Az emberiség történelmében igen jelentős szerepet foglal el a háború. A háború, mely általában természeti kincsekért és területekért folyik. Nincs ez másképp ebben az új, teljesen 3D-s grafikával készült RTS-ben sem, melyben a III. Világháborút vezényelhetjük le három fél oldaláról a fekete aranyért, azaz az olajért. Ezért a természeti kincsért az USA, Oroszország és Irak hadseregét irányíthatjuk igen változatos fegyverarzenál segítségével, melynek köszönhetően egy igen színes játékot fogunk a kezünkbe kapni.
Mindegyik félnek megvan a fő erőssége és természetesen a gyengéje is, így egyik fél sem lesz vagy nagyon erős vagy nagyon gyenge. Ha az USA oldalán szállunk harcba, lehetőségünk lesz az ellenséges egységeket és épületeket oldalunkra átállítani, de ha a kevésbé humánusabb módszereket kedveljük, akkor a Hummertől kezdve a tankokon át a harci helikopterekig mindent bevethetünk annak érdekében, hogy a végső győzelmet elérjük. Oroszország érdekeiért is sokféle egységet gyárthatunk és ezen az oldalon is módunkban áll az ellenséges egységeket bénító gáz segítségével jobb belátásra bírni, azaz szintén átállíthatjuk az egységeket és épületeket. Irak a hagyományos fegyvereken kívül az álcázásban jeleskedik, így akár olyan közel is lopózhatunk tankjainkkal az ellenséghez, hogy az már pofátlanságnak is minősíthető.
A játékban az egységek és védelmi komplexumok muníciója egy idő után kifogy, így mindig szükség lesz a gondos utánpótlás megszervezésére. Hadseregünket folyamatosan fejleszthetjük, így a pénzünket könnyen elkölthetjük az igen sok upgradelésnek köszönhetően, sőt, még saját egységek létrehozására is lesz lehetőségünk a különböző alvázak és fegyverek kombinálásával. Ami pedig igazán megdobja a stratégiai vonalat, hogy a föld alatt is közlekedhetünk a kiterjedt alagútrendszernek köszönhetően, így aztán ez a játék tényleg 3D-s :-) Környezetünket minimálisan befolyásolhatjuk oly módon, hogy a kevésbé sziklás részeket elegyengethetjük, így már ide is lehet majd építkezni, ráadásul a folyók sem jelenthetnek akadályt, hiszen hidakat is fogunk tudni építeni.
A játék grafikája lenyűgöző, mint már említettem teljesen 3D, így a kameranézetet kedvünk szerint változtathatjuk. A realisztikusságot segíti a folyamatosan változó napszakok és az időjárás, az egységeink nyomában felkavarodó porfelleg és természetesen a szemet gyönyörködtető robbanások, harcjelenetek is. Audio terén sem kell szégyenkeznie a játéknak, attól függően, hogy melyik oldalon harcolunk részünk lehet orosz akcentust aláfestő balalajka muzsikától egészen az arab nyelv jellegzetes hanghordozását kísérő misztikus keleti zenéig. Ha pedig ez még nem lenne elég, akkor annak tudatában, hogy a játékot kellemes fanyar katonai humor kíséri végig, igazán nem lehet okunk a panaszkodásra.
Persze egy játék sem tökéletes, így az avatott hardcore játékosok azonnal ki fogják szúrni, hogy a játék kísértetiesen hasonlít mind grafikailag, mind kezelhetőség, mind megjelenés szempontjából a Hold hadműveletre (The Moon Project), bár ha figyelembe vesszük azt, hogy ugyanaz a fejlesztőcsapat készítette a játékot és engine-t mindkét esetben, már nem is olyan meglepő a dolog. Persze ez nem veheti el a kedvünket a játéktól, főleg azokét nem, akik kihagyták az említett hasonlítási alapul szolgáló programot. Ráadásul, ha azt is szem előtt tartjuk, hogy ez a játék is teljesen magyar nyelvű lesz (ld. korábbi cikkünket a szinkronizálásról), igazán nem panaszkodhatunk mi, RTS rajongók.