A Townscaper program és a Carcassone társasjáték jutott eszembe, amikor megláttam a Dorfromantiket a gamescom Indie Arena Booth részlegének listájában. És bár a játékmenet alapvetően különbözik ezektől, az alapok kétségtelenül elég hasonlóak.

Az említett Townscaperben egy városkát építhettünk fel, úgy, hogy kattintgatásainkkal alakultak ki a különböző házak, épületek. Cél nem volt, legfeljebb mindössze annyi, hogy egy nekünk tetsző kisváros álljon össze. A Carcassone-ban pedig négyzetalakú lapokat kell egymás mellé pakolni, úgy, hogy például minél nagyobb városok vagy minél hosszabb utak alakuljanak ki, jó stratégiával pedig minél több pontot gyűjtsünk.
Nos, a Dorfromantikben az előbbihez hasonlóan kell terjeszkednünk, az utóbbihoz hasonló - csak itt hatszögletű - lapok segítségével. Ha ennyivel megelégszünk, igazából bőven elég, ha a rendelkezésünkre álló lapokat tetszés szerint illesztgetjük egymás mellé. Azonban ebben a játékban ennél sokkal de sokkal több van: egyes kártyák ugyanis kihívásokat is tartalmaznak, és ha azokat teljesítjük, további kártyák kerülnek a kupacba. Emellett pedig pontokat is kapunk, attól függően, hogy mennyire a többihez passzolva pakoljuk le a lapokat. Egy menet egészen addig tart, amíg van még új lapunk.

És hogy milyen feladatok várnak ránk? Például építsünk megadott házat tartalmazó várost, legalább megadott hosszúságú folyót vagy meghatározott számú fából álló erdőt. A szám jelenthet minimumot vagy pontos értéket, utóbbi esetben jobban oda kell figyelni a tervezéssel. A lapokon lehet mező, házak, fák, utak, sínek, vizek, szántóföldek, és attól függően, hogy hogyan forgatjuk lerakáskor azokat, a szomszédos kártyákkal összeolvadva alakulnak ki a különböző összefüggő területek.

Switchre és mobilokra is elkészül a Townscaper
Céltalan, de szórakoztató városépítgetős programot készített a Bad North fejlesztője.
A játékban pedig emellett pontszámunk növekedésével vagy bizonyos célok elérésével új lapokat is feloldhatunk, így előbb-utóbb például vonat közlekedhet a síneken, vagy hajó úszkálhat a folyókon.

A négyfős, berlini Toukana Interactive által 2020 óta fejlesztett játék PC-re már ez év áprilisa óta elérhető (bő egy év korai hozzáférés után), a gamescomot megnyitó Opening Night Live keretében azonban bejelentették, hogy szeptember 29-én megjelenik a Nintendo Switch verzió is. Az új platformra ráadásul egy új témát is kap a játék: cseresznyevirágzásos tájat rakhatunk össze benne.