26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Rendezvények

BlizzCon összefoglaló

Nagy bejelentések, hangos fejlesztők, hatalmas csaták és embertelen embertömeg. Összefoglalónk a Blizzard idei showjáról.

Írta: Playbahnosh 3 hozzászólás

A Blizzard idén hetedik alkalommal hozta el a rajongók és játékosok által legjobban várt rendezvényét. A szokásosan a kaliforniai Anaheimben megrendezett kétnapos show az idén is hozta a megszokott formát: nagy bejelentések, meglepetések, bulik, csaták és brutális embertömeg színhelye volt a BlizzCon 2013, amelyre a jegyek elővételben rövid idő alatt elkeltek. Az első napi összefoglalónkból már megtudhattatok néhány hírt, azóta viszont még több infót szereztünk az online közvetítéseket nézve. Lássuk!

World of Warcraft: Warlords of Draenor
World of Warcraft: Warlords of Draenor

A frissen bejelentett World of Warcraft kiegészítő, a Warlords of Draenor nagy meglepetést okozott a rajongóknak és az esetleges új játékosoknak egyaránt. Az új csomag ugyanis nem előre repíti a történetet, hanem vissza a gyökerekhez, Draenorba, az orkok és a dreanei leszármazottak bölcsőjébe. „Mi lenne, ha azok a sötét idők újra eljönnének, ha azok a vérszomjas fenevadak újra az otthonainkat fenyegetnék? Ez lesz a Szövetség legnagyobb kihívása.” – szónokolta Chris Metzen, a játék egyik vezető fejlesztője a nyitóünnepségen. Az új történeten kívül viszont rengeteg más változást is hoz a kiegészítő. A szintlimit 100-ra emelkedik, viszont ezúttal a játékosoknak lehetőségük lesz azonnal a 90-es szintre ugrani, a fejlesztők ezzel szeretnék üdvözölni az újakat. Ez a hír viszont nem aratott osztatlan sikert a régi motorosok között, akik megvétóznák a szintugrást, mondván, ez az újak számára „túl könnyűvé” teszi a játékot. A szokásos új helyszínek, PvP aréna, több száz új küldetés, felszerelések, tárgyak és szörnyek mellett néhány további újdonságot is kapunk, például a játékosok által építhető és fejleszthető erődöket, valamint a játékoskarakterek kinézetének totális felújítását is. A Blizzard produkciós vezetője, J. Allen Brack azt is megerősítette, hogy nem lesz ingyenesen játszható a World of Warcraft, cáfolva a korábban szárnyra kelt pletykákat. Mint elmondta, a játékot igencsak át kellene dolgozni ehhez, ami biztos nem fog megtörténni a közeljövőben.

Mint azt már régóta tudjuk, javában zajlanak a Warcraft film előkészületei. Azóta viszont elcsíptünk néhány új infót is: A film várhatóan 2015. december 13-án kerül majd a mozikba. A rendező Duncan Jones (Hold, Forráskód) lesz, a forgatás pedig előreláthatóan jövő év elején indul majd Vancouverben. A sztori Anduin Lothar és Durotan - egy ember és egy ork – történetére koncentrál majd. A rendező elmondása szerint az ember-ork háború mindkét oldalát és azok hátterét egyenlően érdekessé és impozánssá szeretné tenni, így a néző bármelyik oldallal tud majd szimpatizálni. A speciális effektekért az Oscar-díjas Bill Westenhofer felel majd, aki maga is hatalmas WoW őrült. Még az 2004-es alfateszt idején kezdett játszani, van egy 90-es szintű mágus karaktere, és a mai napig jár raidekre. Az idei BlizzConon vele zajlott beszélgetésen a film hangvételét a Gladiátorhoz hasonlította. Elmondta azt is, hogy a filmben szereplő orkok nem CGI-betétek lesznek, hanem hús-vér emberek, brutál hihető jelmezben, valamit a kellékként készülő kardok és fegyverek az eddigi legnagyobbak, amit még ember elbír. Az Apocalypto és az Avatar díjnyertes kosztümöse, Mayes Rubeo felel majd a jelmezekért, valamint Simon Duggan, az Én, a robot és A nagy Gatsby operatőre felel majd a képi világért.

