25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Hitman: Codename 47

Írta: Wotan

Gondoltál már arra, hogy milyen lehet az olyan élet, amikor egész életedben bujkálnod kell, és az ölésért kapod a pénzt? Amikor a sötét, kihalt sarkon megbújva várod, hogy léptek zaját hallva idegeid pattanásig feszülnek és a kellő pillanatban kiugrasz fedezékedből és áldozatod nyakára zongorahúrt kötsz egészen addig, míg már nem érzel több rángást és a légzése megszűnt? Amikor a legkisebb hibáért is az életeddel vagy börtönnel fizetsz? Ha az életben nem ez a szakmád, de azért ki akarod próbálni ezt az életformát, akkor ez a játék neked szól! A Hitman egy olyan játék, ami nagyon brutális és nagyon realisztikusan adja vissza az alvilági élet egyik legsötétebb oldalát. Fiatalkorúaknak tényleg szigorúan tilos játszani vele!

A játék története röviden arról szól, hogy te egy profi bérgyilkos vagy, aki éppen elmegyógyintézetben van, de mivel te vagy a legjobb a környéken, volt főnököd kiszabadít a elmegyógyintézetből, és innentől kezdve mészáros üzemmódban tengeted életed. A játékban egyébként ez az első pálya és ez a gyakorló rész is, hogy főnököd instrukcióit követve kell kiszabadulni az elmegyógyintézetből. Számomra érdekes volt, hogy nincs nálam telefon, de azért tudok a főnökkel kommunikálni a "szigorúan" őrzött elmegyógyintézetben és az sem realisztikus, hogy olyan elmegyógyintézetből kell kiszabadulnod, ahol van lőtér, az összes fegyver megtalálható, kipróbálható, és csak két őr van. Igazán csinálhattak volna külön training pályát, de mindegy. Miután sikeresen kiszabadultál, röpke egy év után máris Hong Kong-ban találod magad, ahol a kínai maffiában kell "rendet" tenned, két rivalizáló klán között. Magyarán az egyik pályán az egyik bandát kell irtanod, a következő pályán pedig már a másik bandában kell rejtélyes haláleseteket produkálnod. Persze nem kell azt hinni, hogy a küldetések összefüggéstelenül követik egymást, mert a játék története nagyon jól van kitalálva, és logikusan épül fel. Hong Kong után Rotterdam kikötője, majd egy budapesti szálloda következik (igen, kis hazánk is belekerült a játékba), ahonnan Kolumbia esőerdőjébe visz küldetésünk, az utolsó szint pedig egy romániai szanatórium.

A küldetések nem csak abból állnak, hogy vegyél egy Uzit, aztán agyatlanul lövöldözz és irts ki mindenkit, akit csak meglátsz. Ez egyrészt elég unalmas lenne, másrészt a kínai maffia nem éppen egy vagy két embert számlál, azaz ha elkezdesz feltűnően lövöldözni, azon túl, hogy a küldetést elrontottad - ezt munkaadód úgy honorálja, hogy másnap halott vagy -, jobb, ha te vagy a világ leggyorsabb futója, mert egy pillanat alatt egy egész hadseregnyi kis sárga fog meggyőzni arról, hogy jelenléted nem kívánatos a környéken. Természetesen mindig valakit likvidálni kell, de van olyan "munka" is, amikor egy egész bandát kell megölni. A gyilkosságokon túl néha bizonyítékokat kell eltüntetni, vagy feltűnő helyen otthagyni (pl. amikor korrupt rendőröket kell gyanúba keverni), széfet kirabolni, kulcsokat ellopni, kocsikat felrobbantani, embereket kiszabadítani, bandaháborút kirobbantani, álruhában szerepet játszani. A küldetések sikere azon múlik, hogy milyen jól tudod kihasználni a terepviszonyokat, mennyire vagy halk és milyen jól tudsz lopakodni, megbújni (hasonlóan, mint a Thief-ben).

A küldetések előtt mindig kapsz egy nagyon pontos ismertetőt térképekkel, leírásokkal, sőt még videót is megnézhetsz az aktuális áldozatodról. Minden küldetés előtt alaposan bevásárolhatsz. A választék elég széles: pisztolyok, gépfegyverek, shotgun, távcsöves mesterlövészpuska, kések, zongorahúr és bomba. Fegyvereken kívül lehet venni golyóálló mellényt, távcsövet és iránytűt is. Arra nem lehet építeni, hogy minden pálya előtt megveszed a távcsöves puskát, aztán beállsz egy sarokba, és szépen sorjában lelövöldözöd az embereket. Egyrészt a pályák nagyok, és sokat kell mászkálni, másrészt pedig nem lehet minden fegyvert minden pálya előtt megkapni, mert mindig a pályától függ, hogy milyen fegyvereket vehetsz meg.

