27 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Interjú

Far Cry interjú

A CryTek producere válaszolt az igen látványosnak igérkező FPS-sel kapcsolatos kérdésekre.

Írta: Dino

A német CryTek cég főhadiszállásán lelkesen dolgoznak egy új FPS-en, melyből az első képeket meglátva mindenkinek elállt a lélegzete. A játék producere, Christopher Natsuume válaszolt néhány kérdésre, igaz, sok esetben elég titkolódzóan viselkedett, de azért megtudhatunk pár érdekes dolgot a Far Cry-ról.

Mindenekelőtt röviden bemutatnád a játékot? Miről szól a történet és ki a főhős?
Christopher Natsuume: A történetről egyelőre nem sokat árulhatok el. A főhős Jack Carver, aki rejtélyes múltjával leszámolva charter hajójáratot üzemeltet a Csendes-óceánon. Egy szép újságírónő felbérli, hogy titokban Mikronéziába, egy térképen nem jelölt kis szigetre vigye. A hajót azonban zsoldosok elpusztítják, Jack pedig a szigetre kerül. Itt kapcsolódunk bele a történetbe, feladatunk pedig az újságírónő megtalálása, és a titokzatos események mögött álló dolgok felderítése lesz.

Hányan dolgoztok a játékon?
Coburgi irodánkban mintegy 45-en dolgoznak, 16 nemzetet képviselve csapatunkban. Sokan közülük sok év tapasztalattal rendelkeznek, és ismert projektekben is részt vettek már.

Mi a fő célotok a Far Cry-jal?
Fő célunk mindig is az volt, hogy a lehető legjobb előrelépést tegyük az FPS-ek terén. Valami olyasmit szeretnénk csinálni, ami megváltoztatja a játékunk után megjelenő FPS-ekkel szemben támasztott elvárásokat.

Mely játékok befolyásoltak a fejlesztés során?
Több tucatnyi nagyszerű programmal játszunk szívesen. Nem lenne elég hely ezek felsorolására, de biztosíthatlak, hogy a legjobb akciójátékokkal mind játszottunk, és sokat tanultunk is belőlük.

Milyen újdonságokat hoz a Far Cry az FPS-ek piacára?
A taktikusan intelligens mesterséges intelligenciát, a változatos játékmenetet és az FPS-ekben eddig még nem látott különleges eseményeket említeném meg. Biztosak vagyunk abban, hogy a játékosok érdekes keverékét kapják az akció és taktikai elemeknek, olyat, amilyennel még nem játszottak korábban. Gyors és akciódús játékra kell számítani, melyben azonban a harc hevében fontos lesz jó taktikai döntéseket hozni.

Mennyire használja ki a Far Cry az aktuális technológia biztosította lehetőségeket?
A külső és belső terek minél látványosabb grafikai megjelenítéséhez kihasználjuk a DirectX 9, valamint a vertex- és pixel-shaderek adta lehetőségeket is, párosítva mindezt a saját fejlesztésű fizikai rendszerrel, melyet Intel és AMD processzorokra egyaránt optimalizáltunk.

Említetted a játék mesterséges intelligenciáját, beszélnél erről kicsit bővebben?
Olyan szinten fog az ellenségeket vezérlő MI működni, amilyet eddig nem nagyon próbáltak meg más játékokban. A legtöbb játékban az MI inkább passzív, az ellenfelek arra várnak, hogy a játékos levadássza őket. A Far Cryban ez másként lesz: az ellenfelek fognak vadászni a játékosokra.
Az MI vezérelte szereplők emellett „hobbival” is rendelkeznek. Amikor unatkoznak, különböző dolgokat fognak cselekedni: könyvet olvasnak, beszélgetnek egymással, vagy egy fa felé fordulva könnyítenek magukon, ha épp nincs más dolguk. De amint közeledtünket érzékelik, abbahagyják tevékenységüket, és velünk foglalkoznak.
A legjobb az egészben, hogy nem egyszerű scriptek vezérlik a szereplőket, amelyek azonos esetben ugyanúgy cselekednek, hanem értelmesen reagálnak, a játékos cselekedetétől és a környezettől függően. A pályák újrajátszása így valóban élvezetes lesz: kipróbálhatunk más és más taktikát és stratégiát, és figyelhetjük, hogy reagál az MI.

