Puzzle Quest's - Kirakózni jó(?)
Shadowguard | 2009.05.11. 11:32 | kategória: Ismertető
Puzzle Quest-sorozat
Manapság egyre nagyobb a játékok mérete, viszont a velük töltött idő fordítottan arányos. Persze vannak ritka kivételek (pl. az itt is tárgyalt Last Remnant), de azért árulkodó, hogy a Godfather 2 egy hétvégébe telt, anno a Dark Messiah-t egy hét alatt kijátszottam, de a Need for Speed: Undercover sem tartott tovább egy szűk másfél hétnél. A trend sajnos megfigyelhető szinte minden stílusban. Erre jött 2008-ban egy újító játék, ami alig 70MB helyet kér, mégis hosszú hetekre le tudott kötni. Nem olyan régen pedig érkezett a következő epizód, ami már nem volt olyan jó, de már ott is 20-25 játékóránál tartok és messze a vége. Pedig nincs alatta csodálatos motor, nem kapott hírverést a médiában, csak jött, látott és az én szememben győzött.
Puzzle Quest - Challange of the Warlords
A 2008-as első rész egy merész ötlettel keresztezte a gondolom sokak által ismert Bejeweled (vagy Jewel Quest, ki melyiket ismeri) játékokat az RPG-vel. A hátteret a Warlord's-sorozat világa adja, amelyet szokás szerint fenyeget a gonosz és a mi dolgunk rendet tenni.
Kezdetek
A kezdéskor választhatunk magunknak egy kasztot a négy közül (druida, varázsló, harcos, lovag), valamint egy arcképet. Ezek után pár tanulómisszióban tisztába jöhetünk a játék irányításával. Az alapok egyszerűek: a fent említett játékokhoz hasonlóan egy 8x8-as pályán kell különböző színű köveket összepárosítani. Persze ez így elég unalmas lenne, ezt fűszerezi a játék némi taktikával és RPG-elemekkel.
Ugyanis minden karakternek vannak képességei, amelyekhez mana kell. Manát pedig a megfelelő színű kövek összepárosításával lehet kapni. Ezen felül még vannak mások is a pályán, kis összegzés következik.
- Zöld kövek: a zöld manát növelik (meglepő módon :D )
- Kék mana: egyértelmű
- Sárga és piros: ezek is :D
- Koponyák: ezekkel tudjuk direktben sebezni az ellenfeleinket, amíg nincsenek táposabb varázslataink csak erre tudunk hagyatkozni. Van belőle sima és +5-ös verzió is, utóbbi a körülötte lévő 8 mezőt is felrobbantja (mi pedig megkapjuk az ott lévő kövek hatását is)
- Pénzérmék: gondolom ez sem szorul bővebb magyarázatra
- Lila csillagok: ezeket összepárosítva némi plusz tapasztalat üti a markunkat.
- Wild Card: egyfajta bónusz-mana, aminek még szorzója is van. Ezt véletlenszerűen kapunk, vagy ha sikerül ötös "párt" csinálnunk, Illetve a skill-ek is befolyásolják.
Ha négy vagy több követ teszünk egymás mellé, akkor bónuszkört kapunk, akárcsak némi szerencsével vagy varázslattal, de egyébként felváltva lépkedhetünk a pályán. Ha elfogynak a lépések, akkor új pályát kapunk, viszont az össze manánk lenullázódik (az ellenfélnek is)
Elsőre lehet bonyolultnak tűnik, de 3-4 csata után már magától értetődő a rendszer.
De hol az RPG?
Egyrészt a már említett varázslatok, amelyekből minden kaszt különbözőt kap, ahogy halad előre, valamint foglyul ejtett szörnyektől is eltanulhatjuk az ő trükkjeiket.
A karakterünk is öltöztethető, aggathatunk rá mindenféle varázstárgyat, amelyek sebzés-bónuszt, ellenállást és hasonlókat adnak.
