Már nem kell sokat várni és a PlayStation 4 egyik legjobb exkluzív játéka végre megérkezik PC-re is. A Supermassive Games eddigi legnagyobb sikere, az Until Dawn a Ballistic Moon stúdiónak köszönhetően költözik át PC-re, akik már az utolsó simításokat végzik a játék új kiadásán.
Az egyik legfontosabb változtatás egyértelműen az, hogy a játékot átköltöztették Unreal Engine 5-re, amely jellemzően magas gépigényt is hoz magával cserébe a pazar látványért. De mit is jelent ez az Until Dawn esetében? Ma kiderült végre a hivatalos gépigény, amely a következőképpen néz ki:
Minimum gépigény (720p, 30 fps, alacsony részletesség):
- Processzor: Intel Core i7-4790 vagy AMD Ryzen 5 1500X
- Memória: 8 GB
- Videokártya: Nvidia GeForce GTX 1660 vagy AMD Radeon RX 470
- Merevlemez: 70 GB SSD-n
- Operációs rendszer: Microsoft Windows 10/11 64bit
Ajánlott gépigény (1080p, 60 fps, közepes részletesség):
- Processzor: Intel Core i5-8600 vagy AMD Ryzen 7 2700X
- Memória: 16 GB
- Videokártya: Nvidia GeForce RTX 2060 vagy AMD Radeon RX6600XT
- Merevlemez: 70 GB SSD-n
- Operációs rendszer: Microsoft Windows 10/11 64bit
Magas gépigény (1440p, 60 fps vagy 4K, 30 fps, magas részletesség részletesség):
- Processzor: Intel Core i5-8600 vagy AMD Ryzen 7 2700X
- Memória: 16 GB
- Videokártya: Nvidia GeForce RTX 3080 vagy AMD Radeon RX 6800XT
- Merevlemez: 70 GB SSD-n
- Operációs rendszer: Microsoft Windows 10/11 64bit
Ultra gépigény (4K, 60 fps, nagyon magas részletesség):
- Processzor: Intel Core i7-11700K vagy AMD Ryzen 7 5800X3D
- Memória: 16 GB
- Videokártya: Nvidia GeForce RTX 3080Ti vagy AMD Radeon RX 6900XT
- Merevlemez: 70 GB SSD-n
- Operációs rendszer: Microsoft Windows 10/11 64bit
Úgy tűnik, az Until Dawn esetében is megmutatkozik, hogy az Unreal Engine 5-nek alapvetően erős vasra van szüksége a működéshez. Cserébe viszont PC-n (és PlayStation 5-ön, mert arra is ez a verzió fog megjelenni) egy sor izgalmas új technológia és funkció kerül a játékba.
PC-n is teljeskörű támogatást kap a DualSense kontroller, így a játékosok élvezhetik a haptikus rezgéseket, az adaptív ravaszt és a hasonlókat. A játék támogatni fogja az Nvidia DLSS 3.7-et, illetve az AMD FSR 3.1-et is, ami jelentősen növelheti majd az fps-ek számát, de támogatni fogja az Nvidia Frame Generation és Reflex technológiáit, valamint az AMD Frame Generation technológiáját is. És természetesen kapunk egy sor ray tracing funkciót is, vagyis szebb árnyékokat és tükröződéseket.
Az Until Dawn felturbózott új kiadása tehát PC mellett PlayStation 5-re is elérhető lesz. A premier tervezett dátuma október 4.