25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Conflict: Freespace: Silent Threat

Írta: Thomas 4 hozzászólás

A Conflict: Freespace az 1998-as év egyik legnagyobb sikere volt. A Volition és az Interplay egy olyan űrszimulátort készített, amely semmiben sem maradt el a stílus legnagyobbjai, az X-Wing vs. TIE-Fighter és a Wing Commander mögött. Véleményem szerint több szempontból még jobb is azoknál.

A Freespace utolsó küldetéseinél a terran-vasudan szövetségnek nem volt sok esélye a háború megnyerésére. Vasuda Prime lerombolása után a shivanok legnagyobb csatahajója, a Lucifer megindult a Föld felé. Az emberek minden erejüket bevetették, hogy megállítsák, de kevés remény volt a sikerre. Ekkor a tudósok egy régi civilizáció maradványai között olyan információkra bukkantak, melyeket felhasználva lehetővé vált nagyobb hajók követése a hipertérben. Így sikerült lokalizálni a Lucifert és megindult az utolsó támadás, melynek mi is aktív részesei voltunk. A Lucifer öt reaktorát megsemmisítve a hajó a hipertérből való kilépéskor felrobbant.

A Silent Threat története ettől a ponttól, de másik szálon folytatódik. A robbanás miatt a Delta Serpentis felől a Naprendszer felé irányuló jump node bezáródott és ezáltal megszűnt minden kapcsolat a Földdel. Az új parancsnokságot a Delta Serpentis szektorban állították fel. Pilótaként most nyertünk felvételt a földi hírszerzéshez, a GTI-hoz (Galactic Terran Intelligence). Az új állomáshelyünk a Krios csatahajó. Az új munkáltatónk tevékenységi köréből adódóan mások lettek a küldetések is. Nagyon fontos, de szigorúan titkos feladatokat kell végrehajtanunk. Ezek közé éppúgy beletartoznak a shivan flották és konvojok megtámadása, mint a kalózok elleni harc valamint a belső biztonságot veszélyeztető elemek semlegesítése.

Már az első küldetés is szokatlan. A Vega rendszerben egy emberi pilóta egy szövetséges vasudan pilótára támadt. Ha ez az incidens nyilvánosságra kerül, akkor felbomolhat a terran-vasudan szövetség, ami a háború elvesztését eredményezheti. Feladatunk minden szemtanú megsemmisítése, beleértve a terran ill. vasudan vadászokat és csatahajókat. Egy menekülő hajót követve egy utántöltő állomáson tartózkodó összes szemtanút is el kell intézni.

A hadjárat során lassan kiderül, hogy a hírszerzés legmagasabb pozícióiban lévő vezetői közül többen arra törekszenek, hogy a szövetség felbomoljon. A lázadók megtámadják és megsemmisítik a Kriost, melyre válaszul a hadsereg megindítja a támadását a GTI ellen. Minket áthelyeznek a GTD Soyakaze hordozóra, melynek feladata a GTI teljes megsemmisítése. Ez nehezebb, mint amilyennek hangzik, hiszen a GTI nem csak a hírszerzéssel, hanem a fejlesztéssel is foglalkozott, és több ismeretlen hajótípussal rendelkezik (sajnos a valóságban csak egy új típust vetnek be, de azt jó sokszor).

Be kell vallanom, hogy nagyon meglepődtem, mikor a hadjárat a 12. küldetés után hirtelen befejeződött, szerintem a történetet még tovább lehetett volna vinni. Alaposabb vizsgálatok után kiderült, hogy a CD még 30 egyéni küldetést is tartalmaz, melyeket a játékosok készítettek az eredeti Freespace-hez mellékelt editorral. Érdemes kipróbálni őket, néhány tényleg nagyon profira sikeredett. Természetesen egy igazi, 30-40 küldetésből álló hadjárat szintjét nem érik el.

 

Nagyon úgy tűnik, hogy a készítők nem erőltették meg magukat. Az egész hadjárat néhány nap alatt teljesíthető. A történet jól ki van gondolva, de sajnos az összekötő animációkat teljesen kispórolták. Ugyancsak hiányolom a háború menetét bemutató eligazításokat. A Freespace-nél mindig tudtuk, hogy mi történik a galaxisban, minden küldetés hátterét ismertük és ez nagyon sokat emelt a hangulaton.

Az új hadjárattal kapunk még két új repülhető géptípust, valamint két elsődleges és két másodlagos fegyvert, ami egy kicsit emeli színvonalat. Kidolgoztak egy új csatahajót is, ami tényleg fantasztikusan néz ki. Sajnos csak egyszer találkozunk vele, de az annál emlékezetesebb lesz :-)

A Conflict: Freespace egy Pentium 166 MMX-en, egy 3Dfx kártyával a legnagyobb részletesség mellett is zökkenőmentesen futott. Az új küldetéseknél viszont néha vissza kellett venni a részletességet, mert a gép nem bírta a tömegjeleneteket. Nem ritka, hogy egyszerre 4-5 csatahajó és 25-30 vadász van jelen a képernyőn.

A küldetések nehezebbek lettek. Néhányat igazi kihívás teljesíteni, meg medium fokozaton is. A hadjárat utolsó küldetésének nehézségi szintje pedig felteszi a koronát az egészre. Egy tucatnyi hajóval kell lerombolnunk a GTI parancsnoki bázisát, miközben elfogyhatatlanul özönlenek a legmodernebb ellenséges vadászok. Ha ez esetleg sikerülne, akkor megérkezik az igazi meglepetés...

A Silent Threat sajnos nem nyújtotta azt, amit reméltem. Ezt elsosorban a mennyiségre és nem a minoségre értem. A CD-n található összesen 42 küldetés tényleg nagyon jól jön, ha már végeztél az eredeti programmal, de ennyit találhatsz az interneten is. 32 önálló küldetés szerintem nem ér fel egy 32 küldetésbol álló hadjárattal.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

88%
Pozitívumok
  • A megszokott minőség
  • Új gépek és fegyverek
  • Nagyon nehéz
Negatívumok
  • Nincsenek animációk
  • Kevés küldetés
  • Nagyon nehéz :-)

Conflict: Freespace: Silent Threat

Platform:

Fejlesztő: Volition Inc.

Kiadó: Interplay

Minimális rendszerigény: Pentium 133+3D gyorsító, vagy Pentium 166, 32 MB RAM, 8xCD-ROM, eredeti Conflict Freespace: The Great War

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

vally
vally [9772]
Űrjáték. Tudod, méc az ürhajóval, és lövöd a genny shivanokat.
cINC2
cINC2 [3764]
A Silent Threat stratégia?
Zenithian
Zenithian [430]
Csáóka
Conflict Desert Storm csak ennek a demoját lehet leszedni..
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=dl_conflictdesert
csumika


---
Lesz AMD-m,Abit-om,GF4-em!!!
Ludowic
Ludowic [3]
Hali

Meg van ez a kiegészítö valakinek, mert nekem nagyon kéne, de eddig sehol sem találtam.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (4 db)