25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Contrast

2D-s árnyékvilággal keveredik ötletesen a 3D-s játékmenet a Compulsion első játékában.

Írta: Dino

Már az idei E3 idején bemutatott első videók alapján kíváncsian vártam a Compulsion Games első játékát. A kanadai indie csapat traileréből áradó hangulat azonnal megfogott, és a játékmenetbeli ötletek is elég érdekesek voltak. Lehet, hogy kár volt ezek alapján túlzott elvárásokat támasztanom, akkor kisebb lett volna talán a csalódás, ugyanis úgy érzem, jóval többet ki lehetett volna hozni a Contrastból, még akkor is, ha szinte végig élvezetes volt vele játszani.

Contrast

A történet főszereplője egy kislány, Didi, mi azonban az ő képzeletbeli barátját, Dawnt irányíthatjuk. A hosszú lábú, törékeny akrobata egy különleges képességgel rendelkezik: be tud lépni az árnyékok dimenziójába. A megvilágított falakra vetülő árnyak közé ugorva pedig gyakorlatilag 2D-s platformjátékká változik egy időre a Contrast. Persze láttunk már hasonlót, például a Super Paper Marióban is váltogathattunk 2D-3D között, itt azonban ahhoz képest fordított a felállás, a háromdimenziós lét az alapértelmezett, a külső nézetes mászkálós játék az alap, az alkalmankénti 2D-re váltás pedig egyes puzzle-k megoldásában segít. Sajnos azonban egyik rész se lett tökéletes. 3D-ben karakterünk néha csúszkál a talaj felett, lebeg egy erkély pereme mellett vagy ügyetlenül zuhan a mélybe egy balul sikerült lépést követően (sőt, olyan is volt, hogy egy fémkereten simán keresztülsétáltam vele). De a 2D-be váltás se gördülékeny, néha igen nehézkesen sikerül csak az árnyékok közé kerülnünk, az pedig külön bosszantó, amikor nekünk kell egy-egy dobozt a fény útjába állítanunk, ilyenkor elég pepecselős lehet a pontos beállítás (arról meg nem is érdemes beszélni, hogy Dawn milyen könnyedén felkap egy-egy óriási ládát). Ezeken túl kell tennünk magunkat, ha élvezni szeretnénk a játékot.

Contrast

A történetmesélés ötletes: Didin és Dawnon kívül minden szereplőt csak árnyék formájában látunk, így bontakozik ki az alapvetően érdekes sztori. A játék viszont túl sokszor veszi ki a kezünkből az irányítást. Megnézzük a cutscene-t, sétálunk pár métert, majd egy újabb átvezető jelenet következik, ráadásul ezek végén amikor a kamera főhősünkre vált vissza, pár másodperc extra várakoztatás is van teljesen értelmetlenül. Mindez pedig bosszantóan lelassítja a játékot. Az árnyékokkal megoldandó puzzle-k általában tetszettek, egyetlen volt, ahol nem volt elsőre triviális, mit kell tennünk, ezen kívül általában azért kisebb fejtörést követően rá lehetett jönni, mi hova való.

Contrast

Amiben egyáltalán nem csalódtam, az a játék hangulata volt. Az art deco díszletek, a kellemes aláfestő zenék és Laura Ellis hangja igen varázslatos környezetet teremtenek a képernyőn, ha másért nem is feltétlenül, de emiatt mindenképpen érdemes végigvinni a párórás sztorit. Az összegyűjthető dolgok (fénygömbök, amelyekre néhol a feladat megoldásához kifejezetten szükség is van, valamint levelek, fotók, újságkivágások, amelyek kicsit hozzátesznek a háttérhez) se feltétlenül hosszabbítanak amúgy ezen – ha valamit kihagytunk, kétlem, hogy az egyszeri végigjátszás után újra neki szeretnénk miattuk kezdeni.

Contrast

Az egész jól összerakott történet, a remek hangulatú környezet és a 2D-3D váltás ötletessége kiemelhetné a Contrastot a játékkínálatból, azonban valahogy úgy éreztem, nem sikerült teljesen kiaknázniuk a fejlesztőknek a lehetőségeket. A néha frusztráló irányítás és a valódi interaktivitás aránya az átvezető jelenetekhez képest sajnos kicsit beárnyékolja az egészet. Ennek ellenére egyszeri végigjátszásra ajánlható a program, amely PC mellett a PlayStation 4 nyitókínálatába is bekerült, továbbá PS3-ra és X360-ra is megjelent.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

65%
grafika
8
hangok
8
játszhatóság
6
hangulat
9
Pozitívumok
  • Varázslatos hangulat
  • Jópofa ötletek a 2D-3D kombinálásával
Negatívumok
  • Irányításbeli nehézségek
  • Túl sokszor megszakított játékmenet
  • Elég rövid játékidő

További képek

  • Contrast
  • Contrast
  • Contrast
  • Contrast
  • Contrast
  • Contrast
  • Contrast
  • Contrast
  • Contrast
  • Contrast
  • Contrast

Contrast

Platform:

Fejlesztő: Compulsion Games

Kiadó: Focus Home Interactive

Megjelenés:
2013. november 15. PC, X360
2013. november 20. PS3
2013. november 29. PS4
2014. június 26. X1

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!