Az Empire kiadásában novemberben végre megjelenik a Minds Eye Sheep! című játéka, mely már a tavalyi ECTS-en igencsak megnyerte tetszésünket a jópofa ötlet és az igen humoros kivitelezés miatt. Interjúnkban Chris Kivealt, a Minds Eye producerét kérdeztük a játékról.
PC Dome: A játék alapötlete kicsit hasonlít a Lemmingshez (kis lényeket kell a célba irányítani), innen vettétek az ötletet, vagy teljesen magatoktól találtátok ki azt?
Chris Kiveal: A játék ötlete két teljesen független forrásból jött. A vezető grafikus, Ben Everett arra gondolt, hogy készíthetnénk egy rajzfilmsorozatot bárányok főszereplésével (a Minds Eye ugyanis TV-s munkákban is közreműködik), ebből az ötletből származik a játék története. Bennel párhuzamosan Martin Battennek, a Minds Eye ügyvezető igazgatójának az jutott az eszébe, hogy készíthetnénk egy terelgetős játékot. A két ötlet egyesítéséből született meg a Sheep! alapja, tehát az, hogy egy pásztort irányítva a játékos feladata egy birkanyáj végigterelése a pályán.
PCD: Mikor kezdtétek a fejlesztést?
CK: A legelső változatnak 20 hónappal ezelőtt fogtunk neki.
PCD: Hányan dolgoztok most a programon?
CK: Jelenleg 2 PC és 3 Playstation programozó, 2-2 PC illetve Playstation grafikus, további 2 grafikus, 1 zeneszerző és egy producer foglalkozik a projekttel, valamint számos játéktesztelő. Most, hogy már a befejezéshez közeledünk, többen átmentek már más projekthez, a fent vázolt lista a jelenlegi állapotot tükrözi.
PCD: Mi okozta a játék jelentős késését?
CK: Tavaly év végére már majdnem készen voltunk. Ekkor az Empire és a Minds Eye munkatársai úgy döntöttek, hogy végigjátsszák a játékot. A játék és a szintek felépítése azonban egyik félnek se tetszett igazán. Úgy éreztük, hogy nem teljesen olyan lett a program, mint amilyennek szerettünk volna. Úgy döntöttünk, hogy teljesen átgondoljuk az egészet, és alapjaitól újratervezzük a Sheep!-et. A terelési tulajdonságok és a szintek felépítése teljesen megváltozott az előző évi verzióhoz képest, így sokkal nagyobb móka lesz játszani vele.
PCD: Az ECTS-en láttuk, hogy arra is felhasználtátok a plusz időt, hogy néhány kisebb bónusz-játékot építsetek a programba. Mik lesznek ezek?
CK: Mind a hat világban a szintek teljesítése után lesz egy-egy kisebb játék, melyen bónusz pontokat lehet gyűjteni. A Polygon Farm világban a bónusz játék a Sheep Conga, mely a mobiltelefonokról is ismert kígyós játék bárányos verziója, melyben ha összeszedjük a bónuszokat, egyre hosszabb lesz a pásztor mögött felsorakozó bárányoszlop. Ha falnak vagy a kígyónak ütközünk, vége a játéknak. A Jurassic Playground világ végén van a Cart Racing játék, melyben természetesen egy bárányt irányíthatunk. A hatodik, Clubnation világ utáni kis játék a Dodgem Cars, melyben egy óriási táncparkett-snooker tábla tetején dodzsemezve kell a gonosz bárányt belelökni a lyukakba. (Ez így elolvasva kicsit talán furcsának tűnik...)
PCD: A játékos négyféle pásztor közül választhat, mire jó ez, miben különböznek a pásztorok?
CK: Mindegyik pásztornak különböző tulajdonságai vannak, csakúgy, mint a négyfajta báránynak. A pásztorok olyan dolgokban különböznek, mint hogy mennyire félnek tőle a bárányok, milyen gyorsan tudnak futni, illetve milyen távolságról vannak hatással a bárányokra. A játékos a játékstílusának megfelelően választhatja ki, hogy kit irányít a programban.
PCD: Milyen extra tárgyak lesznek a játékban a terelgetés könnyítésére? Függ ezen tárgyak elérhetősége a pásztortól?
CK: Úgy döntöttünk, hogy nem lesznek egyéni képességeik a pásztoroknak és a bárányoknak. Többféle eszközt felvehetünk a pályákon, melyek a bárányok célba juttatását segítik. A rádiót megszerezve pásztorunkat követni fogják a bárányok, csakúgy, mint amikor cukorka van nálunk. A legtöbb szinten lesznek olyan szerkezetek, melyek bárányainknak különleges képességeket adnak, például páncélba öltöztetve megvédhetjük őket a tűztől.
PCD: Mit tartasz még fontosnak megemlíteni a játékkal kapcsolatban?
CK: A játékban mindegyik világ négy szintből áll, melyeket teljesíteni kell, hogy tovább léphessünk. Ezen szintek végén vannak a fent említett bónusz játékok. Az egyes világok pályáinak teljesítésekor egy-egy humoros átvezető animációt lehet látni. Hasonló mókás videók vannak a játék elején és végén, valamint a pásztorokhoz és az egyes bárányfajtákhoz is tartozik egy-egy.
PCD: Mi lesz az első dolgotok a játék befejezésekor?
CK: Az egész csapat pihen, és alszik egy nagyot (és nem álmodunk bárányokról).
PCD: Köszönjük az interjút!