Persze egy jó RPG-ben vannak fejleszthető képességek is. Ezek a következők:
- Mastery-k: bónuszt adnak a hozzájuk tartozó színű kövekhez. Ez egyrészt több manát jelent összepárosításnál, másrészt minimális esély, hogy bónuszkört kapjunk, harmadrészt a már említett Wild Card-ok megjelenési esélye nő.
- Battle: a koponyák sebzésére ad bónuszt, a fentebb leírt metódus szerint.
- Cunning: a magasabb értékkel rendelkező játékos kezdheti a csatát. Hasznos növelni, mert sokszor a legelős lépésnél eldőlhet egy csata. Ezenfelül az aranyra ad bónuszt.
- Moral: életpontjainkat növeli, lila csillagokhoz extrát ad.
Szintlépésenként 4 skill-pont üti a markunkat, ezekből gazdálkodhatunk. A bonyolítás, hogy kasztunktól függ hány pont kell egy skill növeléséhez. Persze várunkban (igen, az is van) pénzért is fejleszthetjük képességeinket, de ez egyrészt egyre drágább, másrészt nem is űzhető a végtelenségig. A szintlimit a játékban 50-nél van meghúzva, ez sajnos elég kevés, ha alaposan minden mellékküldetést megcsinálunk a játék 75-80%-ánál el is érjük.
Grafika, hangok
Mivel az elején kifejtettem, hogy az egész program 70MB, ezért a grafika is ehhez igazodik. A csatáknál a Bejeweledhez hasonló képernyő fogad minket, egyébként egy felülnézetes térképen kalandozhatunk, ami engem a Warlords-sorozat térképére emlékeztet (főleg a rögzített utak miatt). Ami sokat dob az egészen, az az átvezető "animációk". Gyakorlatilag csak fix képekről van szó, ahol a szövegbuborék változik, de ezek sokszor nagyon szépek. Valamint fontosabb Boss-harcok után van tényleges animáció is, de az túl egyszínűre sikeredett, szerintem felejtős.
Hangok terén már nem ilyen jó a helyzet, van ugyan háttérzene, ami az első 4-5 órában még kellemes, de később unalmassá válik. Ezenfelül a csaták közbeni csilingelések vannak még, illetve a nagy átvezetők alatt beszéd is, de összességében jobb levenni a hangokat és kihasználva az alacsony gépigényt a háttérben hallgatni valamit.
Egyebek
Ezeken felül még néhány minijáték árnyalja az összképet:
- Szörnyek elfogása: az elfogott szörnyektől ugye tanulhatunk varázslatot, másrészt lehet őket használni hátasnak is ha erre tényleg alkalmas a lény (Értsd: zombin nem "lovagolunk...). Itt voltaképpen csak annyi a dolgunk, hogy az előre elkészített játéktérről az összes követ eltüntessük. Mivel büntetés nélkül akárhányszor próbálkozhatunk hamar meg lehet találni a megfelelő taktikát.
- Varázslat-tanulás: ezt a várunkban tudjuk megtenni, ha sikerült elfogni egy lényt és van olyan képessége, amit nem ismerünk. A játék annyiból áll, hogy meghatározott számú manát kell összeszednünk minden színből, valamint tekercseket. Utóbbit akkor kapjuk, ha sikerül négyet kiraknunk egy színből. Az egyetlen baj, hogy a tekercseket is párosítani kell.
- Kovácsolás: a játék során találunk rúnákat is, ezekből aztán csinálhatunk magunknak új fegyvert. Hasonló a varázslat-tanuláshoz, annyi különbséggel, hogy itt csak a tekercseknek megfelelő üllőket kell gyűjteni.
- Hátasunk fejlesztése: mivel a hátas bónuszt ad, ezért megéri erősíteni. Ez voltaképpen egy sima csata, annyi nehezítéssel, hogy nincs végtelen időnk gondolkozni, minél magasabb szintre akarjuk erősíteni lényünket annál rövidebb az idő.
