26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Heretic II

Írta: Dino

A Raven Software először a DOOM engine-jére épült Heretic elkészítésével vonta magára a PC-s társadalom figyelmét. Pár Heretic kiegészítés és a Hexen két részének elkészítése után most a Heretic folytatását tervezik. A játék a Quake II engine-jét, de nem az eddig megszokott (first-person) nézőpontot fogja használni, hanem a Tomb Raider-hez hasonló külső nézetet, az úgynevezett third-person view-t.

Főhősünk, Corvus, számos speciális mozgást kapott a játékban, például szaltózhatunk vagy úszhatunk vele. Ez volt a fő oka a nézőpontváltásnak, ugyanis a Quake-ben megszokott nézetben elég nehéz elképzelni például a szaltózást... Természetesen nem maradnak el az eddigi részekben megszokott varázslatok sem, melyekhez tartozó effektek sokkal látványosabbak lettek a Quake II engine-jének köszönhetően. Az eddigi részekkel ellentétben a Heretic II-ben nem választhatunk több főhős közül, mindenképpen Corvust kell irányítanunk.

A történet a Heretic vége után folytatódik: Corvus legyőzte D'Sparilt, az egyik Kígyólovast, de egy átok miatt nem juthatott vissza hazájába. Szerencsére Corvus talál egy másik utat, de otthon szomorúan tapasztalja, hogy egy halálos vírus szedi áldozatait hazájában, ráadásul ő is megkapja ezt a vírust. Elkezdi hát keresni a gyógymódot a betegség megfékezésére.

A játék készítői az eredeti Heretichez hasonlóan most is inkább a játék akció részét hangsúlyozták ki, nem pedig a kalandozást. Nagyobb jelentőséget kaptak a varázslatok is, a lőfegyverek helyett sokszor lesz praktikusabb azok használata. A hátizsákunkba egyébként elsősorban csak a kulcsok és a feladványokhoz szükséges darabok kerülnek, minden egyébre varázslatokat lehet majd használni, amíg van elég manánk. Az ellenségek mesterséges intelligenciáját is tökéletesítették.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Heretic II

Platform:

Fejlesztő: Raven Software

Kiadó: Activision

Minimális rendszerigény: Pentium 166+3D gyorsító vagy Pentium 233, 32 MB RAM, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!