26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Dungeon Siege II

Jövő év elején jön a Gas Powered Games akció-RPG-jének folytatása.

Írta: Blade Runner

Az akció-RPG rajongóknak gondolom, nem kell bemutatnom az eredeti Dungeon Siege-et. A játék annak idején vegyes érzelmeket váltott ki a játékosokból, de a legtöbben azért értékelték és megszerették a szép grafikát, a könnyű játékmenetet és az egyszerűsítésre szolgáló újításokat (én is, lásd korábbi ismertetőmet :-). A DS újításai közül némelyiket azóta más játékokban is megtaláljuk – pl. az egy kattintásra felszedegetett cucc a Sacredbe is belekerült. A múlt év végén megjelent kiegészítő néhány logikusnak tűnő változtatással tovább egyszerűsítette a játékot, így végül szinte csak az akció rész maradt meg az RPG rovására az eredeti koncepcióból. A sztori linearitása, a kitérők és mellékfeladatok nélküli játékmenet is megmaradt. Ezek pedig olyan dolgok, amiket néhányan jogosan kifogásoltak. Csakúgy, mint a valódi párbeszédek hiányát és a karakterfejlesztés egysíkúságát. A legkeményebb kritika a játék túlságosan önálló mesterséges intelligenciáját érte: gyakorlatilag a játékos úgy játszhatta végig a játékot, hogy előre kattintott, a karakterek előre szaladtak és az előzetes beállításnak megfelelően elkezdték automatikusan az ellenséget lekaszabolni. A játékosnak ezután már csak arra kellett vigyáznia, hogy a lestrapálódott karakterekkel néha itasson egy kis egészség elixírt és mehettek tovább. A rengeteg pozitívum miatt azonban természetesen nagyon vártuk az információkat az új részről, mely nem túl eredeti módon a Dungeon Siege II elnevezést kapta.

Már tavaly, az E3 alkalmából megjelent előzetesből megállapíthattuk, hogy az új grafikus motor kifejezetten szép lesz. Mindezt úgy érték el a fejlesztők, hogy a régi motort tuningolták fel, így várható, hogy az új játéknál már inkább a játékmenetre és a sztorira fordítják a figyelem oroszlánrészét a fejlesztők, megtartva a játék kezelhetőségének egyszerűségét. A történet az eddigi információk szerint természetesen az eddiginél összetettebb és érdekesebb lesz. Emellett az új epizód már jóval több visszajelzést és irányítást fog elvárni a játékostól, nem fog a játék szinte „magától” futni. :-) A helyszín pedig ezúttal elszakad az alapjáték és a kiegészítő világától, és egy teljesen új helyre kalauzol az új rész.

A Dungeon Siege II-ben már igazi dinamikus választásos párbeszéd ablakokkal találkozunk majd, és a beszélgetések kimenetelét, de az esetleges melléküldetéseket is erősen befolyásolja, hogy a különböző MI karakterekkel mit, miről (és persze hogyan) beszélünk. A karakterek – akikből ezúttal egyszerre legfeljebb hat kalandozhat majd csapatunkban – az új verzióban tapasztalati pontokat is kapnak, ezeket a Diablo-ban megszokott módon különböző tulajdonságok fejlesztésére használhatjuk fel. Így a karakterek változatossága még azonos karakter típuson belül is biztosított lesz. Komoly változás az is az eddigiekhez képest, hogy a karaktereink a szokásos varázslatokon túlmenően néhány nagy hatású varázserővel is rendelkeznek majd. Ezeket a speciális varázslatokat a karakterek ritkán használhatják majd, mivel elég hosszú ideig tart, amíg használat után feltöltődnek.

Az első rész sikeres újításainak némelyikét is továbbfejlesztették a készítők. Így például az eddigi málhás öszvér mellé felkerült a palettára néhány különleges lény, amelyek a cipelésen kívül a harcokban is alaposan kiveszik majd a részüket. Az egyik ilyen lényt már láthattuk egy bemutató videón. Úgy nézett ki, mint egy kis lángoló törpe, és az általa cipelt cuccok egy részét meg lehetett vele etetni. (Ez főleg akkor jó tulajdonság, ha már tele vagyunk cuccokkal, és a következő kereskedőig még rendesen kell a csapatnak caplatnia. :-) Az etetés hatására jól láthatóan megnőtt, és persze jóval erősebbet is ütött.

A fejlesztők azt ígérik, hogy a fő küldetés mellett jelentős számú opcionális mellékfeladatot is elhelyeznek a játékban, így akik gyorsan végignyomják a játékot, 15-20 óra alatt végezhetnek vele, de a türelmesebb játékosok jó sok mellékfeladattal akár 40 órán keresztül is szórakozhatnak majd. A játék az idei év vége helyett az ígéretek szerint jövő február környékén jelenik majd meg. A késés oka az, hogy a fejlesztők a többjátékos üzemmódban is lehetővé teszik majd, hogy akár mindegyik játékos egyszerre több karakterrel vegyen részt a küldetésekben(!), és ennek az izgalmas új ötletnek a játékba építése kissé megnöveli a fejlesztési időt.

Ha minden ígéretet sikerül a fejlesztőknek megvalósítaniuk, akkor talán valóban sikerül hidat verni az alkalmi játékosok és az első rész megoldásaiban csalódott RPG rajongók között, és mindkét tábor jól szórakozik majd az új játékkal.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Dungeon Siege II

Platform:

Fejlesztő: Gas Powered Games

Kiadó: Microsoft

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2005. szeptember

Minimális rendszerigény: 1 GHz-es processzor, 256 MB RAM, 4 GB HDD, Windows XP SP1, ATI Radeon 7000 vagy jobb, NVIDIA GeForce

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!