A tavalyi gamescom során jelentette be a Digital Reality, hogy a Grasshopper Manufacture-rel közösen egy új shoot 'em up játékon dolgoznak. Az idei kölni rendezvény nyitását megelőző nap estéjén egy 45 emeletes szálloda legfelső szintjére invitált a hazai fejlesztő/kiadó csapata, ahol lehetőség nyílt a Sine Mora kipróbálására is.
A dízel-punk környezetben (ez a steam-punk amolyan modernebb verziója) játszódó akciójáték alapvetően egy klasszikus shoot 'em up, azaz főszereplőnk repülőjével aktívan lődöznünk kell mindenre, ami csak él és mozog. Mindeközben síkban oldalra halad a képernyő, és folyamatosan kerülgetnünk kell a pályán lévő ellenséges egységeket és lövedékeiket is (már ha nem tudjuk időben kilőni azokat). A technikailag síkban zajló játékmenet azonban nem jelenti azt, hogy a grafika 2D-s lenne, sőt: amellett, hogy csodás háromdimenziós táj jelenik meg háttérnek és az átvezető részek is térben történnek, a Sine Mora támogatja a 3D-s tévéken történő megjelenítést. Mindezt ráadásul 60 fps mellett jeleníti meg a saját fejlesztésű engine. A grafikát tekintve a bemutató során megbizonyosodtam arról, hogy annak ellenére, hogy nem egy AAA kategóriájú, magas költségvetésű alkotásról van szó, a fejlesztőcsapat apait-anyait beleadott, és egy igazán látványos programot készített, amelyben a legapróbb részletek is a helyükön vannak.
A játékmenet tartalmaz egy érdekes, újszerű ötletet is: nincs életerő vagy ilyesmi, mindössze az idő számít előrehaladásunk során. A képernyő felső részén látható egy számláló, amely folyamatosan mutatja, hány másodpercünk van hátra. Az ellenfelek likvidálásával vagy különböző power-upok felvételével növelhetjük a rendelkezésünkre álló időt (ha pedig eltalálják repülőnket, csökken), bizonyos eszközökkel pedig manipulálhatjuk is az időt. Összesen három repülőgép áll rendelkezésünkre a játékban, fegyverekkel és egyéb kiegészítőkkel.
Sztori módban hét különböző szint vár ránk, mind eltérő környezetet tárva elénk, több pályán keresztül. Az Arcade játékmód nehézségi fokozatai pedig talán még a legmegszállottabb shoot 'em up játékosokat is meg fogják izzasztani. (Nekem nem sikerült 2-3 másodpercnél tovább bírnom a nehezebb szintet. :-) )
Érdekesség amúgy, hogy a játékban minden szöveg magyarul hangzik el, és a feliratokban jelenik meg az angol (német stb.) szöveg – a fejlesztők úgy gondolták, elég egzotikus lesz az elsődlegesen külföldi célcsoportnak a magyar nyelv felhangzása. (Talán hasonlóan, ahogy a Szárnyas fejvadász vagy Közönséges bűnözők filmekben.) A játék zenéjéért Akira Yamaoka, a Shadows of the Damned zeneszerzője és a Silent Hill zenei rendezője felel.
A Sine Mora megjelenése a tél folyamán várható (azaz ez év végén vagy jövő év elején), digitálisan terjesztett játékként PlayStation 3 (PSN) és Xbox 360 (XBLA) platformokra. A fejlesztők tervei között pedig szerepelnek későbbre a PC-s és PS Vita változatok is.