25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Age of Wonders II - The Wizard's Throne

Az idei évben nem panaszkodhatnak a fantasy stratégiai játékok rajongói, hiszen hamarosan megjelenik még egy körökre osztott játék.

Írta: Blade Runner 4 hozzászólás

Ahogyan a korábbi fantasy témájú fordulónkénti stratégiai játékról írott cikkeimben is említettem, ez az év véget vet a fordulónként játékok hét szűk esztendejének. Még alig ocsúdtam fel a Disciples 2 gyönyörű grafikájának és kiváló játékmenetének szépségéből, amikor a neten kóborolva belebotlottam az Age of Wonders 2 demójába. Persze azonnal letöltöttem, és elkezdtem vele játszani.

Az előző rész többé-kevésbé követte a nagy elődöt, a HOMM sorozatot, itt-ott szinte másolással is meg lehetett volna vádolni a készítőket, ám a játék ennek ellenére érdekes volt. A grafikája még a kortársaihoz viszonyítva sem volt a csúcson, de ezt a játékmenet feledtetni tudta.

Amikor az új játék demóját elindítjuk, az első, ami rögtön szembetűnik, a szép grafika, amely azonnal megadja a játék hangulatát. Itt is élő a táj, a vizek szépen hullámzanak, a vulkánok tüzet okádnak, és gondolom a végső verzió még további szépségeket tartogat a játékosok részére. A játékmenet nagyon hasonló az első részhez, és megmaradt a hasonlóság a HOMM sorozathoz is. Egy újdonság viszont teljesen forradalmasíthatja a fantasy játékok világát, ugyanis lehetőségünk van arra, hogy mondjuk a Civilization sorozathoz hasonlóan (vagy ha valaki emlékszik még a Master of Magic játékra, ahhoz is hasonlóan) a játékosnak lehetősége nyílik arra, hogy új várost alapítson. Gondolom ennek a lehetőségnek a stratégiai jelentőségét nem kell hangsúlyoznom! Az érdekes játékmenet és szép grafika mellett már csak hab a torta tetején a hangulatos zene, amelyet MP3 formátumban tároltak a készítők, így bárkinek lehetősége nyílik arra, hogy akár séta közben is hallgassa a zenét, iletve ha nem szereti, ezt bármilyen más MP3 zenével helyettesítse.

A játékmenetben is akadnak érdekességek. Ilyen például az is, hogy maguk az istenek is beleszólnak a játék folyamatába. Néha megjelennek, és valamilyen feladatot adnak a játékosnak. Ha a feladatot sikerül a megadott időn belül végrehajtani, akkor választhatunk pénz, vagy valamilyen varázstárgy között, amennyiben nem sikerül, akkor búcsút mondhatunk a plusz segítségnek. Ez abban az esetben különösen bosszantó, ha közben komoly energiát fordítottunk a feladat megoldására. A csata valahogyan a HOMM stílus és a Disciples stílus között áll félúton. A játékosnak lehetősége van a csapatának tagjait szabadon mozgatni a csatatéren, ám a csatában egyszerre résztvevők száma erősen korlátozott, mindössze 8 harcosunk lehet maximálisan egy csapatban. Így azután nem mindegy milyen harcosokkal töltjük fel csapatainkat. Maguk a hősök is harcolnak a csapat részeiként, a Disciples sorozat vagy a legutolsó HOMM, a HOMM4-hez hasonlóan.

Bárki, aki már játszott hasonló játékkal, nagyon gyorsan el tudja sajátítani a játék kezelését. Ebben segítségére lehet egy elég jól sikerült segítő dokumentum fájl, amelyet a demo verzióhoz is mellékelnek. Ez a dokumentáció abban az esetben különösen hasznos, ha valaki új játékosként szeretné a fantézia játékokat kipróbálni.

Úgy tűnik, hogy kialakult a nagy 3 triumvirátusa a HOMM4, a D2 és az AoW2. Ez a három játék, a beépített küldetésszerkesztőkkel biztosan elszórakoztat minden rajongót addig, amíg a játékok következő részei megjelennek.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Age of Wonders II - The Wizard's Throne

Platform:

Fejlesztő: Triumph Studios

Kiadó: Take 2 Interactive

Megjelenés: 2002. II. negyedév

Minimális rendszerigény: Pentium II 300, 64 MB RAM, 4 MB-os 3D gyorsító

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

natanael
natanael [1]
Idézek: "Így azután nem mindegy milyen harcosokkal töltjük fel csapatainkat. Maguk a hősök is harcolnak a csapat részeiként, a Disciples sorozat vagy a legutolsó HOMM, a HOMM4-hez hasonlóan."

Ez az összehasonlítás nem igaz mert előbb játszhatunk csatában hősel a AOW-ben mint a HOMM sorozatban. (csak azért mert sokan azt hiszik, hogy az AOE HOMM klón pedig nem az) mert sokal jobb!!!! (ezt most nem fejteném ki mert lehetne egy egyetemi esszét írni belőle)
Blade Runner
Blade Runner [3128]
Kösz Roger. Ez csak egy demo volt, gyorsan agyoncsaptam az ellent és vége volt. :-) Gondolom ezért nem tapasztaltam az általad leírtakat. Mivel a játék kézenfekvő volt az első pillanattól kezdve, ezért nem is kisérletezgettem vele sokat, és a readme-t sem olvastam el. :-) Majd a végső értékelésnél meg említem.
_Roger_
_Roger_ [1]
Ez a maximum 8 egység nem igaz!
Ha csatára kerül a sor, akkor a támadó és a védő mellett álló egységek is megjelennek a csatatéren, méghozzá olyan helyzetben, ahogy a világtérképen álltak. Például egy város ostromakor simán meg lehet csinálni, hogy a négy kaput négy különböző hőssel támadod.
skaven
skaven [35]
Azert az elso resznek sem volt csunya grafikaja. Foleg az allithato felbontasnak hala, ami a Heroesban csak most jelent meg... Remelhetoleg ebben lesz alapbol random palya generator (az elsoben nem volt, a HOMM4-ben es a D2-ben sincs). Pedig a HOMM3 az Armageddons Blade megjelenese utan pont emiatt lett kiraly (+ a hot seat miatt :))
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (4 db)