, ott erősebb a minőségkontroll is.

Ez kicsit olyan, mint amiatt panaszkodni, hogy a digitális terjesztésnek, és a 0 forintos piacrajutásnak köszönhetően 2019-ben több könyv jelenik meg egy nap alatt, mint 1919-ben egy hónap alatt. De ettől nem lesz kevesebb jó könyv, sőt.
Sityi
Sityi 2020.01.06. 15:57
Az a gond, hogy a sok moslék között jó eséllyel elvesznek a jó indie gyöngyszemek. Jó, hogy felhoztad a Braidet: az Indie Game: The Movie nagyon jól bemutatja, hogy működnek ezek az egy-/páremberes kis fejlesztők. És a film még akkor készült, amikor nem volt ennyire túltelített a piac - ehhez képest a Super Meat Boy két fejlesztője irgalmatlanul izgult, hogy az Xbox piactérre kikerüljenek a címlap ajánlójába. Steamnél ez úgy működik, hogy alapesetben 1 millió megjelenés jár a kezdőoldalon, de hiába tűnik ez soknak, valójában baromi kevés (ugyebár a Steam alapértelmezés szerint az Áruház oldallal indít, sokan pedig kattintanak szinte azonnal a Könyvtár fülre - innentől fogva egy megjelenés gyakorlatilag elveszett per átkattintás). Feltörekvő, csóró, de tehetséges fejlesztő tényleg jó játéka így hogy kapjon érdemben legalább egy kis figyelmet?). Ezért árt ez a dömping, ezért baj, hogy a Steamnél nincs legalább egy minimális kurátorkodás (de szerintem a Nintendónál se nagyon van már - Xboxot nem tudom, a PS4-nél szerintem még valamilyen szinten tartja a Sony a frontvonalat), ezért okoz ez több kárt, mint hasznot - és ezért kezdek egyre inkább hangot adni ennek, noha már régóta célozgatok erre az arra helyzetet adó cikkeimben.
davkar9
davkar9 2020.01.06. 16:35
De a gyöngyszemeket előbb-utóbb valaki úgyis észreveszi a szartengerben.:-) Itt van pl ez a Disco Elysium, ez is a semmiből jött. Ha van mivel kitűnni, akkor igenis van esélye egy játéknak/fejlesztőnek.

Mostanában a másik "népszerű" út az epic pénz, de az egy kétélű kard, mert lehet túl lehet élni az első pár évet, de aztán meg nem lesz rajongód. Remek példája ennek az a két faszfaj (játékuk címére se emlékszem, ennyit is ért az egész projectjük), akik mindjárt azzal kezdtek, hogy kigúnyolták a saját támogatóikat (is). Remek másik példa viszont a Darq fejlesztője, akit szintén megkörnyékeztek, de ő inkább úgy volt vele, hogy napokkal a steames megjelenés előtt nem köpi arcon a támogatóit és passzolta. Epic pénz nem jött, de lett helyette egy csomó új (és jövőbeli) támogatója.

Persze ez az extrém bulvárszarság véglet, de úgy gondolom, hogy a hagyományos, "hé hallottam egy x y játékról, szerintem érdemes kipróbálni" módszer is működhet még. Úgy emlékszem pont ezzel a céllal nyitottam is anno egy külön indie topicot.
ajánlott olvasnivaló