Ingyenes online játékokkal nemhogy Dunát, de Amazonast lehetne már rekeszteni – viszont az autós műfaj egyáltalán nem dúskál ilyen címekben; és ami van, az is leginkább az árkád műfajba tartozik. A brit Eutechnyx viszont úgy döntött, életképes lehet egy szimulátor is ebben a mezőnyben! A jelenleg is zajló zárt bétatesztről jelentkezem.

Autóbolondok Facebookja
Tulajdonképp böngészőnkön keresztül intézünk mindent a játékban a versenyek kivételével: ezen a felületen vásárolhatjuk meg álmaink autóit, dekorálhatjuk azokat, sőt, jelen cikk írásának napján élesedett a tuning: a Need for Speed Undergroundhoz (és leszármazottaihoz) hasonlóan sokféle alkatrésszel növelhetjük autónk teljesítményét. Nincs is annál szebb, amikor a kollégáinknak, osztálytársainknak mutathatjuk meg okostelefonunkon, milyen klassz járgányt spéciztünk fel – nemcsak mechanikailag, de vizuálisan is. :-D A Facebook párhuzam pedig egyértelműen előjön, ahogy a profilunkban turkálunk, illetve a lobbiban a többiek adatlapját nézegetjük: lehet például barátkozni, like-olni egymás verdáit, megnézhetjük az elért achievementeket, és így tovább.

Az élet négy keréken
Maga a vezetés élménye meglepően jó, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy még csak béta állapotban van a játék. Aki arcade élményekre vágyik, az nem fogja az Auto Club Revolutiont szeretni – bekapcsolt segítségekkel ugyanis nem fog magától menni az autó. Ezeket a segítségeket inkább úgy kell elképzelni, mint ami a hétköznapi kocsikban van: kikapcsolásukkal egyszerűen agresszívabb, „versenyautósabb” lesz a gépállat. A grafika egész pofás már most is, bár szerintem még egy kicsit sivár, a hangok viszont a helyükön vannak. Az irányításhoz pedig egyértelműen kormány ajánlott, elvégre szimulátorról beszélünk – de billentyűzettel vagy gamepaddel is egész tűrhető.

Pályák terén vegyesen fogunk kapni igazi helyszíneket, mint amilyen Spa vagy Silverstone, de lesznek fiktív aszfaltcsíkok is. Ami pedig a járgányokat illeti: csak igazi márkák igazi modelljeivel fogunk versenyezni. A bétában már 28 autó érhető el az Opel Corsa OPC-től kezdve a BMW M5-ön át a Bugatti Veyronig, és ezek bizony saját karakterisztikával rendelkeznek egytől egyig.

Ami viszont az Auto Club Revolutiont igazán különlegessé teszi, az az autógyárakkal történő együttműködés – ugyanis könnyen megeshet ennek keretén belül, hogy például a Genfi Autószalonra időzített modellbemutató nemcsak a kiállításra, hanem az ACR-re is vonatkozik. Igen, jól olvastátok: az autókiállítással egy időben a játékban is kipróbálható lesz az ott bemutatott gépkocsi. Hagyok egy kis időt, hogy ezt megemésszétek... ;-)

Vigyázz, kész, rajt! – de mikor?
Ahogy említettem, jelenleg a zárt bétateszt zajlik, de napról napra egyre több embert hívnak játszani. Aki szeretne jelentkezni, az autoclubrevoltution.com oldalon megteheti, de ha minden igaz, nem is olyan sokára nyitottá teszik a bétát, és 2012 első felében a fejlesztés elérheti az 1.0 verziószámot. Ami pedig a piszkos anyagiakat illeti: a megszokott módon itt is mikrotranzakciós modellel fognak operálni a fejlesztők. Elvileg a pályákért nem kell majd fizetni külön, azok ingyen járnak minden egyes frissítéskor, csupán az autók azok, ahol az egzotikusabb ritkaságok (amik nem feltétlenül jobbak „kommerszebb” társaiknál) kerülnek-kerülhetnek némi pénzbe.