Nagy érdeklődést kiváltó hír volt az a tavalyi bejelentés, mely szerint a játékvilág két ismert fejlesztője, a Civilization sorozat mögött álló Sid Meier (Firaxis) és az összes Sim-ek atyjának tekintett Will Wright (Maxis) közösen fogtak bele egy új játék fejlesztésébe. A Sim sorozatba illesztett új játék egy golfpálya-tervező menedzserprogram lett.
Alapvetően két részből áll a program. Az egyik a megszokott menedzser típusú rész, melyben ezúttal feladatunk egy virágzó golfparadicsom felépítése. Egy tetszőleges - illetve a rendelkezésre álló pénztől azért valamelyest függő - helyszínen telket vásárolva kezdhetünk neki a játéknak. A különböző méretű és minőségű füves területek, valamint változatos akadályok elhelyezése után pedig már meg is nyithatjuk első pályánkat, melyet a megfelelő gazdálkodás eredményeként még rengeteg követhet. A program folyamatosan különböző célokat állít elénk, így aztán nem fogunk soha sem unatkozni. Ilyen például egy megadott klubtagszám elérése vagy egy versenyre is alkalmas pályasorozat összeállítása. A kész pályákra aztán fokozatosan jönnek a látogatók, akiknek ha tetszik az, amit látnak - azaz nem túl nehéz de nem is túl könnyű teljesíteni a pályát, és még jól is néz ki a környezet -, szájhagyomány útján terjedni fog a híre klubunknak, és jönnek még többen. Miután egy helyszínen (országban) már minden lehetséges pályát megcsináltunk, és minden épületet felállítottunk, kezdhetjük újra nulláról tevékenységünket a 16 helyszín közül egy másikon, ahol újra várnak a hasonló feladatok.
Persze nemcsak pályákat építhetünk, hanem különböző kiszolgáló épületeket is. A játékosok életét könnyíthetjük, ha autóparkot bocsátunk a rendelkezésükre, de nem árt gondoskodni az élelmezésükről sem. A pályákat feldobhatjuk egy-egy szép híddal vagy szoborral, melyeket a játékosok látványosan meg is csodálnak. E célból építhetünk még folyókat, tavakat, telepíthetünk erdőket vagy virágágyásokat is.
No és persze nem szabad megfeledkezni a személyzetről sem. A pályák folyamatos karbantartást igényelnek, a játékosok frissítőket, a nagyobb látogatottság eléréséhez felbérelhetünk hírességeket, hogy fel-alá sétáljanak. A híres emberek pedig akár egy, külön ilyen célra felépíthető házba is beköltözhetnek, ha már nagyon népszerű a golfklubunk. A sztárok jelenléte aztán még tovább fokozza a látogatottságot.
A menedzsment rész megmaradt a fent bemutatott szinten, olyan részletek, mint a pályadíjak beállítása vagy a munkások fizetése teljesen automatikusan történik, ebbe semmi beleszólásunk nincs.
A Sim Golf másik része tulajdonképpen egy golfprogram. Azonban ne gondoljunk a The Golf Pro vagy Links játékok élethű grafikájára vagy kifinomult irányítására. A grafika nem is változik a menedzser részhez képest, marad az izometrikus megjelenítés, az irányítás pedig annyi, hogy kiválasztjuk öt ütéstípus közül, hogy melyiket szeretnénk alkalmazni, majd egerünkkel megadjuk az ütés irányát. Ettől kezdve pedig már csak golfozónk tudásszintjétől és szerencséjétől függ, jó helyre megy-e a labda. Néha egy másik játékos hív ki minket, fogadást ajánlva, de legtöbbször egy bajnokság keretében kell megmérkőznünk saját építésű pályáinkon. Golfozónk tulajdonságai (a hosszú ütések, különböző csavarások pontossága, és más hasonló értékek) folyamatosan változnak a játék során. Ha nyerünk, felfelé, ha nagyon bénák vagyunk, akkor pedig lefelé.
A kezelőfelület a The Sims-hez hasonló, így a játék irányítása némi előismeret birtokában egyáltalán nem bonyolult. Az egyik fül a pályaépítés elemeit hozza elő, itt választhatunk a különböző fűtípusok, csapdák közül, a hidakból és a látványosságokból. A második menüpontnál lehetőségünk van a terület módosítására, így megemelhetünk vagy lesüllyeszthetünk részeket, hogy könnyebb vagy nehezebb pályaszakaszt kapjunk. Végül a harmadik fő menüpont az emberekkel való dolgokat tartalmazza. Itt bérelhetünk munkásokat, megnézhetjük klubtagjaink listáját, és itt láthatjuk saját golfozónk statisztikáit is, valamint az esetleg épp futó verseny eredményét. Mindezt elég áttekinthetően tárja elénk a program.
Sajnos grafika tekintetében nem nevezhető színvonalasnak a Sim Golf. A maximum 800*600-as felbontás már önmagában is jelez valamit, de ezt még tovább fokozták azzal, hogy néha kinagyítja a program a pálya egy-egy részét (amikor egy játékos épp valamit nagyon megdicsér), és ez bizony elkerülhetetlenül csúnya pixeles lesz. Ráadásul ezek a kinagyítások megszakítják épp végzett tevékenységünket, ami igen zavaró.
A Sim Golf összességében egy élvezetes játék, mely hosszan le tudja kötni az embert, azonban a sok hiba és a hosszú távon céltalan játékmenet nem teszi olyan játékká, melyet valaki időről időre újra elővesz.