Amikor hivatalosan is megjelent az Arma 3 – tehát jóval azután, hogy játékosok ezrei játszottak alfa és béta állapotban a Steam korai elérésén keresztül –, sokan lehúzták a várva várt folytatást. A legtöbb kritikus azt írta, hogy „az Arma 3 majd jó játék lesz, de most még messze nem az”. Ennek egyik oka a játszható tartalom hiánya volt. Ez más játékokban elképzelhetetlen, azonban az Arma sorozat alapvetően egy sandbox jellegű játék: kapunk egy baromi jó motort, amelyet aztán a modderek és a küldetésszerkesztők feltöltenek tartalommal. Ez mind szép és jó, de kiderült, hogy azért hivatalos kampány nélkül kiadni mégis túlzás volt. Hiszen hiába kaptunk egy hatalmas szigetet, amely sokkal nagyobb, mint a korábbi epizódok szigetei. Viszont egész Altis idegen volt. A játékosok nem ismerték a helyeket, és ha játszottak is ott (például multiban), nem sokat jelentett egy-egy falu vagy város neve. Élettelen volt minden. Történet nélkül – különösen, hogy a felszerelés jövőbeli volt – egy teljesen idegen világ vette körül a játékosokat.

Ezért volt fontos, hogy a kampány minél hamarabb megjelenjen, hiszen már maga az ötlet is hajmeresztő, hogy a hivatalos tartalom a megjelenés után kerül majd a játékba. A cseh fejlesztők ezért úgy gondolták, hogy a legkevesebb időt akkor veszítik, ha a háromfejezetes kampányt három időpontban adják ki (természetesen ingyenes letöltések formájában). Így amíg a játékosok az egyik fejezettel játszanak és tárgyalják ki a fórumokban, addig ők fejleszthetik a következő fejezetet. Sajnos így is voltak egy-két hetes csúszások, de végül a napokban kikerült az utolsó epizód is, így teljessé vált az Arma 3 és benne a kampány, amely az egésznek a történetét adja.

A játékos egy Kerry nevű amerikai szakaszvezetőt alakít a történetben, aki az első fejezetben lemarad a NATO csapatok evakuálásáról, így kénytelen összeverődni más lemaradtakkal és egy csapat brit kommandóssal. Ennek a szedett-vedett társaságnak kell túlélnie (ahogy a fejezet címe – Survive – is utal rá) egy ellenséges környezetben. Először meglepett, hogy – legalábbis ami a darabszámot illeti – már ez az első rész több küldetést tartalmaz, mint az Arma 2 teljes kampánya. Aztán kiderült, hogy ezek a missziók egyenként azért nem annyira hosszúak, de legalább nem túlbonyolított, és szerencsére nem is egysíkú küldetéseket kapunk. Ráadásul hangulatuk nagyon emlékeztet az Arma sorozat tulajdonképpeni első részének, az Operation Flashpointnak a Resistance című kiegészítőjére, amely a rajongok egyöntetű véleménye szerint az egész széria leghangulatosabb kampánya volt. Nyilván nem véletlen, hogy a Bohemia Interactive konyhájában a régi fűszerekhez nyúltak, hiszen nagyon sok kritika érte az Arma 1-2 kampányait, és sokan a szemükre hányták, hogy miért nem képesek olyan minőséget szállítani, mint hajdan a Resistance volt.