Összegzés
Bár elsőre elég bárgyúnak tűnik a játék és az egész elég ismétlődő mégis könnyen előfordulhat, hogy este nyolckor leülünk egy félórára és mire feleszmélünk már éjfél van. Az egyetlen baj, hogy a gép néha pofátlanul csal, négyes kombók esnek neki a semmiből és érezhetően egyébként is tudja mi fog esni. Cserébe viszont nem túl okos :D
Pozitívum:
- Stílusok ügyes keverése
- Szépen megrajzolt átvezetők
Negatívum:
- A gép néha pofátlanul csal
- Addiktív. Nem kicsit, nagyon :D
Puzzle Quest - Galactrix
Gyökeres változások
A legszembetűnőbb változás a háttérben rejlik. A Warlords fantasy világát egy sci-fi háttér váltotta fel, különböző szörnyek helyett pedig idegen hajókkal küzdhetünk meg.
Ezenfelül a játéktér is változásokon esett át. Először nem csak felülről esnek be az új kövek, hanem bármelyik irányból érkezhetnek, attól függően merre toltuk el a mozgatott elemet. Ráadásul nem csak négy irány van, hiszen a kövek is hatoldalúakká váltak. Ez nagyban bonyolítja a játékot és bár hozzá lehet szokni, de mai napig nem látom értelmét...
A harcrendszer is nagygenerálon esett át, már csak háromféle "mana" (legyen inkább üzemanyag) van, a koponyák is aknákká változtak, ráadásul már több szorzó is van. Ezenfelül felszedhetünk ugyanúgy XP-t és Psi-energiát (ezzel csatákat tudunk elkerülni). Hajónknak immár két élete is van, az egyik a tényleges élet, a másik a pajzs, amit kék kövekkel tölthetünk fel folyamatosan. Új kör pedig csak öt kőnél jár, amit sajnos elég nehéz összehozni (főleg ezen a játéktéren)
A képességek is meg lettek nyirbálva, már csak négy skillünk van, ezek hatnak ki a pajzsra és a különböző üzemanyagokra (hasonlóan a Mastery-khez) és az aknák sebzésére. A kasztok is megszűntek, itt már csak űrhajók vannak, amiket lehet ugyan cserélgetni, de minek?
Az irányítást is sikeresen megreformálták, valahogy úgy, mintha "Takarodj" keresztnevű volt miniszterelnökünk csinálta volna. Van ugyanis egy csillagtérkép, ahol a megszokott rögzített útvonalakon közlekedhetünk a galaxisok között és van egy galaxis-nézet, ami ugyan szép, de cserébe az egeret követi a hajónk. Ez elsőre csak szokatlan, később viszont baromi idegesítő.
Új rész, új(szerű) minijátékok
Az új részhez jár néhány minijáték is, ezek között vannak újak, de a többség csak a régi új (és rosszabb köntösben).
-Bányászat: Néhány galaxisban vannak kósza aszteroidák is, ezekből hősünk három különféle nyersanyagot tud kinyerni. Ez annyiban merül ki, hogy a megszokott játéktéren ezeket a nyersanyagokat ábrázoló hatszögek vannak, valamint rengeteg üres hatszög. Oldalt mutatja mennyi nyersanyagot nyerhetünk ki maximum, de ha nem sikerül mindet megszerezni (nincs több lehetőség) sem kell kétségbeesni, az addigi zsákmányt megkapjuk. Arra figyeljünk, hogy legyen elég hely a hajónkon (ha többet bányászunk, mint amennyi hely van a többlet kárba vész), valamint egy meteort csak egyszer bányászhatunk. Sajnos a pénz miatt néha muszáj lesz kitermelni egy-két aszteroidát, de nem vészes.
-Térkapu hackelés: A játék legidegesítőbb része. Adott a megszokott pálya, amelyen nehézségtől függően adott idő alatt kell csinálnunk x számú párt szigorúan a meghatározott sorrendben. Persze könnyítésnek kapunk órákat, amiket kirakva bónusz-időt kapunk. A nehezítés pedig az, hogy az óra nem áll meg olyankor sem, ha folyamatosan újabb párok jönnek ki. Komolyan mondom, volt olyan 10 másodperces rész, amikor semmi nekem kellő kombináció nem jött ki, de a behulló elemek mindig kihoztak egy hármast. Külön öröm, hogy ez egy megkerülhetetlen minijáték, hiszen ha nincs nyitott térkapu egy rendszerbe nem is tudunk odamenni.
