Ahogyan a korábbi fantasy témájú fordulónkénti stratégiai játékról írott cikkeimben is említettem, ez az év véget vet a fordulónként játékok hét szűk esztendejének. Még alig ocsúdtam fel a Disciples 2 gyönyörű grafikájának és kiváló játékmenetének szépségéből, amikor a neten kóborolva belebotlottam az Age of Wonders 2 demójába. Persze azonnal letöltöttem, és elkezdtem vele játszani.
Az előző rész többé-kevésbé követte a nagy elődöt, a HOMM sorozatot, itt-ott szinte másolással is meg lehetett volna vádolni a készítőket, ám a játék ennek ellenére érdekes volt. A grafikája még a kortársaihoz viszonyítva sem volt a csúcson, de ezt a játékmenet feledtetni tudta.
Amikor az új játék demóját elindítjuk, az első, ami rögtön szembetűnik, a szép grafika, amely azonnal megadja a játék hangulatát. Itt is élő a táj, a vizek szépen hullámzanak, a vulkánok tüzet okádnak, és gondolom a végső verzió még további szépségeket tartogat a játékosok részére. A játékmenet nagyon hasonló az első részhez, és megmaradt a hasonlóság a HOMM sorozathoz is. Egy újdonság viszont teljesen forradalmasíthatja a fantasy játékok világát, ugyanis lehetőségünk van arra, hogy mondjuk a Civilization sorozathoz hasonlóan (vagy ha valaki emlékszik még a Master of Magic játékra, ahhoz is hasonlóan) a játékosnak lehetősége nyílik arra, hogy új várost alapítson. Gondolom ennek a lehetőségnek a stratégiai jelentőségét nem kell hangsúlyoznom! Az érdekes játékmenet és szép grafika mellett már csak hab a torta tetején a hangulatos zene, amelyet MP3 formátumban tároltak a készítők, így bárkinek lehetősége nyílik arra, hogy akár séta közben is hallgassa a zenét, iletve ha nem szereti, ezt bármilyen más MP3 zenével helyettesítse.
A játékmenetben is akadnak érdekességek. Ilyen például az is, hogy maguk az istenek is beleszólnak a játék folyamatába. Néha megjelennek, és valamilyen feladatot adnak a játékosnak. Ha a feladatot sikerül a megadott időn belül végrehajtani, akkor választhatunk pénz, vagy valamilyen varázstárgy között, amennyiben nem sikerül, akkor búcsút mondhatunk a plusz segítségnek. Ez abban az esetben különösen bosszantó, ha közben komoly energiát fordítottunk a feladat megoldására. A csata valahogyan a HOMM stílus és a Disciples stílus között áll félúton. A játékosnak lehetősége van a csapatának tagjait szabadon mozgatni a csatatéren, ám a csatában egyszerre résztvevők száma erősen korlátozott, mindössze 8 harcosunk lehet maximálisan egy csapatban. Így azután nem mindegy milyen harcosokkal töltjük fel csapatainkat. Maguk a hősök is harcolnak a csapat részeiként, a Disciples sorozat vagy a legutolsó HOMM, a HOMM4-hez hasonlóan.
Bárki, aki már játszott hasonló játékkal, nagyon gyorsan el tudja sajátítani a játék kezelését. Ebben segítségére lehet egy elég jól sikerült segítő dokumentum fájl, amelyet a demo verzióhoz is mellékelnek. Ez a dokumentáció abban az esetben különösen hasznos, ha valaki új játékosként szeretné a fantézia játékokat kipróbálni.
Úgy tűnik, hogy kialakult a nagy 3 triumvirátusa a HOMM4, a D2 és az AoW2. Ez a három játék, a beépített küldetésszerkesztőkkel biztosan elszórakoztat minden rajongót addig, amíg a játékok következő részei megjelennek.