Ismét egy csemege (nem is akármilyen!) a 3D akció rajongóknak. Akik szeretik ezt a stílust, ezen belül is a third-person jelleget, azoknak nagyon ajánlom ezt a nemsokára megjelenő programot. Az előzetes képeket fürkészve azt hiszem, egy elég brutál játékkal állunk szemben... és ez vonatkozik mind a játék stílusára, mind a játék kivitelére. A Human Heads Studios fejlesztői elég magasra állították a mércét, amikor belevágtak ebbe a nem túl békés, a kegyetlen viking időket felidéző játék készítésébe. A magas mércét természetesen a megvalósításban állították, hisz olyan grafikát, mint amit a képeken látni, egy olyan mozgással kombinálni, mint amilyet ígérnek, nem lesz semmi. Csak rossz előérzetem van majd a konfigurációigénnyel kapcsolatban. Na de mindegy, nézzünk egy kis előtörténetet, ami eléggé semmitmondó és sablonos: Kr.u. 9. században a gonosz Sötét Vikingek Conrad vezetésével leigázták azt a falut, melyben felnevelkedtünk. A legyilkolt emberekért és különösen legyilkolt apánk haláláért bosszút esküszünk. Ja, és minket Ragnarnak hívnak... talán nem árt tudni.
Azt hiszem, hogy egy ilyen jellegű programnál nem igazán fontos az előtörténet, hisz csak nagyon közvetett szerepe van a játék egész során (ettől függetlenül eredetibb is lehetett volna). A lényeg az ügyesség, az öldöklés... és itt azért az agy térfogata is, hisz elvileg az akció és fejtörő kb. 70/30 százalékban fognak szerepelni a játék egészében. Hogy milyen fejtörők lesznek, arról még nem sokat tudni, csak annyit, hogy azért nem kell professzornak lenni ahhoz, hogy megoldjuk őket. Jó hír, hogy a játék engine-jét a nagysikerű Unreal Tournament 3D motorja fogja alkotni, ami már elég garancia lehet arra vonatkozólag, hogy mire is számíthatunk. Ami a grafikát illeti, azt hiszem, érdemes megnézni a képeket ezzel kapcsolatban. Szerintem állóképeknek is nagyon szépek, hát még mozgóknak! És nem is akárhogy! A 25 pályán keresztüli fantasztikus, élethű és folyamatos mozgásról az "advanced skeletal animation system" fog gondoskodni, azaz a csontváztól közelítik meg a karakterek animálását. (Ez bővítése az eredeti UT engine-nek)
Hogy az "eredeti" tájak se maradjanak ki, arról az a néhány helyszín gondoskodik, mint Muspelheim (az Alvilág) vagy a Sötét Vikingek birodalma Thorstadt ahova a kezdőhelyszínen (víz alatt) kell eljutnunk. A 25 pályán összesen 25 féle-fajta fegyvert lehet megszerezni, de azt őszintén szólva nem tudom, hogy ide beletartoznak-e azok a "fegyverek" is amiket "csak úgy" fel lehet venni (pl. söröskorsó). Nem hiszem. Ha már a fegyvereknél tartunk, meg kell említenem, hogy ellenfelektől el lehet majd venni a fegyvereket, illetve egyebeket (pl. páncélokat, pajzsokat stb.). Ez azért nem rossz, mert gyakran van az ilyen jellegű programokban, hogy ha leölünk valakit, aki mondjuk korábban nyilazott ránk, akkor halála után semmit sem találunk nála. A készítők külön felhívták a figyelmet a játék hanghatásaira, mely szerintük minden eddiginél élethűbb és aprólékosabb lesz: fegyverek csattogása, ellenfelek üvöltése, visszhang (adott környezetben), stb. Külön figyelmet érdemel - nézetük szerint - a humor is, például a repülő söröskorsók és végtagok kavalkádja. Hát hiába: groteszk humor is humor. Az ellenfelek számáról egyelőre nincs adat, de jó tudni, hogy intelligensebbek lesznek, mint korábban, azaz pl. szükség esetén elfutnak, vagy megvárják a többieket. Kinyírásuk sem lesz egyszerű feladat, mivel pontosan kell céloznunk. Ha ügyesek vagyunk, egy mozdulattal ártalmatlanná tehetjük, de ha nem, akkor bizony sokat kell vagdalóznunk, magyarán: a program erősen ügyel az anatómiai érzékünkre... és pontosan ezzel az érzékletességgel fognak előttünk megjelenni kaszabolásaink eredményei is (csak erős idegzetűeknek). Végül megjegyzem - bár ez természetesen ilyen jellegű programoknál - hogy lehetőség lesz multiplayerre is.
Megjelenést 2000. októberére ígérik, ami szerintem még nem jelent semmit. Ismerve ezeket a megjelenési dátumokat, nyugodtan hozzáadhatunk még pár hónapot.
Szóval Valhalla vár ránk!