26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Call of Duty: Modern Warfare 2

Újra a trónon!

Írta: Morello 54 hozzászólás

A Call of Duty: World at War cikkben megmondtam már, hogy a rajongói véleményeken nehéz kiigazodni. A klasszikus II. világháborús játékmenet megcsúfolásáról szóló előzetes nyafogások igen hamar elcsendesültek a Call of Duty: Modern Warfare óriási sikerével, majd a Treyarch műhelyében készült következő rész, a Call of Duty: World at War aztán újfent visszatért a II. világháborúba, konkrétan a csendes-óceáni hadszíntérre. Ez az epizód szintén sikeres lett, bár a vélemények összességében mégis megoszlottak róla.
Még ki se jött a World at War, de az Infinity Ward már bejelentette, hogy ők már készülnek a 6. résszel, amitől persze újra teljes izgalomba jött a gamer közösség. Némi hezitálás után végül a Modern Warfare 2 alcímet kapta az új epizód, ezzel is jelezvén, hogy a mára legendává vált 4-es sorszámú Call of Duty továbbgondolása következik. És hogy előre is eloszlassam a kételyeket, jelentem, hogy ezt maximálisan sikeres módon hajtották végre.

Ebben a részben Washington is csatatérré válik.
Ebben a részben Washington is csatatérré válik.

Az intro során felvillan pár ismerős jelenet a Modern Warfare első részéből, majd pedig megtudhatjuk, hogy a második epizód a történtek után 5 évvel folytatódik. A kis híján világháborút kirobbantó, de végül pürrhoszi győzelemmel ledurrantott Imran Zakajevet hőssé avatják Oroszországban, mintegy jelezvén, hogy az agresszív, fegyverkező politika továbbra is uralja az ország jövőjét. Ebben a részben most Zakajev egykori jobbkeze, Makarov gerjeszti a konfliktust, egyre inkább globális szintre.

A Modern Warfare 2 is több párhuzamos síkon zajlik, vagyis ismét több szereplő bőrébe bújhatunk. Joseph Allen közlegény az USA hadseregének felderítői közül indul, majd ügynökként beépül Makarov csoportjába. Próbálom nem lelőni a csavarokat (mert akadnak szép számmal!), de a konfliktust az robbantja ki, hogy a begőzölt Makarov csoportjának élén vérfürdőt rendez a moszkvai reptéren, ártatlan civileket lőnek halomra, majd az egészet úgy alakítják, hogy az amerikai ügynököket tegyék meg bűnbaknak. Innentől elszabadul a pokol, ugyanis Oroszország totális inváziót indít az USA ellen. James Ramirez közlegény szerepében kell helytállnunk, keresztültörni az orosz elit ejtőernyősökön egy virginiai kertvárosból egészen az ostrom alatt álló, apokaliptikus látványt nyújtó Washington DC-ig, és felszabadítani a rommá lőtt Fehér Házat.
Megjegyzés: A napokban pletykák jelentek meg, hogy az említett reptéri rész miatt Oroszországban be is tiltották a játékot, ezt a hírt aztán az Activision cáfolta. Mindenesetre a játékban már eredetileg is megtalálható egy opció, amellyel az agresszív részeket (konkrétan ezt az egy pályát) kikapcsolhatjuk. Szóval az anyukák megnyugodva hátradőlhetnek a fotelben, hogy a csemetéjük így biztos nem válik egy torz személyiségű, agresszív állattá. (Majd csak a tévéhíradók és az agyatlan műsorok hatására fog...)

A kapu momentán bejelzett. De most ki lesz az, aki megmotoz?
A kapu momentán bejelzett. De most ki lesz az, aki megmotoz?

Persze szokás szerint az ellenség háta mögött is akadnak feladatok. A különleges Task Force 141-es csapat szakadatlanul próbál rálelni Makarov nyomára. "Roach" Sanderson szerepében megfordulunk egy brazil nyomornegyedben, Kamcsatka környékének jeges vidékén, valamint a Kaukázusban. A Task Force-ban utasításainkat egy régi jó ismerőstől, a CoD4-ben megismert "Soap" MacTavish-től kapjuk. Ő a végére újra játszható karakterré válik, sőt felbukkan az ugyancsak ismerős (bár az eltelt idő, és a "lakályos szobácskája" miatt kissé megzizzent) Captain Price is. A számos fordulat, árulás és elkeseredett küzdelem újra összekovácsolja az utóbbi két hőst, velük kell végül eljutni a fináléig.

