26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Lionheart: Kings' Crusade

Oroszlánszívű Richárd csapatainak és a szaracénoknak csatáit irányíthatjuk az októberben érkező RTS-ben.

Írta: Dino

Az idei gamescom legalaposabb prezentációját a Paradox standján kaptam, ahol egy magyar fejlesztő, a Neocore munkatársaival futottam össze. Tóth Orsi pedig amellett, hogy váratlanul érte, hogy a sok angol bemutató után anyanyelvén számolhat be új játékukról, igen részletesen kifejtette, milyen újdonságok várhatóak az októberben megjelenő új stratégiai játékban. Mivel a megjelenés pár hét múlva itt lesz, előzetesünkben inkább csak a fontosabb dolgokra fogunk koncentrálni.

Richard
Richard

A fejlesztőcsapatról korábban például a King Arthur játék kapcsán hallhattunk, amihez nemrég jelent meg a The Saxons kiegészítő is. Stratégia téren tehát már bizonyítottak, és ezúttal se eveznek más vizekre, a Lionheart: Kings' Crusade is RTS lesz. Két kampányban vághatunk neki a játéknak: a címszereplő Oroszlánszívű Richárd vezetésével a kereszteseket irányíthatjuk a III. keresztes háborúban, míg a második küldetéssorozatban a Szaladin vezette szaracénokkal harcolhatunk. Az időpont tehát a XII. század vége (egész pontosan 1189-1192), a helyszín pedig a Szentföld és a Közel-Kelet lesz. (A ciprusi oktatópálya után például Akra és Jeruzsálem szerepel a megtámadott városok között.) A keresztes kampány eleje még történelemhű lesz, aztán persze cselekedeteinknek megfelelően fogunk elszakadni a valóságtól benne.

Fontos eleme a játéknak hadseregünk menedzselése. A küldetésekben kapott díjakból vásárolhatunk új egységeket, de a meglévőket is eladhatjuk, pénzért pedig az elesett egységeket is visszahozhatjuk csapatunkba. Külön hősök is találhatók a játékban, akik szintén fejlődnek a játék során. Minden egységnek ötféle skillt választhatunk, a hősök esetében pedig ezeknek több szintje is lesz, azaz ugyancsak fejlődnek. A fejlesztéshez skill- és képességpontjainkat használhatjuk fel. A csapatok tulajdonságait pedig olyan egységek hozzáadásával is tuningolhatjuk, mint például gyógyító, pap vagy kapitány. Hőseink ezen felül különböző relikviákat is használhatnak, amelyek szintén javítják képességeiket.

Jeruzsálem
Jeruzsálem

A keresztes kampányt színesíti a játék négy frakciója. Ezekkel nem tudunk egyszerre jóban lenni, bizonyos küldetések javítják az egyik-másikkal való kapcsolatunkat, azonban a többiekhez való viszonyunk esetleg romlik közben. Más és más előnyökkel jár, ha valamelyikkel jóban vagyunk. Leginkább politikai döntéseink vannak erre hatással, például támogathatjuk egy-egy fél törekvéseit, vagy helyette csatába szállhatunk ellenük. A szaracén kampányban nincsenek ezek a frakciók, a helyét egy upgrade-fa veszi át. Ennek a félnek amúgy más a harcstílusa is, több könnyűvértes egységük van, akik például az erdőkben is el tudnak bújni. Emellett pedig ellenséges területen is vannak szövetségeseik, ami szintén előnyt jelenthet a küldetéseik teljesítése során.

Az ütközetek több részre oszthatók, fontos a stratégiai tervezés. Előkészületként például gyengíthetjük az ostromlott erőd falait, vagy demoralizálhatjuk az ellenfelet. Több száz harcosunkat aztán 3D térképen kell hadba vezetnünk, valós idejű csatákban. Végül pedig ne feledkezzünk meg arról se, hogy természetesen nem marad ki a multiplayer játéklehetőség: ketten küzdhetünk egymás ellen egy-egy ütközetben.

Lionheart: Kings' Crusade

A Lionheart: Kings' Crusade megjelenése már nincs messze, az RPG elemekkel megtűzdelt RTS október 8-án érkezik a boltokba (legalábbis a GamersGate online shopjába mindenképpen). Az eddig látottak alapján úgy gondolom, hogy akiknek tetszettek a Neocore korábbi játékai, azoknak ez is be fog jönni.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Lionheart: Kings' Crusade

Platform:

Fejlesztő: NeocoreGames

Kiadó: Paradox Entertainment

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés: 2010. október

Minimális rendszerigény: AMD64 3500+/Pentium IV 3,2 GHz, 1 GB RAM (Vista/Win7 esetén 1,5 GB), GeForce 6600/Radeon X70 videokártya 256 MB memóriával, PhysX, 7 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!