Diablo 3: Reaper of Souls
Diablo 3: Reaper of Souls

Az idei BlizzCon az új Diablo 3 kiegészítőről, a Reaper of Soulsról is szolgált néhány újdonsággal. Az új szörnyek közül például a brute-ok és a boggitok lehetnek érdekesek: ezek nagy és pici szörnyek, akik összedolgoznak. A Realm Walker pedig egy hatalmas szörny, amely mobokat okád egy másik dimenzióból a hátán hordozott portálból. Ha megöljük, beugorhatunk a portálba, és egy mini-dungeonben találjuk magunkat, a csata közepén. A nagyobb változások terén megerősítést nyert, hogy megszűnik az aukciósház. Rengeteg játékos ágált a rendszer ellen már a megjelenés óta, mert ellepték a játékot a kizárólag tárgyakat farmolók hadai, akik ezek eladásából akartak megélni. A fejlesztők szerint ezzel a lépéssel újra élményszámba megy majd, ha egy nagy csatában esik nekünk egy unique vagy legendary cucc, nem pedig az aukciós házból vesszük meg. Megtudtuk azt is, hogy a Diablo 3 jó néhány exkluzív tartalommal érkezik majd PlayStation 4-re. A játék engedi majd a legendary tárgyak ajándékozását is. Matthew Berger pályaszerkesztő szerint ez arra lesz jó, hogy adhatunk valakinek valamit, még ha nem is játszunk vele együtt, így mégis összedolgozhatunk. Az Avenger Kills nevű új játékelemmel pedig barátaink bosszulhatják meg halálunkat. Ha egy szörny megöl egy játékost, az átteleportálódik egy véletlenszerű játékos világába (a barátlistájáról). Amikor a második játékos bejelentkezik, a szörny megjelenik nála egy speciális esemény keretében. Ha a szörny őt is legyőzi, a sor folytatódik. Habár lesznek exkluzív tartalmak PS4-re, a játék mégsem használja majd a Remote Play funkciót. Berger elmondása szerint a PS Vita remek ketyere, viszont kicsi a képernyője és nem illik bele a D3 játékmenetébe, így egyelőre semmiképpen nem lesz támogatott eszköz.

Heroes of the Storm
Heroes of the Storm

A rendezvényen nagy ováció keretében véglegesen bejelentett Heroes of the Storm felől is érkeztek részletek. Bár igencsak DotA stílusú lesz a játék, viszont rengeteg dologban különbözik majd fajtársaitól. A HotS-ban (a rövidített név elég bajos a Heart of the Swarm miatt) a Blizzard játékokból ismert hősökkel csatázhatunk, viszont több helyszínen. Minden csatatér játékmódja más lesz, így az ellenséges csapattal való harc és a hullámokban támadó creepek mellett több mindenre figyelni kell majd. Alapvetően az ellenfél három várának és főszobrának lerombolása a cél, viszont ennél bonyolultabb a dolog. A Blackheart's Bay nevű pályán például aranypénzeket kell gyűjtögetnünk, amellyel a gonosz kapitányt lefizetve az ellenfél épületei ellen fordítja hajója ágyúit. A többi pályán sárkányt idézhetünk, varázsolhatunk, de akár hatalmas csontgólemet is kreálhatunk. A játék mechanikája is különleges, ugyanis nincsen pénz, felszerelési tárgyak és külön szintlépés sem. Csapatunk egyszerre lép szintet, így minden általunk szerzett XP a csapatot erősíti. Bár a hősök mind a különféle Blizzard játékokból származnak, mégis saját ízlésünkhöz igazíthatjuk őket különféle kiegészítőkkel, hátasokkal és skinekkel. Elsőként pedig hőseink használható skilljeit és varázslatait is totál testre szabhatjuk, így erősen taktikázhatunk viszont azt sem tudhatjuk mivel lep meg minket az ellenfél a csatában.

