25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Legacy of Kain: Soul Reaver

Írta: Castor 1 hozzászólás

Vámpírok. E szó hallatán a legtöbb embernek égnek áll a hátán a szőr. Ezek a lények azok, akik az átlagnál nagyobb metszőfogakkal rendelkeznek, amikkel az emberek torkát szoktál harapdálni. Ez alapján az összes vámpírt gonosznak tekintjük. Csakhogy ez nem így van. Ugye mindenki emlékszik még a Blade című akciófilmre, ahol Wesley Snipes is egy ilyen jó szándékú lényt alakított? Nos, az Eidos legújabb játékában mi is kipróbálhatjuk, hogy milyen érzései lehetettek Pengének "sorstársai" gyilkolászása közben.

A történet szerint Razielt alakítjuk. Mesterünk Kain - akit az első részből már megismerhettünk - most élőhalottakat toboroz, hogy lerohanja az emberek világát. Minden rendben is zajlik, amíg egyszercsak a leghatalmasabb vámpíristenek jóvoltából megelőzzük mesterünket a fizikai fejlődésben. Büntetésből lefokoznak minket és még a frissen kinőtt szárnyinkat is megtépázza Kain. Hamarosan a Holtak Tavának partjának találjuk magunkat. Itt a vízbe löknek minket és ezzel véget ér a vámpír pályafutásunk. Vagy mégsem? Mivel eddig halhatatlanok voltunk, nem lehet örök nyugalmunk addig, amíg bosszút nem állunk gyilkosainkon. Ebben a Mindenható siet segítségünkre. Egy alkut köt velünk: feltámaszt minket, de cserébe begyűjtjük a bűnös lelkeket és megküzdünk mesterünkkel.

Néhány szóban az engineről csak annyit, hogy támogatja többek közt a light-sourcing, és a Z buffering effekteket. A tónusokat és a ködösítést (fog) a gép saját magának állítja be. Ennek köszönhetően a leggyorsabban játszhatunk, és nem kell vacakolnunk az "Options" menüben.

Ennek ellenére igen sok grafikai hiba fordul elő a programban, amit a Tomb Raider fanatikusok már szinte észre se vesznek. Gondolok itt arra, hogy a fal mellett állva a fegyver belelóg a sziklába, vagy ha eldobjuk a lándzsát, az leesik a földre, és a padló valósággal elnyeli. Ilyenkor csak az éles szemű játékosok veszik észre a néhány poligonra "fogyatkozott" fegyvert. Mert hát ugye az nem hátrány, ha felvesszük a küzdelem után.

Ezektől a kisebb grafikai hibáktól eltekintve az engine szinte tökéletes. A játék gyengébb gépen Voodoo kártyával is akadozás nélkül futott, szinte maximálisra állítva minden értéket. Sőt, RIVA TNT-vel, 64 MB RAM-mal már 1024*768-ban süvített a progi, minden akadozás nélkül...

Raziel figurája több mint 500 poligonból áll. Ennek köszönhetően a mozgása is gyönyörű. Nézzétek csak meg az úszást, vagy a különböző harci technikákat. Vízről jut eszembe, hogy én ehhez foghatót csak az Outcast-ben láttam.

A hangeffekteken hallatszik, hogy igen profi munkák. Ugyanez mondható el a zenéről is, ami tökéletesen visszaadja a sötét középkor hangulatát. Amikor éjszaka játszottam, sokszor a frász jött rám. Hab a tortán, hogy a game támogatja a legújabb 3D-s hangkártyákat is.

Játékmenet tekintetében már az első játéknál feltűnhet, hogy a program szakít az eddig megszokott 3rd person nézettel (Tomb Raider). Korszakalkotó kameramozgatás mellett követhetjük kedvenc vámpírunkat kalandozásai során. A harci rendszert is igen jól megcsinálták. A játék harci jelenetei a legjobb akció- és verekedős filmeket is megszégyenítik. Köszönhetően az újszerű kamerakezelésnek. Amit szinte az összes hazai szaklap hátrányként hoz fel, de nekem személy szerint nagyon tetszik.

Szintén tetszik, hogy a játékban nagyon nehéz meghalni, ugyanakkor szakít a már jól megszokott "százalékos" életpontokkal. Ehelyett egy csiga alakú skálán láthatjuk az életerőnket. Ha ez elfogy, akkor sincs gáz, ugyanis átkerülünk a Valós világból a Szellemvilágba, ahol folyamatosan "töltődünk", de rengeteg eltévedt lélekkel is találkozhatunk, amiket saját egészségünk szolgálatába állíthatunk. A visszatérés a Valós világba csak meghatározott helyeken lehetséges. Ezek lehetnek az emberi holttestek és különböző szertartási helyek is. Miután visszaérkeztünk, már maximális erővel folytathatjuk tovább a harcot.

