Előző cikkünkben megígértük a folytatást, mely különböző okok miatt kissé csúszott, de végre elkészült. Az első részben a Black Hole, a Brainfactor, a Digital Reality és az Invictus csapatoktól érkezett válaszokat foglaltuk össze, most pedig négy további cég válaszai, valamint az elmúlt hetek hírei alapján készült el a cikk.
Stormregion
A S.W.I.N.E. fejlesztőinél pár héttel ezelőtt személyes látogatást tettünk, ahol Szerémy Tamás bemutatta nekünk a Codename: Panzers E3-as verzióját. Az igen alapos bemutatóból készült cikkünket itt olvashatjátok. Mivel Tamás néhány munkatársával részt vett az E3-on, ezzel kapcsolatosan is érdeklődtünk nála. A Stormregion a CDV standján volt jelen a kiállításon, ahol „meglepően jó visszajelzéseket” kaptak játékukról. Hozzátette, hogy a CDV standja amúgy is jó helyen volt, a Panzers azonban még ezen belül is kitűnő pozíciót kapott az egyik sarkon, így a nagy tömeg mindig biztosítva volt. Tamás szerint az E3 „hangos volt, és nagyon a showra ment az egész rendezvény”, és bár feladatai miatt nem nagyon tudott körbenézni, az utólag látottak alapján a Half-Life 2, a DOOM III és a Rome: Total War nyerte meg leginkább a tetszését. „Erős volt a konzolosok nyomulása, főleg a Microsofté.” Tapasztalata szerint azonban játszani viszont szinte sehol se lehetett, legalábbis az őket leginkább érdeklő játékokkal nem – azokat inkább zárt ajtók mögött mutatták be.
Ahogy a Panzers előzetesben is írtuk, a fejlesztés az eltervezett ütemben halad, a CDV nemrég adott nekik egy kis plusz időt, hogy elegendő munkát fektethessenek a kooperatív játékmód elkészítésébe is. A Codename: Panzers megjelenése jövő év első negyedére várható. (Addig is érdemes megnézni a napokban megjelent trailert.)
Mithis
A Philosból kivált csapat először az Imperium Galactica sorozat harmadik részén dolgozott, melyet aztán átneveztek Galaxy Andromeda-nak, nemrégiben azonban sajnos a CDV a játék fejlesztésének megszüntetése mellett döntött. Kíváncsian várjuk, vajon sikerül-e más kiadót találni a játékhoz, vagy inkább a többi játékukra koncentrálnak a fejlesztők.
Gőzerővel készül a Midway, melyet az SCi fog kiadni PC-re, Xboxra és PS2-re, a tervek szerint 2004 harmadik negyedévében. A taktikai akciójáték a Második Világháború csendes-óceáni hadszínterén játszódik, és az amerikai vagy a japán oldal közül választhatunk benne. A fejlesztők megígérték, hogy amint lehetőség lesz rá, meg is mutatják nekünk játékukat.
Honlapjuk tanúsága szerint február óta együtt dolgoznak a Grandpace csapattal egy Worms-jellegű játékon, mely az Animal Planet címet kapta. Korábban Brutal Verollex Sheep néven már lehetett hallani róla, és pár képet is látni lehetett a játékból, de ezeket a fejlesztők időközben inkább leszedték a netről. A 2004 második felében PC, Xbox és PS2 platformokra megjelenő program teljesen 3D-s környezetben, kis bolygókon játszódik. 2-8 csapatnyi állat harcolhat egymás ellen, körökre osztott és valós idejű elemeket keverő játék során. Kezdésnek mindenki összeállíthatja, felfegyverezheti, majd a pályán elhelyezheti csapatát, majd indulhat a csata.
A.S.K. Homework
Levelünkre Bályi Zsolt válaszolt: „Nem képviseltük magunkat az E3-on, azonban az ott bemutatott játékok közül – az eddig látottak/hallottak alapján – a Half-Life 2 tetszett legjobban, a rengeteg technikai újítás és a hangulati elemek miatt. Ütős kis játék lesz, kíváncsi vagyok, milyen gép kell majd ahhoz, hogy teljes pompájában csillogjon.”
A hetekben jelent meg a csapat flippere, az Iridon által felkarolt Pure Pinball, mely itthon – magyar menüvel – az 576 Média gondozásában jelent meg. (Igen dicséretes, hogy a játék árát sikerült elég alacsonyan megállapítani, kevesebb, mint 5000 Ft-ba kerül.) Nemrég érkezett meg szerkesztőségünkbe a játék tesztpéldánya, így hamarosan részletesen is beszámolunk róla.
Philos Labs
E-mailünkre először a Rebels: Prison Escape producere, Janus reagált. Mostanában fejezték be, és azóta a boltokba is került az eredetileg Escape from Alcatraz címen fejlesztett játékuk, mely egy Commandos-jellegű 3D-s stratégia lett. Ezt prezentálták az E3-on, a francia kiadójuk, az LSP, és kanadai partnere, a HIP standján. A visszajelzések alapján a terjesztőknek kifejezetten tetszett a játék.
A Philos másik aktuális projektje a Paparazzo, mellyel kapcsolatosan még nem született döntés, de több kiadó részéről is igen komoly érdeklődést tapasztaltak.
További hírek
Az elmúlt hetekben a hírekben is sok szó volt hazai fejlesztésekről, ezeket most röviden összefoglalnám a cikk befejezéséül.
Július végén végre hivatalos lett, amit májusban még csak sejteni lehetett: a Digital Reality küldetéslemezt készít a Haegemonia-hoz. A kiegészítő A solon hagyaték címet kapta, és új pályák, hajótípusok és felbérelhető kiborg zsoldosok mellett 50 új találmányt tartalmaz. A tervek szerint még az idén a boltokba fog kerülni.
Egy klasszikus stílusú kalandjáték is készül hazánkban, mégpedig a Pierrot vezette Private Moon Studios kezei között. Az AGON annyiban lesz rendhagyó, hogy nem lesz kapható boltokban. Az epizódokat majd az internetről lehet letölteni, ehhez pedig fizetni kell. Ráadásul a kalandok mellett számos társasjáték is vár majd a játékosra. További infókat hírünkben olvashattok.
Szintén nemrég jött egy hír, miszerint a Polygon 3D egy 3D-s puzzle játékon dolgozik, melyhez jelenleg kiadót keresnek. A játékból egyelőre egy trailer jelent meg.
Végül ne feledkezzünk meg arról se, hogy a hazai mozikban jövő csütörtökön bemutatásra kerülő Terminator 3-hoz kapcsolódóan készülő játékok közül az egyiket a hazai Clever’s csapat fejleszti. A Terminator 3: War of the Machines akciójáték az Atari gondozásában novemberben kerül majd a boltokba.
Ahogy a két cikkből látható, egyre több hazai játékfejlesztő csapat munkálkodik, hogy nemzetközi szinten bizonyíthasson játékaival. Ennek mi kimondottan örülünk, és lelkesen várjuk az újabb bejelentéseket, híreket. Amennyiben elegendő újdonság gyűlik össze, akár még ezt a cikksorozatot is folytatjuk később.