Mint látható, igen sokfajta helyszín és különleges küldetés kapott helyett a Modern Warfare 2-ben. És az ebben rejlő lehetőséget a fejlesztőknek sikerült maximálisan kihasználniuk. Igaz, a single player kampány most se túl hosszú, de talán még az előző Modern Warfare epizódnál is változatosabb, fordulatosabb. A "mezei" előrenyomulós (esetleg védekezős), halomra lövős részeken kívül lesz még motorosszános üldözés, Humvee fegyverzetének kezelése, UAV Predator robotrepülő irányítása, motorcsónakos száguldás, búvárkodás, valamint megszerezhető fegyverek hatalmas tárháza.

Pózolj kakassal!
Pózolj kakassal!

Már az alapvetőnek számító amerikai fegyverekből is bőséges választék van, de az ellenség helyszínen hagyott arzenálja is több mint kielégítő. Van itt minden: karabélyok, mesterlövész puskák, rakétavetők, oldalfegyverek. Sőt, ha hozzávesszük, hogy szinte mindegyikből többféle variáció is előfordul a játékban (lézeres, hőérzékelős, robbanótöltet/shotgun illesztés, duplakezes pisztolyok/Uzi stb.), még inkább impozáns számot kapunk. Még arra is figyeltek a készítők, hogy a brazil nyomortelepen mindenféle ócskasággal küzdenek ellenünk: század eleji sörétes puska, lefűrészelt csövű, duplakezes mordályok stb. Persze ezeket is felszedhetjük.

Az első Modern Warfare-ben akkora sikert aratott a lopakodós, mesterlövészes rész, hogy a folytatásban több hasonló pálya is helyet kapott. Mégsem hat önismétlőnek a dolog, hiszen a feladatok és a terep rendkívül változatosak. A legütősebb talán a kazahsztáni lopakodás, amikor MacTavish vezetésével (akit a Modern Warfare 2 idejében már senki sem a "Soap" becenéven ismer, hiszen azóta kapitány lett) hófödte hegycsúcsokon, szakadékokon kell átkelni, csákánnyal megmászni a jégfalakat. Elképesztően látványos, ahogy a csákány segítségével felfelé araszolva hasadozik a jég alattunk, és egyre kiterjedtebbé válnak a repedések. Ahogy megyünk, még a lábnyomaink is megmaradnak a hóban. Itt egy szenzoros fegyverünk lesz, amellyel a hófúvás közepette is érzékelhetjük az ellenséges mozgást a környékünkön. De ugyancsak látványos az olajfúrótornyos küldetés, amikor egy tengeralattjáróból kiindulva kell megközelítenünk és megszállnunk az objektumot. Arról nem is beszélve, hogy pár percig még abba is betekintést nyerhetünk, hogyan követi figyelemmel az űrállomásról egy asztronauta a nukleáris rakéta útját, illetve hogyan éli (avagy nem éli...) meg az atomrobbanást (ugyancsak nem lövöm le a sztorit).

Egy igazán élethű pillanatkép az afgán hétköznapokból.
Egy igazán élethű pillanatkép az afgán hétköznapokból.

Elképesztően magával ragadó játék lett a Call of Duty: Modern Warfare 2, ez már talán a fentiekből is sejthető. Az Infinity Ward igazán kitett magáért, már csak nézelődés céljából is érdemes bejárni a terepeket, hiszen rengeteg látványosságot, apró ötletességet vehetünk észre. Már az első rész is kiváló volt ezen a téren, de még fokozták. Sikerült olyan atmoszférát, jellemző akciókat, jeleneteket összehozni, amelyek hűen reprezentálják az eredeti élményt. YouTube-on és a LiveLeaken szoktam nézegetni olykor iraki vagy afganisztáni harci videókat, és szinte egy az egyben ugyanazok a jelenetek elevenednek meg. Például amikor az UAV robotgépet irányítjuk (csak ez nem konyhai, és nem répát szeletel :o) ), vagy amikor a Humvee oszlop előrenyomul az afgán faluban. Ha Ti is rákerestek ilyesmire, ugyanazt az élményt kapjátok, mint a játékban.