A pályák megkövetelik, hogy ne csak az életerőnk elfogyása után látogassunk át a másik világba, hanem bármikor. Például ha van egy vaskapu a Valós világban, akkor azon nem tudunk átmenni. Azonban ha átlépünk a Szellemvilágba, hősünk felemelkedik pár centire a földtől a kapu előtt majd "átolvad" rajta, egy gyönyörű effekt kíséretében, és máris a másik oldalon vagyunk. Ezt legjobban a Terminátor második részében látottakhoz tudnám hasonlítani. Tudjátok, ahogy a T1000-es átmegy a rácson...

Nem véletlenül mondtam, hogy "nagyon nehéz meghalni", ugyanis nem lehetetlen. A Szellemvilágban pillanatok alatt megtörténhet velünk. Ez ellen csak azzal lehet védekezni, hogy ha ellenséget látunk, akkor rögtön átlépünk a másik világba, ahol a szellem már nem létezik. Ha már ennyire a filmeket hozom fel példának, akkor hát legyen: Mátrix.

Ha már a halálról beszélünk, akkor térjünk ki a gyilkolásra is. Szóval hősünk többféleképpen is el tudja pusztítani a vámpírokat. Első módszer: ha nincs a kezedben semmi, akkor megfogod és a napsugárba, vagy a vízbe hajítod. Második módszer: ha van nálad valami fegyver, akkor azt átszúrod a szívén. Miután megölted az ellenségeket, a lelkük megjelenik a holttestük fölött. Ilyenkor néhány másodperced van, hogy beszippantsd. Ilyenkor nyomd meg a D (alapbeállításban) betűt és Razier leveszi a száját eltakaró ruhadarabot, majd beszippantja a lelkeket. Itt látszik, hogy a teste nem teljesen épült fel "halála" után, ugyanis az álla (hát hogy is mondjam...) ... le van rohadva. Ha nem vagy elég gyors, akkor a lelkük visszaköltözik, és ellenfeled már erősebb lesz mint azelőtt.

Amit még feltétlenül meg kell említeni, hogy a játékban nincs töltési idő! Esetleg a gyengébb gépeken pár másodperc, de ez elhanyagolható például a Rainbow Six-hez képest.

A játékon igencsak meglátszik, hogy legelőször PlayStationra jelent meg. Erre bizonyíték a nyitóképernyő, ahol a "Press Start" gomb található. Ez ugyanis abszolút megegyezik a PSX-es verzióval. Vagy még említhetném a játékállás mentést, ami enyhén szólva nem az igazi. Ugyanis hiába mentesz a pálya végén, ha újra betöltöd az állást, akkor már a pálya elejéről indulsz. Szóval biztos vagyok benne, hogy napokon belül napvilágot lát egy javító patch.

Hogy kiknek ajánlom a progit? Aki szereti a John Woo féle pörgős akciófilmeket, vagy a Mortal Kombat sorozatot, az feltétlenül próbálja ki! Aki bolondul a Tomb Raiderért, az se hagyja ki. Higgyétek el, ha egyszer elkezditek, alig tudjátok majd abbahagyni...

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

82%
Pozitívumok
  • Alacsony gépigény
  • Jó grafika és zene
  • Újfajta kamerakezelés
Negatívumok
  • Multiplayer hiánya
  • A vége felé már egyhangú lesz a küzdelem
  • Kisebb grafikai hibák

További képek

  • Legacy of Kain: Soul Reaver
  • Legacy of Kain: Soul Reaver
  • Legacy of Kain: Soul Reaver
  • Legacy of Kain: Soul Reaver

Legacy of Kain: Soul Reaver

Platform:

Fejlesztő: Crystal Dynamics

Kiadó: Eidos Interactive

Minimális rendszerigény: Pentium 166 MMX, 16 MB RAM, Direct3D videokártya, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Benzin
Benzin [2]
Hi al!
Nagyon kir a játék, csak a végén akadtam el, nem tudom hova kell menni miután legyőztem a testvéremet, és azt se tudom milyen képeséget kaptam tőle. Ha valai tud légyszives segítsen. Amúgy akinek nincs meg sürgősen szerezze meg!!!
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)