A második fejezet az Adapt címet kapta és itt – hasonlóan az első fejezethez – gerillaharcokat kell folytatnunk. Ezek már nehezebb küldetések, hiszen itt nemcsak a túlélésünk a cél, hanem – a NATO közelgő inváziója miatt – az ellenségnek minél nagyobb kár okozása. Ezek a küldetések is nagyon élvezetesek, akárcsak az előző fejezet missziói, azonban itt már van egy-két frusztrálóbb eset. Van olyan küldetés, amelyben egyedül kell felvennünk a harcot egy teljes sziget helyőrségével (igaz, ilyenek is voltak annak idején az Operation Flashpoint kampányban). A másik idegesítő rész, amikor csapattal megyünk ugyan, de a mesterséges intelligencia harcra van kifejlesztve és nem képes elszakadni a harctól. Így hiába kapunk fülest, hogy közeledik egy nagyobb ellenséges erő, nem tudjuk az emberinket magunkkal húzni és elhagyni a helyszínt, mert éhezik a harcot. Így hamarosan ismét egyedül leszünk, és akkor még kapunk pár feladatot, ami a csapatnak is becsületére válna, de azokat már egyedül kell megoldanunk. Ám ezeket leszámítva a második fejezet is kellemesen hosszúra és hangulatosra sikerült.

Végül a harmadik fejezet a Win címet viseli, és ez az a rész, a mely az utóbbi Arma játékok kampányaira hasonlít. Hatalmas csatákban veszünk részt hagyományos katonai szerepben. Azaz nem vagyunk végre gerillák: egyenrangú félként küzdhetünk az ellenséggel. Ráadásul nem csak gyalogsággal, de összefegyvernemi hadműveletekkel pucoljuk meg Altis szigetét. Azaz kapunk légi, páncélos és tüzérségi támogatást is. És bár a történetnek továbbra is főszereplőit játsszuk Kerry szakaszvezetővel, addig a csatákban csak egyszerű fogaskerekek vagyunk. Nem rajtunk múlik ugyanis, hogy veszít vagy győz a NATO – persze azért derekasan ki kell vennünk a részünket a harcokból. Ez a fejezet is elég jóra sikerült, azonban fele olyan hosszú, mint a korábbi kettő, ami azért kicsit meglepő. Ám ez még megmagyarázható azzal, hogy ezek a küldetések hosszabbak és bonyolultabbak picit, mint a gerilla-hadműveletek.

Most azonban kicsit spoilereznem kell, ezért akit zavar, hogy megtud bizonyos részleteket az utolsó résszel kapcsolatban, az ugorjon az utolsó bekezdésre.
SPOILER kezdődik!
Az utolsó (valójában utolsó előtti) misszió kiverte a biztosítékot a játékosoknál. Nagyon jó a küldetés, izgalmas, kellően nehéz és hangulatos. Ám a korábbi küldetésekben felgyülemlett kérdésekre és izgalmas rejtélyekre semmilyen választ nem kapunk. Sőt! Inkább még rejtélyesebbé válik a történet és aztán megjelenik a The End felirat. Mi pedig ott ülünk döbbenten, hogy ez most meg mi a fene volt. Egyelőre mindenki csak találgat: lesz majd egy eddig titkolt negyedik fejezet? Vagy a cseh fejlesztők megvicceltek minket? Esetleg annyira felnőttnek néznek, hogy ránk bízzák, hogy kitaláljuk, mi is történt? Mert persze ki lehet találni a válaszokat magunktól is, de azért más játékokban nem szokás ennyire magára hagyni a játékost a sztori lezárása nélkül.
SPOILER vége.

Az Arma 3 hivatalos kampánya egy nagyon jó játékká tette a korábban csak sandbox felületet. Megtöltötte valódi történettel, értelemmel, emlékekkel. A három fejezet sokkal hosszabb játékidőt ad, mint manapság szokás az AAA-s játékokban, ráadásul a küldetések jelentős többsége nagyon hangulatosra és élvezetesre sikeredett. Úgy fejezzük be a legtöbbet, hogy dübörög a fülünkben az adrenalin, büszkén és elégedetten lapozunk a következő küldetésre. Valami ilyesmit vártunk már nagyon rég a Bohemia Interactive-tól, hiszen ők voltak azok, akik annak idején megalkották az Operation Flashpointot. Akkor, amikor még nem volt elég sandboxokat gyártani, szükség volt játszható tartalomra is. Az Arma 3 mostani kampánya nagyon megközelítette ezt a minőséget (bár utol azért nem érte), és minőségben messze meghaladja az Arma 1-2 (és kiegészítőik) kampányait.