A karakterek mozgása minden eddigit felülmúl. Hihetetlenül életszerű minden egyes mozdulat, semmi szögletes, mesterkélt vonást nem lehet felfedezni, egyszerűen tökéletes. Például érdemes megfigyelni a legelején a kosárlabdázó katonákat, hogy milyen kecsesen mozognak, szóval a modellezés minden téren kiváló lett. Persze itt is napirenden vannak a folyamatos golyóváltások, robbanások, tűz- és füsteffektek, és ha nem is olyan formában, mint World at War, de ez a CoD rész is tartalmaz brutális, véres jeleneteket. A halálos sebesültek még kicsit mocorognak, vagy próbálnak elkúszni, véres csíkot húzva maguk után. Igazán durva a már említett repteres jelenet lett, ahol ártatlan civilek tömegét mészárolják le a terroristák.
Mindehhez párosulnak az ugyancsak tökéletes hanghatások, mint a fegyverropogás, vagy a társaink kiáltásai. Az amerikai katonai szlenget fölényes fesztelenséggel használja a játék, és ez jót is tett neki, jó hatással van az élethűségre. Valóban nem nehéz beleélnie magát a játékosnak a Modern Warfare 2 által teremtett harci helyzetekbe.

Kilátás egy UAV Predator robotrepülőből.
Kilátás egy UAV Predator robotrepülőből.

Zavaró tud lenni, hogy néha eléggé besűrűsödik az akció, például a brazil putrik dzsungelében hol előttünk, hol mögöttünk bukkannak fel a harcosok, megzavarodva rohangálunk fel-alá, és lövöldözünk ész nélkül. De máskor is előfordul, hogy csak kapkodjuk a fejünket. Lehet, hogy kifejezetten ez volt a cél, az utcai harcok követhetetlen forgatagának modellezése, szóval inkább csak halványan említem meg a negatívumok között. Viszont maga a sztori sem annyira kerek, mint az előző modern rész esetében, alapvetően jó a koncepció és a fordulatok, de néha nem teljesen érthető, miért pont egy adott helyszín a cél, és hogyan kerültünk oda.

A nagyjából 6-8 óra alatt végigjátszható egyszemélyes kampány mellett természetesen megtaláljuk a megszokott – de természetesen jelentősen kibővített, felújított – multiplayer módot, valamint újdonságnak a Spec Ops játékot, amelyben egyedül vagy egy társunkkal kooperatívan hajthatunk végre külön ehhez a módhoz készült küldetéseket. Ezekről a játékmódokról azonban egy-egy külön cikk keretében fogunk megemlékezni, hiszen mindkettő hozott annyi újdonságot, hogy mindenképpen hosszabban érdemes írni róluk.

SÜN! SÜN!
SÜN! SÜN!

Zárásul pedig megemlíteném még, hogy a kampány végére érve egyszerűen zseniális a stáblista megoldása: mintha egy múzeum kiállításán, interaktív módon elevenednének meg az epizódok. A látogatók pedig közben sétálnak, mobiltelefonálnak vagy trécselnek egymással. Igazi csattanó a végére, hatalmas!

Mint ahogy az egész program is hatalmas, ugyanis a Modern Warfare 2-n nem bonyolítottak túl semmit. A 2-3 oldalas kézikönyv gyakorlatilag súlytalan, hiszen a játék önmagáért beszél. Az Infinity Ward nem csak lemásolta előző játékát, hanem igazán változatos és hangulatos formában újította meg. Mind a kampány, mind a Spec Ops küldetések, mind pedig a multiplayer mód hosszú órákra (az utóbbi akár napokra) képes a monitor elé szegezni az FPS rajongókat. A Call of Duty ismét a csúcsra került.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

95%
grafika
10
hangok
10
játszhatóság
9
hangulat
9
Pozitívumok
  • Gyakorlatilag minden
  • Fegyverek számtalan kombinációja
  • Zseniális stáblista megoldás
Negatívumok
  • Néhol kissé kaotikus sztori és játékmenet