Milyen ellenfelekre számíthatunk? Lesznek fő ellenségek?
Dr. Krieger egy őrült tudós, aki a modern tudományt felhasználva szeretne világuralomra törni. Látni és tapasztalni fogjátok majd az ő kísérleteinek eredményeit. Ó igen, és a fő kísérleteit is. Igen nagyokat.
Ennél többet is elmondanék, de akkor meg kell, hogy öljünk. :-)

Milyen fegyverek lesznek a játékban?
A pisztolytól a gépfegyverig és a mozsárágyúig igen változatos arzenálját kínáljuk a fegyvereknek. Lesznek még robbanószerek is, különböző látási módok, valamint gránátok is, melyek mindegyike más hatású lesz, így lesz értelme egyik esetben az egyiket, máskor a másikat választani. Sőt, még irányítható járművek is lesznek, például egy Hummer terepjáró vagy egy buggy.

Mennyi pálya kerül a játékba, és milyen feladatokat terveztek?
A küldetések száma egy olyan kérdés, aminek igazából nincs értelme. A játék egy hosszú történet, amelyben a játékos részt vesz. Természetesen különböző helyszínekre és különféle részfeladatokra lesz bontva, de az egész egy komplett történetet alkot. Ennek során a kutatás mellett embereket kell megmenteni, rá kell bukkanni különböző információkra, és persze megölni egy rakás ellenfelet, a lehető legkülönfélébb módokon. Lesz köztük pár igen furcsa dolog.

Szóba kerültek a külső és belső terek. Ezek között mennyire lesz folytonos az átmenet? Milyen látványvilágra számíthatunk?
Mivel mind a külső, mind a belső tér megjelenítésére ugyanazt az engine-t használjuk, nincs sok értelme váltásról beszélni a kettő közötti átjárás során, természetesen folytonos lesz az átmenet. Őszintén kijelenthetem, hogy olyan külső helyszíneket fogtok látni, mint FPS-ben még soha. Fák és más tárgyak ezrei lesznek a terepen, a szélben hajladozva, vagy a játékos és az ellenfelek cselekedeteire „reagálva”.
A belső terek is csillogni-villogni fognak, az új világítási rendszer fényforrások tucatjait teszi lehetővé a játék minden helyszínén, a saját fejlesztésű PolyBump technológiának köszönhetően pedig a környezet sokkal részletesebbnek fog tűnni, mint amennyit a sokszögek száma alapján elvárnánk.
Bár nem szokták a látványhoz sorolni, de megemlíteném, hogy a játék fizikai motorja is nagyszerű lesz, és ez az, ami élővé teszi az egész világot. A tárgyak arrébb mozdulnak, ha beléjük lövünk vagy botlunk, vagy ha a Hummerrel elgázolunk valamit. A grafika szépségén felül ez is növeli a beleélés mértékét.
Összefoglalva: a Far Cry új mércét fog jelenteni a játékok számára.

Lesz multiplayer játéklehetőség a Far Cryban?
Természetesen. Még gondolkodunk azon, hogy pontosan milyen játékmódok legyenek, de az alap módok, mint a Deathmatch és a CTF biztos, hogy benne lesznek. A nagy külső terepek következtében igen egyedülálló élményre lehet számítani. A multi játékhoz külön pályák lesznek, de ezekben felhasználjuk az egyszemélyes rész egyes pályaelemeit is, így hangulatukban hasonlóak lesznek.

Várható, hogy a lelkes játékosok számára pálya- és mod-szerkesztőt adtok ki?
Igen, de még nem tudjuk, mikor.

Mikor jelenik meg a játék? Lesz belőle demo verzió is?
Karácsonyra szeretnénk elkészülni vele, és természetesen, lesz belőle demo is, de annak tartalmáról és megjelenési dátumáról nem tudok még semmit se mondani.

Végül: mire vagy legbüszkébb a Far Cry-ból, és miért pont arra?
Rengeteg mindenre lehetnék büszke, de személy szerint mindig a játékmenet volt az, ami legjobban érdekelt. Az új MI rendszer a külső területekkel olyan élményt biztosítanak, ami hosszú ideig kellemes szórakozást nyújtanak majd a játékosoknak. Az biztos, hogy én sokat fogok vele játszani.

Köszönjük a válaszokat.
Nagyon szívesen. Nincs is jobb annál, mint a játékunkról beszélni.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry

Far Cry

Platform:

Fejlesztő: CryTek

Kiadó: Ubisoft

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2004. március 26.

Minimális rendszerigény: Pentium III/Athlon 1 GHz, 256 MB RAM, 64 MB-os DirectX 9.0b kompatibilis videokártya, 4 GB HDD, 16xCD/4xDVD

Ajánlott konfiguráció: Pentium 4 2 GHz/Athlon XP 2000

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!