Mindig jól meg kell gondolnod, hogy mit viszel magaddal egy küldetésre, mert egyrészt pénzt akkor kapsz, ha egy munkát sikeresen elvégeztél (plusz még a zsákmányolt fegyverekért is kapsz pénzt), így a játék elején nem vet fel a pénz, másrészt a nagyobb fegyvereket (pl. a mesterlövészpuska vagy a shotgun) nem tudod a kabátod alá rejteni, vagyis a kezedben kell cipelni őket. Nem épp a hosszú élet titka, ha a maffia területén egy marha nagy shotgunnal rohangálsz, ugyanis ilyenkor természetesen, ahogy meglátnak máris ólommérgezésben elhunysz. Még szerencse, hogy távcsöves puskánkat egy táskában tarthatjuk, így feltűnés nélkül lehet vele közlekedni. Tehát ezeknek a fegyvereknek az a hátránya, hogy például a shotgun feltűnő, ha pedig a távcsövessel akarunk lőni, akkor meg fél óra, amíg kivesszük a táskából és összerakjuk.

A pályákon a hullákat ki lehet fosztani így álruhához, fegyverekhez és kulcsokhoz juthatunk. Az egyik hiba a játékban, hogy bármennyi pisztolyt vagy Uzit elvehetünk áldozatainktól, így volt olyan pálya, ahol 18 pisztoly és 14 Uzi volt nálam. Ember legyen a talpán, aki ennyi fegyvert tud cipelni és még a kabátja alá rejtett fegyverraktár sem látszik meg kívülről. Ennyi erővel egy darab shotgunt is elrejthetnénk kabátunk alatt, ami ráadásul reálisabb, mint 30-40 lőfegyverrel a kabátunk alatt rohangálni. Ennek a "programhibának" viszont az az előnye, hogy minél több plusz fegyverhez jutunk a pályán, annál több pénzünk lesz a következő küldetéshez, ugyanis a nálunk lévő összes zsákmányolt fegyvert automatikusan eladjuk a küldetés befejezése után, de azért mindegyik fegyvertípusból nálunk marad egy. Így a játékban megtalálható bónusz fegyverek megmaradnak, mint például a lefűrészelt, kétcsövű sörétes, ami közelharcban elég pusztító. Mindig jól nézz körül a pályákon, mert így már a második pályán ingyen hozzájuthatsz a távcsöves puskához és muníciót is szerezhetsz, ami jól jön egy kiadós vérfürdő után, amikor már tartalékaid lemerültek. Természetesen a küldetések alatt nem tudsz vásárolni semmit, így jobb, ha spórolsz a töltényekkel (ne feledd, hogy a hullákat ki lehet fosztani). A játékban vannak civil emberek is, de semmiképp ne rajtuk töltsd ki vérszomjadat, mert akkor a megbízód azt mondja, hogy túl nagy feltűnést keltettél és emiatt nem sikerült megcsinálnod a pályát, még akkor sem ha az adott feladatot elvégezted. Viszont arra is vigyázz, hogy egy civil ne legyen szemtanúja annak, amint éppen mondjuk egy ellenséges nőt késelsz meg, mert akkor azonnal elmondja a látottakat a rendőrségnek és emiatt természetesen megint elbuktad a küldetést. A hullákat mindig el kell rejteni (pl. a csatornába), különben ha megtalálják őket, riadót fújnak, azaz megint csak vesztettél. A küldetések alatt nem tudsz menteni, de három lehetőséged van arra, hogy ha meghaltál, feléledj, és onnan folytasd a munkát, ahol abbahagytad. A pályákra mindig egy nagy fekete német autóval érkezel, és miután elvégezted a feladatokat, ide kell visszatérned, ekkor lesz vége az adott pályának. Sajnos a kocsid halhatatlan, pedig szerintem jó lenne, ha fel tudna robbanni, mert így izgalmasabb lenne.

A játék grafikája nem az igazi, sajnos nem valami szép a látvány. Láttam már szebb külső nézetes játékot. A hangok viszont tökéletesek. A zene nagyon eltalált, a lövések hangja, az emberek beszélgetése stb. pedig nagyon élethűek. A játék hangulata fenomenális. A pályák jól kidolgozottak, és sok helyszín van, ahová be lehet menni, és körül lehet nézni. Igazán jó dolog egy kis lövöldözés után megfáradtan betérni egy bordélyba, ahol kedves lányok vannak és finom italok kaphatók. :-) Csak nehogy túlságosan beleszeress ebbe az életformába, és ezt válaszd szakmádnak, hisz csak a játékban van New Game funkció.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

85%
Pozitívumok
  • Remek hangulat, hang és történet
Negatívumok
  • Grafikai hibák
  • Kissé komplikált irányítás

További képek

  • Hitman: Codename 47
  • Hitman: Codename 47
  • Hitman: Codename 47
  • Hitman: Codename 47
  • Hitman: Codename 47
  • Hitman: Codename 47
  • Hitman: Codename 47
  • Hitman: Codename 47
  • Hitman: Codename 47
  • Hitman: Codename 47

Hitman: Codename 47

Platform:

Fejlesztő: IO Interactive

Kiadó: Eidos Interactive

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2000. november 21.

Minimális rendszerigény: Pentium II 266, 64 MB RAM, 8xCD-ROM, 3D gyorsító

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!