További képek

  • Ezt figyuzzad, ide most lekempelek, jön a n00b, aztán hedsát!
  • Ebbe az arab faluba is elhoztuk a nyugati civilizáció legnagyobb vívmányát :o)
  • Orosz ormokon robogó hómotor.
  • Brutális mészárlás a repülőtéren.
  • Őrnagy úr, nem tudom, mit szól hozzá, de én most mártózok egyet.
  • MacTavish-t itt már kapitányi rangban látjuk viszont.
  • Nem rossz a fegyver választék!
  • Fiam, nem megmondtam, hogy evés előtt mindig meg kell mosni a kezed??
  • Törött csuklóval integetni tilos!
  • Már a spájzban vannak az oroszok!
  • A várbörtön még mindig az egykori kommunista maradványokat őrzi. Az akasztófa mindenesetre továbbra is napi szükséglet.
  • Értesítjük tisztelt utasainkat... Ja, őket már nem.
  • Nem megmondtam, hogy ne a kocsiban edd a paradicsomos káposztát!?
  • Nem túl bizalomgerjesztő figurák... Vajon közéjük pörköljek?
  • A hegymászós küldetés talán az egyik leghangulatosabb a játékban.
  • Na ilyet se látott még Amerika!
  • Ebben a korántsem szimpatikus nyomornegyedben még igencsak meggyűlik a bajunk.
  • A háttérben lévő tengeralattjáróért jöttünk.
  • A fiúk mobillal örökítik meg a harcok színhelyét.
  • Ugyan már, ez csak egy teljesen átlagos hétköznap Rióban, a szokásos kora esti lövöldözéssel!
  • Ejnye elnök úr, legközelebb rakjon rendet a szobájában!
  • Hogy én oda átugorjak!?? Meghibbantál, haver!??
  • Ezt nevezik szorult helyzetnek.
  • Nukleáris robbantás után korántsem olyan vidám a hangulat.
  • Jééé, egy régi ismerős! Captain Price!
  • A srácok kosarazással múlatják az időt.
  • Most lelőjem? Vagy leszúrjam? Vagy mi legyen?
  • Nocsak, az elnöki bunker!
  • A hőérzékelős fegyverek elől nem bújhat el az ellenség.
  • Ezt felkerülhet a napiszarra is.
  • Azt hiszem, még épp időben érkeztünk.
  • Nehéz a dolga a katonának...
  • Az indiai vasút babérjaira törünk.
  • Előlünk nincs menekvés!
  • A rakétákat pontosan a célpontra vezethetjük rá.
  • Nem szép dolog ilyeneket művelni Krisztus urunk árnyékában.
  • Washington romokban.
  • Csak akkor bocsátkozzunk harcba, ha mindenképpen muszáj.
  • Minden ok, srácok?
  • Az ilyen ósdi fegyverekkel is alaposan lehet kaszálni, ha jól célzunk.
  • A CoD-ban mindig is nagy hangsúlyt fektettek a látványos jelenetekre.
  • Ghost barátunk kissé exhibicionista figura.
  • Kalandod itt véget ér!

Call of Duty: Modern Warfare 2

Platform:

Fejlesztő: Infinity Ward

Kiadó: Activision Blizzard

Forgalmazó: BSC Kft.

Megjelenés:
2009. november 10. PC
n/a: PS3, X360

Minimális rendszerigény: Athlon 64 3200+ vagy Pentium 4 3 GHz, 512 MB RAM (Vista esetén 1 GB), 16 GB HDD, GeForce 6600 GT/Radeon 1600XT vagy jobb videokártya, DVD-ROM, internet kapcsolat

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Cibi 97
Cibi 97 [112]
én is nagyon remélem hogy lesz 3.rész mert nekem is nagyon tetszett
Pados
Pados [4]
Szerintem nagyon állat a játék. Én 3-szor végigtoltam és még mindig nem unom. De igazábol a legkirályabb a CoD 4-el végigtolni. Remélem lessz Modern Warfare 3 mert nem fejezték be a történetet.8-)
nyári erik
nyári erik [2]
Nagyon kemény a call of duty modern Warfare 2 és 2 küldetést játszotam az unokatestvéremnél
umaga
umaga [21]
laptop hasznalatnal,es wireleses netnel,de nincs router,hogyan kell belalitani a nat-ot hogy open legyen??es vista a op rendszer
powerhouse
powerhouse [13850]
Hagyjad, ezek kötnek bele a hálivúdi akciófilmekbe is.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (54 db)