26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Rendezvények

E3 2013: Microsoft sajtókonferencia

Összefoglalónk a Microsoft másfél órás Los Angeles-i bemutatójáról.

Írta: Dino 3 hozzászólás

2012-höz hasonlóan ebben az évben is a Microsofté volt az első E3 előtti sajtókonferencia. Miután az Xbox One bemutatása már májusban megtörtént (és meglehetősen negatív visszhangot kapott a játékosok részéről, hogy a bejelentésen a „tévé” volt a fő kulcsszó, és játékok terén is leginkább a Call of Duty: Ghost kutyáit emelték ki), az amerikai konzolgyártó szinte teljes egészében a játékoknak szentelte a bemutatót.

Először azért tudjuk csak le a hardverre vonatkozó infókat! A mai naptól kapható a boltokban (legalábbis az USA-ban) egy új Xbox 360 változat, megújult külsővel. Azonban ennél valószínűleg többen voltak kíváncsiak az Xbox One megjelenési paramétereire, és meg is kapták a választ: a világ 21 piacán novembertől lesz kapható az új konzol, 499 dolláros ill. 499 eurós árcédulával (azt sajnos egyelőre nem tudjuk, hogy hazánk is benne van-e ebben a 21 területben). Újdonság van még Xbox Live fronton is: a havidíjas Gold szolgáltatás a PS Plushoz hasonló feature-t kap: havonta két ingyen játékot kapnak az előfizetők. Az első kettő ilyen az Assassin’s Creed II és a Halo 3 lesz. Megváltozik az online áruházban a fizetőeszköz is, a macerásnak nevezhető MS pontokat valós pénz váltja fel.

Játék fronton Hideo Kojima nyitotta az estét (pontosabban Los Angelesben a reggelt), hogy bejelentse az Xbox One-ra is érkező Metal Gear Solid: The Phantom Paint, amely egy nyitott világban játszódó rész lesz az MGS szériában. A játék sztorija a Ground Zeroes után 9 évvel, 1984-ben játszódik. Egy látványos trailert is lejátszottak róla.

Természetesen nem hanyagolja még el se a Microsoft, se a fejlesztők az Xbox 360-at, elég sok minden várható még a jelenlegi generációra. Ilyen például Wargaming ingyen játszható MMO-ja, a Word of Tanks, amely nyáron indul, és 15-15 elleni akció vár majd ránk benne. A dán Press Play csapat dolgozik az XBLA-ra érkező Max: The Curse of Brotherhoodon, amely egy platformjáték lesz, a Max & the Magic Marker folytatásaként. Végül még a Dark Souls II-ből láthattunk bemutatót, ezt követően az Xbox One új játékaira tértek át.

A Cryteket alapító testvérek egyike, Cevat Yerli lépett a színpadra, hogy a Ryse: Son of Rome-ról beszéljen, miután a játékmenetbe is betekinthettünk. Egy külső nézetes hack-and-slash játékkal van dolgunk, amelyben egy római harcost alakítunk. Természetesen ezerrel ment a csihi-puhi a bemutató videóban.
Xbox One exkluzívként tér vissza a Killer Instinct verekedős játék, amelynek megjelenésekor egy játéktermi vezérlő is a boltokba kerül. Az Insomniac Games is új játékon dolgozik, a Sunset Overdrive-ban elmebeteg karakterek és fegyverek, parkour és őrült ellenfelek várnak ránk.

Hosszabb-rövidebb trailereken mutatták be ezeket követően a Forza Motorsport 5-öt, az Xbox One-ra érkező Minecraftot, Swery65 epizodikus kalandjátékát, a D4-et, valamint a játékszerkesztésre alkalmas Project Starkot. Technikai problémák miatt hang nélkül futott le a Crimson Dragon trailere, majd a Remedy új játéka, a Quantum Break következett.

Ekkor már csak fél óra volt hátra a Microsoft kilencven percesre tervezett konferenciájából, de számos látványos teaser és trailer várt még ránk. Elég hosszan mutatták például a Dead Rising 3-at (egy nagy rakás zombival), elsőként láthattuk játék közben a The Witcher 3: Wild Huntot, az EA DICE a Battlefield 4-et prezentálta, aztán szó esett arról is, hogy Xbox One-ra is lesz természetesen Halo játék, igaz, túl sok nem derült még ki róla. A show zárásáról pedig Vince Zampella, egykori Infinite Ward fejlesztő zárt, aki Respawn csapatával dolgozik a Titanfallon, egy erősen multiplayer-orientált futurisztikus akciójátékon. Katonák és mechek harcát láthattuk a prezentációban.


Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

-T0ng-
-T0ng- [1675]
Háááát...az azért soha nem volt újdonság, hogy a konzolos játékokat is asztali gépen fejlesztik, de ha egy bemutatón a cél az lenne, hogy bemutasd a konzolod képességeit, cink, ha ezt látja az ember.

Ezek után az emberek jogosan éreznék pénzlehúzásnak, ha a Microsoft a játékait (Quantum Break, Halo 4) csak Xbox One-ra jelentetné meg. Bár itt meg bejön az, hogy konzolpiacon nem újdonság a PC-s megjelenések egy-két éves csúsztatása, hogy a vásárlói tömeget rászorítsák a konzolra, és mikor már kifullad ez a forrás a PC-s eladásokból újra pénzt húznak

Csak a példa kedvéért: GTA IV - fél éves csúsztatás, Brütal Legend - 4 éves csúsztatás, Alan Wake - 2 éves csúsztatás.

Ha ezt a tendenciát nézem, már akkor is PS4-et veszek, mert ott az exkluzív címek esetében semmi esély nincs a PC-s megjelenésre. Xbox One esetében pedig jobb esetben 2016-ban már játszhatok PC-n a Quantum Break-el...bár nézve, hogy min futtatták ennyi erővel már most is nyugodtan kiadhatják.
Attak
Attak [449]
Szerintetek?

http://www.cinemablend.com/games/Xbox-One-Games-E3-Were-Running-Windows-7-With-Nvidia-GTX-Cards-56737.html
tomes
tomes [29]
Ki a franc fog venni Xbox One-t ennyi korlátozással? Ne feledjük, ez nem Windows, lehet a konkurenciát is választani.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)