25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Powerslide

Írta: Dino

A Ratbag névre hallgató csapat új autóversenyével azokra gondolt, akik egy autós játékban nem feltétlenül a realisztikusságot kedvelik, hanem a játékélményt és a sebességet. Végül is egy igazi adrenalin-pumpáló játék lett a Powerslide, mely igencsak örül, ha van valamilyen 3D gyorsítókártya a gépünkben. A neve pedig abszolút találó, ugyanis megfogalmazza a lényegét: rengeteg (ló)erő és rengeteg csúszás.

A játéknak háttértörténete is van. A XXI. század elején teljesen eltűnt az ózonpajzs, így a kereskedelem nagy része a különböző UV-védőkre korlátozódott. Persze sokan nem voltak képesek megfizetni a megfelelő védelmet. Sorban kezdtek kihalni az élőlények, és hamarosan az emberek nagy részére is a pusztulás várt. Nagy cégek azonban városokat építettek fel a felszín alatt, és itt tömörítették össze a megmaradt embereket. Maradtak köztük lázadók is, akik kitaláltak egy új szórakozást maguknak: a felszínen maradt járművekkel, illetve azok felspécizett változataival különböző helyszíneken óriási autóversenyeket rendeznek. A nagy cégek általában betiltották ezeket a versenyeket, de ahogy az lenni szokott, így csak még több embert vonzottak a Powersliderek csatározásai. Sőt, néhány cég fellázadt munkatársa is beállt a versenyzők közé, magával hozva a fejlettebb technológiát.

Ezek után tehát senki se számítson komoly autóversenyre, Diablok, Corvette-ek és Ferrarik küzdelmére, hanem annál inkább egy igazán pergő, izgalmas játékra.

A programban összesen nyolc normál versenypálya, valamint négy bónusz pálya vár ránk. Ahhoz, hogy az összes pályán versenyezhessünk, meg kell nyernünk megfelelő számú bajnokságot. Kezdetben három pálya áll rendelkezésünkre, ezek mellé további kettőt kapunk a kezdő bajnokság megnyerése után, majd újabb hármat a profi versenyek után. Egy bajnokság megnyeréséhez az szükséges, hogy több pontunk legyen a pálya teljesítése után, mint ellenfeleinknek. Minden győzelem 10 pontot ér, a későbbi helyezésekért pedig arányosan kevesebb - 7, 5, 3, 2, illetve 1 - pontot kapunk. Egy-egy bajnokság után még egy díjat is kapunk, melyeket érdekes módon különböző gyümölcsök jelképeznek - mint azt a leírásból megtudhatjuk, az ózonpajzs nélküli világban igen nagy kincsnek számítanak a gyümölcsök. A négy bónusz pálya közül kettő hálózati játékban használható, a másik kettőn pedig különböző kaszkadőr mutatványokkal szórakozhatunk. A pályákkal kapcsolatban jó hír, hogy a tesztelőknek annyira megtetszett a program, hogy úgy döntöttek, készítenek egy pályacsomagot a programhoz, tehát hamarosan újabb utakon is versenyezhetünk majd.

Autók közül is csak korlátozott számú áll rendelkezésünkre kezdetben. A jobb autókat a pályákhoz hasonlóan ugyancsak a bajnokságok megnyerése után választhatjuk. Alapvetően kétféle jármű van: az egyik a felszínen maradt kocsik átalakított változatai, melyek hagyományos benzinnel működnek. A másik típus a cégek által előállított, speciális üzemanyagot használó szuperautók, melyek megjelenésükben már inkább hasonlítanak egy versenyautóra. Az autó kiválasztása után sofőrt is kell választanunk. Minden sofőrnek saját festésű autója van, és ha akarjuk, verseny előtt elolvashatjuk az életrajzukat is.

A bajnokságok megnyerése után nem csak a díjakat vehetjük át, hanem különböző cheateket is kaphatunk. Ezek egy része autónkat gyorsítja, másikak pedig fegyvernek használhatóak, melyekkel lassíthatjuk a többieket. Ha viszont cheateket használunk játék közben, akkor azt a program figyelembe veszi, és nem számítja be eredményünket a bajnokságba vagy a toplistára. Ilyen bónuszokat ráadásul nem csak a pályák végén kaphatunk, hanem némelyik terepen különböző rejtekhelyeken. Ez az, ami miatt néha megéri a pályákat teljesen bejárni.

A program grafikája egyszerűen nagyszerűre sikerült. Nem mondható el róla, hogy ne lennének hibák a 3D engine-ben, de a játék annyira pergő, hogy a nagy száguldozás közben az ember nem arra figyel, hogy az autó kereke egy pillanatra belelógott a falba. Az ég vegyes színekben pompázik, a falakat graffitik díszítik, az autók is változatos festésűek, szóval nem lehet panasz a látványra. Gyengébb gépeken a grafika ugyan nem éppen mondható tökéletesnek, mindenképpen sokat segít ilyenkor - de még gyorsabb processzorok mellett is - egy 3D gyorsítókártya, amelyek széles körét támogatja a program.

Nagyon jó még, hogy a pályákon - annak ellenére, hogy azok nem végtelenek - nem szorítják két fal közé a játékost. Letérhetünk az útról kisebb rövidítésekben reménykedve, vagy egyszerűen elkóborolhatunk a táj távolabbi részei felé, gyönyörködni a grafikában és a részletes kidolgozottságban.

Zene tekintetében kicsit felemás a véleményem. Néhány pályának a zenéjét látszólag egy egész nagyzenekar játszotta fel, míg egy másik verseny alatt kissé igénytelen techno jellegű zene szól. Összességében azért rossznak nem nevezhető, mert a játék hangulatához jól illeszkedik a zene, de azért furcsa ez a megoldás.

Az már mindennapi, hogy egy játékban hálózati játéklehetőség is van. Ez a Powerslide esetében sincs másként, modemen ketten, helyi hálózaton, vagy az interneten pedig akár 12-en is játszhatunk egymás ellen. A normál verseny mellett fogócskát is játszhatunk, melyet a program "a róka és a kutyák" módnak nevez. Ilyenkor a célunk az, hogy négy percig mi legyünk a róka szerepében. Ha valaki elkap, akkor ő lesz a róka, és így tovább. Hálózati játéknál engedélyezhetjük a cheatek és fegyverek használatát is.

A Powerslide tehát egy igen szép játék lett, csodálatos grafikával és élvezetes játékmenettel. Az autók érezhetően a fizika törvényeinek engedelmeskednek, az ellenfelek tudásszintje is érezhetően változik, ahogy előre haladunk a nehezebb bajnokságok felé. A program pozitívuma még, hogy a force feedback-et is remekül támogatja, ami csak tovább növeli a játékélményt. A sebesség megszállottainak mindenképpen egy kötelező darab.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

93%
Pozitívumok
  • Szép, gyors engine
  • Pergő játékmenet
Negatívumok
  • Kevés a pálya

További képek

  • Powerslide
  • Powerslide
  • Powerslide
  • Powerslide
  • Powerslide

Powerslide

Platform:

Fejlesztő: Ratbag Games

Kiadó: GT Interactive

Minimális rendszerigény: Pentium 133, 16 MB RAM, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!