Az idei gamescom legalaposabb prezentációját a Paradox standján kaptam, ahol egy magyar fejlesztő, a Neocore munkatársaival futottam össze. Tóth Orsi pedig amellett, hogy váratlanul érte, hogy a sok angol bemutató után anyanyelvén számolhat be új játékukról, igen részletesen kifejtette, milyen újdonságok várhatóak az októberben megjelenő új stratégiai játékban. Mivel a megjelenés pár hét múlva itt lesz, előzetesünkben inkább csak a fontosabb dolgokra fogunk koncentrálni.
A fejlesztőcsapatról korábban például a King Arthur játék kapcsán hallhattunk, amihez nemrég jelent meg a The Saxons kiegészítő is. Stratégia téren tehát már bizonyítottak, és ezúttal se eveznek más vizekre, a Lionheart: Kings' Crusade is RTS lesz. Két kampányban vághatunk neki a játéknak: a címszereplő Oroszlánszívű Richárd vezetésével a kereszteseket irányíthatjuk a III. keresztes háborúban, míg a második küldetéssorozatban a Szaladin vezette szaracénokkal harcolhatunk. Az időpont tehát a XII. század vége (egész pontosan 1189-1192), a helyszín pedig a Szentföld és a Közel-Kelet lesz. (A ciprusi oktatópálya után például Akra és Jeruzsálem szerepel a megtámadott városok között.) A keresztes kampány eleje még történelemhű lesz, aztán persze cselekedeteinknek megfelelően fogunk elszakadni a valóságtól benne.
Fontos eleme a játéknak hadseregünk menedzselése. A küldetésekben kapott díjakból vásárolhatunk új egységeket, de a meglévőket is eladhatjuk, pénzért pedig az elesett egységeket is visszahozhatjuk csapatunkba. Külön hősök is találhatók a játékban, akik szintén fejlődnek a játék során. Minden egységnek ötféle skillt választhatunk, a hősök esetében pedig ezeknek több szintje is lesz, azaz ugyancsak fejlődnek. A fejlesztéshez skill- és képességpontjainkat használhatjuk fel. A csapatok tulajdonságait pedig olyan egységek hozzáadásával is tuningolhatjuk, mint például gyógyító, pap vagy kapitány. Hőseink ezen felül különböző relikviákat is használhatnak, amelyek szintén javítják képességeiket.
A keresztes kampányt színesíti a játék négy frakciója. Ezekkel nem tudunk egyszerre jóban lenni, bizonyos küldetések javítják az egyik-másikkal való kapcsolatunkat, azonban a többiekhez való viszonyunk esetleg romlik közben. Más és más előnyökkel jár, ha valamelyikkel jóban vagyunk. Leginkább politikai döntéseink vannak erre hatással, például támogathatjuk egy-egy fél törekvéseit, vagy helyette csatába szállhatunk ellenük. A szaracén kampányban nincsenek ezek a frakciók, a helyét egy upgrade-fa veszi át. Ennek a félnek amúgy más a harcstílusa is, több könnyűvértes egységük van, akik például az erdőkben is el tudnak bújni. Emellett pedig ellenséges területen is vannak szövetségeseik, ami szintén előnyt jelenthet a küldetéseik teljesítése során.
Az ütközetek több részre oszthatók, fontos a stratégiai tervezés. Előkészületként például gyengíthetjük az ostromlott erőd falait, vagy demoralizálhatjuk az ellenfelet. Több száz harcosunkat aztán 3D térképen kell hadba vezetnünk, valós idejű csatákban. Végül pedig ne feledkezzünk meg arról se, hogy természetesen nem marad ki a multiplayer játéklehetőség: ketten küzdhetünk egymás ellen egy-egy ütközetben.
A Lionheart: Kings' Crusade megjelenése már nincs messze, az RPG elemekkel megtűzdelt RTS október 8-án érkezik a boltokba (legalábbis a GamersGate online shopjába mindenképpen). Az eddig látottak alapján úgy gondolom, hogy akiknek tetszettek a Neocore korábbi játékai, azoknak ez is be fog jönni.