25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

F.E.A.R. Extraction Point

Alma hamarosan visszatér, hogy tovább ijesztgesse a játékosokat a horror-akció kiegészítőjében.

Írta: Dino 2 hozzászólás

A Vivendi tavaly ősszel adta ki a Monolith horror-FPS-ét, mely nagyszerű hangulatával, igazán félelmetes jeleneteivel sokak egyik 2005-ös kedvencévé is vált. Így aztán nem csoda, hogy nem marad el hozzá a kiegészítő lemez se, Extraction Point alcímmel. Augusztus közepén Magyarországon jártak a Vivendi munkatársai, hogy egy kétpályás előzetes verzióval örvendeztessék meg a hazai sajtó képviselőit, majd a Games Convention keretében lehetőségünk nyílt az egyik fejlesztővel is elbeszélgetni a játékról. Ezek alapján lássuk, mire számíthatunk a hamarosan megjelenő kiegészítőben!

A küldetéslemez fejlesztését a Monolith a TimeGate Studiosra (Kohan, Axies & Allies) bízta, azonban a látottak alapján elmondható, hogy ez nem jelent semmilyen hátrányt: félelemből ezúttal se lesz hiány. A váratlanul felbukkanó Alma, az őt kísérő tűzvész, és a képzelődés jellegű helyszínek mind-mind a frászt hozzák majd ránk játék közben. A történet az alapjáték után folytatódik, azonban míg akkor Paxton Fettel üldözése volt a célunk, ezúttal mi vagyunk az üldözöttek.

A tesztelés során kipróbált verzióban az első pálya egy épület belsejében játszódott, míg a második szint egy metróállomáson. (A táblákat elnézve a New York-i földalatti-hálózatot vették alapul a „Pina Station” elnevezésű megálló grafikai tervezése során.) Az útvonal ismét elég egyértelmű volt (bár 1-2 helyen kellett kicsit keresgélni, mire rájöttem, hogy melyik rácsot kell szétlőni a továbbjutáshoz), a linearitás látszólag ismét jellemzője lesz a játéknak.

A mesterséges intelligencia már eddig is jó volt, ezen látszólag azonban még tovább finomítottak a fejlesztők. Erről már a játék elején is megbizonyosodhatunk, mert rögtön az első ellenséges csapat legyőzése is igen nagy kihívást jelent, gyengébb fokozaton is. A katonák továbbra is kommunikálnak ráadásul egymás között (szitkozódnak is sokat :-), ami tovább emeli a hangulatot. A fedezékeket ellenfeleink is kihasználják, de nemcsak arra, hogy mögé bújjanak, hanem akár váratlanul onnan ijesztenek ránk, felborítva hirtelen az előttük lévő nagy ládát...

A sok zsoldos mellett találkozhatunk szinte teljesen láthatatlan, össze-vissza ugrándozó ellenséggel, aki előszeretettel ugrik ránk, ütlegelve minket. Szerencsére van árnyékuk, ami segít a megtalálásukban. Egy új fegyvert is kapunk, egy sorozatlövő minigunt, melynek segítségével nagyfokú pusztítást végezhetünk, például szétlőhetjük a falakon a csempét. Gyors tüzelésével a minigun hasznos lehet a láthatatlan lény ellen is, igaz, nagy valószínűséggel előbb tesszük tönkre a szoba berendezését, mint ellenfelünket.

A F.E.A.R. Extraction Point várhatóan méltó kiegészítője lesz az alapjátéknak, a kapott információk szerint mintegy 6-8 óra játékidővel.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

F.E.A.R. Extraction Point

Platform:

Fejlesztő: Timegate Studios

Kiadó: Vivendi Universal Publishing

Forgalmazó: N-Tec

Megjelenés: 2006. november

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Dino
Dino [6020]
Egy kis megjegyzés... A cikk eredeti változata augusztus közepén készült el, aztán vártunk, hogy a Vivendi megküldje mellé a kipróbálás során készült képek közül a fejlesztők által is jóváhagyottakat. (Sajnos ezek azóta se érkeztek meg.) Aztán kicsit megfeledkeztem róla, most viszont észrevettem, hogy még nem került ki. A GC-n készített interjú során kapott egyéb információkkal kiegészítettem, és kiraktam kicsit megkésve, de azért még a játék megjelenése előtt :) Röviden ennyi háttérinfót érdemes tudni az előzetes keletkezéséről.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)