Hearthstone: Heroes of Warcraft
Hearthstone: Heroes of Warcraft

A Hearthstone: Heroes of Warcraft világából is új infók jöttek, konkrétan az iOS és Android verziók bejelentése történt meg. Rob Pardo elmondta, hogy a Hearthstone rekordot dönt, ugyanis ez a Blizzard első játéka, amelyet a bejelentés után még ugyanazon évben ki is adnak, valamint ez az első játék amely mobiltelefonokra és tabletekre is készül. Megtudtuk azt is, hogy új arany hősök érkeznek, amelyeket rangsorolt meccsek megnyerésével tudunk majd megszerezni, így új, még különlegesebb paklikat állíthatunk össze. Átdolgozzák a rangsorolt meccseket is egy kicsit, így „még szórakoztatóbbá” akarják tenni őket. Aki pedig még nem hallotta volna, a játék nyílt béta tesztje hamarosan indul, előreláthatóan decemberben, így aki még nem tette meg, futás feliratkozni!

Végül, de nem utolsósorban, több verseny színhelye is volt a BlizzCon. A világ legrangosabb StarCraft 2 viadala, a StarCraft 2 World Championship Series is itt fejeződött be. Soulkey és Bomber már az elődöntők során elvéreztek. A legesélyesebbnek tartott zerg játékos, Lee „Jaedong” Jae Dong, aki a közelmúltban hivatalosan is elhódította „a világ legsikeresebb e-sportolója” címet Fatal1ty-től, csak a második helyet tudta megszerezni. Az átok sajnos úgy látszik, újra fogott, mert az idén minden egyes versenyén csak az ezüstéremig jutott. A döntőben hatalmas meglepetésre a protossokkal játszó, szinte a semmiből feltörő Kim „sOs” Yoo Jin 3-1 es győzelmet aratott Jaedong felett, így végül ő emelhette magasba a StarCraft 2 világbajnoki trófeáját. E-sport körökben nagy kavarodást okozott sOs, aki az eddig megszokott protoss stratégiáktól teljesen eltérő, és néhol igen furcsa és veszélyes taktikákkal nyerte meg minden meccsét. A World of Warcraft Arena Global Invitational versenyét kitartó küzdelemben végül a Skill-Capped csapata nyerte. Az idén először megrendezett, de váratlanul magas nézői érdeklődést kiváltó Hearthstone Innkeeper’s Invitational küzdelmét végig fergeteges játékkal Artosis nyerte meg. A régivágású profi StarCraft játékosból lett profi kommentátor (aki már több SC 1 és 2 világversenyen is részt vett, de végül egyiken sem nyert) első versenygyőzelmét végül egy totál más játékban szerezte meg, így az iróniafaktor elég magas volt.

A résztvevőknek idén is jártak ajándékok: egy egyedi Blizzard figura, egy különleges pet a WoW-hoz, egy speciális avatar SC2-höz és egy ugyancsak egyedi kártya, az Elite Taurean Chieftain a Hearthstone-hoz. A virtuális jeggyel online BlizzConozóknak még több mint egy hetük van a felvételek megnézésére, így ajánlott időt szánni rá (a virtuális ajándékok nekik is járnak természetesen). Mindent összevetve, hatalmas show volt a BlizzCon 2013. Aki idén nem jutott ki a rendezvényre, jövőre újra próbálkozhat. Megéri!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Lovi Tommy
Lovi Tommy [8084]
Köszi az összefoglalót!
Úgy látom, a Warcraft-film végre jó kezekben van, remélem hozza majd a várt színvonalat.
Playbahnosh
Playbahnosh [482]
Egyelőre nem sok, csak marginálisan volt említve a rendezvényen. Annyit tudni, hogy a kiadást megint tovább tolták. Dustin Browder annyit mondott, hogy az új rész "nem elég protoss" egyelőre. Minden résznek saját identitást szeretnének, ahogy a WoL-ban a nagy terran szabadságharcost játszottuk, a HotS-ban pedig a brutál zerg hordával mentünk ölni. A protossok viszont totál különböznek ettől, ők nem tömeges rohamokkal operálnak, a minőség náluk fontosabb, mint a mennyiség. A technológia csúcsán állnak, a vallásuk és a psi erejük révén pedig közös identitásuk van, ami tök más feelinget ad a protossoknak mint a másik két fajnak. Ezért aztán Browderék tovább dolgoznak a befejező részen.
Barthezz
Barthezz [54397]
StarCraft 2: LotV-ról semmi hír?
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)