-Tárgykészítés: Mivel már nem mágusunk (druidánk, stb. ) van, hanem hajónk ezért nem skilleket tanulunk, hanem a hajónkra pakolhatunk fel újabb felszereléseket. Ezeket űrállomásokon tudjuk összebarkácsolni. Nem lenne nehéz, hiszen csak a megfelelő alkatrészeket kell összerendezni, viszont sok a mozdíthatatlan elem, ráadásul ahhoz, hogy alkatrészt kapjunk először sima színes elemeket kell összepakolni. Sajnos sokszor erre is rá vagyunk kényszerítve a tápolás jegyében.
-Alku: Röviden: el kell tüntetni minden elemet a pályáról, cserébe a kereskedőnél kedvezményt kapunk. Néha jópofa, már csak pihenésképpen is, de akinek nem megy nyugodtan kihagyhatja.
-Információgyűjtés: Na ez az, aminek semmi értelme. Elvileg köveket kell összepárosítani, elkerülve közben a rádióaktív szimbólumok egymás mellé kerülését. Cserébe információkat kapunk a fajokról és a történelemről. Csak az a baj, hogy abszolút nem érdekli az embert, mire ez a lehetőség is megjelenik...
Kinézet és hangzás a régi, de mégsem
Az átvezetők továbbra is rajzolt hátterek gondolatbuborékkal, viszont egyáltalán nem szépek (vagy csak nekem nem tetszik). Az egyedüli változás a térképen vehető észre, egész pontosan a naprendszereknél, de ott meg az irányítás rontja el annyira, hogy ne örüljünk neki.
A hangok annyiban változtak, hogy most sokkal hamarabb fogjuk lenémítani. Ugyanis csaták során van egy géphang, ami mindig kommentálja a dolgokat. Mindig. A pajzs megsemmisülését egy csatában akár még tízszer is.
Összegzés
Sajnos nem hozta az előző rész színvonalát, igazság szerint ez vett rá arra, hogy a Warlords-ot újratelepítsem és inkább azzal játsszak. Az idegesítő minijátékok miatt viszont legalább nem ragad előtte senki hosszú órákra. Az egyetlen, ami nem küldte rögtön a Lomtárba az a viszonylag érdekes történet volt... Főleg, mert az előző rész látnoki gépe most is jelen van...
Pozitívum:
- A történet jó
Negatívum:
- Idegesítő minijátékok
- A gép még mindig csal
- Hiányzik az a hangulat, ami előtte marasztalja az embert órákig
- RPG-rendszer kigyomlálva
P.S.: Nem erre céloztam az Assassin's Creed elején, de a héten nem sok időm van játszani ez meg itt pihen a munkahelyi gépen is :P
Utolsó módosítás: 2009.05.11. 11:35
A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Megjelent a Dragon Age: The Veilguard, mit mutatnak a pontok?
- 2. Starfield: Shattered Space DLC teszt – A Nagy Kígyó ölelje át!
- 3. Call of Duty: Black Ops 6 teszt – Most a sztori és a zombik viszik a zászlót
- 4. Várható megjelenések – 2024. november
- 5. Film készül az Outlastból
Legfrissebb fórumtémák
- 13:41
- Dragon Age: The Veilguard [163]
- 00:18
- Elhunyt... [2735]
- 16:58
- Hatalmas az érdeklődés az új The Sims-kihívó, az inZOI iránt [hozzászólások] [2]
- 14:50
- 2 éves vagyok itt a Domeon.HIP-HOP HURÁÁ!!!!!! [256]
- 14:42
- Ki mivel játszik mostanában? [7899]
- 19:50
- Warhammer 40,000 [299]
- 18:49
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43923]
- 14:22
- Szét*** az ideg [5143]
- 10:14
- Helyzetjelentés [157258]
- 20:17
- Sorozatok [10832]