25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Assetto Corsa

Olaszországból szeretettel.

Írta: Sityi 4 hozzászólás

Mindig dicséretes, ha egy kis fejlesztőcsapat mer nagyot álmodni. Sokszor olyan dolgok kerekedhetnek ki az ilyen álmokból, amit a nagykutyák nem mernek bevállalni, mert nem érzik eléggé jövedelmezőnek és/vagy túl kockázatosnak ítélik. A szimulátorokkal is ez a helyzet: viszonylag szűk rétegnek szólnak, a kezdők pedig sok kudarcnak vannak kitéve... Ámde a szűk szimulátoros közösségen belül is lehet hírnévre, elismertségre szert tenni, és úgy tűnik, a pénzzel se feltétlenül van gond. A Kunos Simulazioni úgy gondolta, itt az ideje, hogy a netKar Pro és a Ferrari Virtual Academy után szélesebb közönség felé is nyit: a Steam sok-sok milliós játékostábora számára hozták el legújabb művüket.

Assetto Corsa

Egy ideje már elérhető volt korai hozzáférésű játékként a cím, még én is karcoltam róla egy előzetes tesztet, ahol érdemei elismerése mellett azért némi aggodalmamnak is hangot adtam. Decemberben végre eljött az 1.0-és verzió – én meg csak pislogtam, mint hal a szatyorban...
Azt továbbra is tartom, hogy vezetési élményben jelenleg csúcs az Assetto Corsa. Érezni az autó minden rezdülését, az erővisszacsatolás pedig pontosan tájékoztat arról, mi is történik épp a kocsival. Semmi olyat nem csinál egyik verda sem, amin meglepődhetnénk. Olyan apróságok is bekerültek, mint például a gumi kockásra fékezése – egy elrontott féktáv, és Szocsi Rosbergként küzdhetünk a vibrációval. Elképesztő... A lézerszkennelt pályák pedig abszolút visszaadnak minden apró repedést, huplit, egyenetlenséget. Pontosan emiatt ez a játék csak és kizárólag kormánnyal élvezhető – gamepaddel, pláne billentyűzettel képtelen megmutatni magát. Mindezek alapján egy kitűnőnek tűnő alkotással lehetne dolgunk...

Assetto Corsa

...Ha nem volna úgy összecsapva! Szimulátornak lehet, hogy nagyszerű az Assetto Corsa, játéknak azonban már kevésbé. Hogy mi a gond? Kezdjük mindjárt a grafikával. Az autók nagyon szépen ki vannak dolgozva, a pálya sem rossz – de ami a pálya mellett van, az erősen lehangoló. Szoborrá dermedt pályamunkások, a ’90-es éveket idéző merev nyalókásember, totálisan statikus közönség – én elhiszem, hogy száguldozás közben nem ezeket nézi az ember, de visszajátszásoknál feltűnik, és onnantól zavaró lehet. A másik dolog pont maga a szimuláció! Amit megcsináltak, az nem rossz, de akadnak hiányosságok. Például ott a „törésmodell” – tíz évvel ezelőtt láthattunk utoljára olyat, hogy hátulról meglöknek, a szélvédő meg pókhálósra törik... Kifejeltem volna az ablakot? Nem emlékszem rá... Semmi nem szakad le, pár jelzésértékű horpadás, karc jelenik meg a karosszérián. Oké, ez nem egy roncsderbi, na de akkor is. És csak szikrázó napsütésben versenyezhetünk, különféle időjárási helyzetekre ne is számítsunk. Emellett, ahogy olvasom, a pillangóváltósok előnyben vannak a H-váltót és kuplungot használókkal szemben a valóságban hagyományos kézi váltós kocsikban, ugyanis a játék automata kuplungja irreálisan gyors váltáskor. Az MI ugyan tud kihívást is jelenteni, de versenybalesetnél valahogy mégis én húztam mindig a rövidebbet. Aztán ott a féklámpa-diszkó: keményebb féktávokon gyakorlatilag mindegyik MI vezette autó féklámája őrült stroboszkópként villog – gyakorlatilag ABS-sel megy mindegyik, és még csak nem is leplezi... De ami felteszi a pontot az i-re, az a büntetési rendszer. Ha bármilyen, ismétlem, bármilyen okból elhagyjuk négy kerékkel a pályát, akkor x másodpercig nem tudunk gázt adni, vagy opcionálisan le kell lassítani 50 km/órára. Tehát ha vétlen félként – mert épp fékezőbaknak használt minket valaki kipördülünk – még ilyen mesterséges lassításra is számíthatunk. Ráadásul ez veszélyes is lehet, mert a reumás csiga módjára visszaevickélő sporttársakba könnyen bele lehet szállni, főleg egy nem túl jól belátható kanyarban.

Assetto Corsa

Ami a játékmódokat illeti, az alap dolgok megtalálhatóak. Van jó pár verseny/gyorskör/drift Challenge módban, gyakorolhatunk kedvünkre, ott a multi is, illetve adott egy elég sótlan karrier is. Jönnek egymás után a versenyek, feladatunk x érem (arany/ezüst/bronz kombinációja) beszerzése, egyik verseny sincs kihatással a többire, tehát bajnokság gyakorlatilag nincs. Autó szerencsére alapból is elég sok van (bár a Lotusok invázióját még mindig nem értem), a pályák száma viszont kevés. A karrier során orrvézésig megyünk az egyes pályákon és variációikon, és emiatt hamar unalmassá válhat az egész. Kunosék saját bevallása szerint 100 000 euró egy pálya lézeres letapogatása, és bár a minősége vitathatatlan, nem vagyok benne biztos, hogy megérte ennyire a minőségre hajtani. Főleg annak tükrében, hogy a modolás támogatott, és nekem úgy tűnik, nem sokan bánják, hogy azok a pályák nem ennyire rigolyásan precízek. És ha már a mod tartalmaknál tartunk: ha már egyszer Steamen jött ki, miért nincs Steam Workshop támogatás? Egyszerűbb lenne így telepíteni, egyszerűbb lenne az értékelések alapján kiválasztani a jól sikerülteket. Ehelyett marad a net túrása...

Assetto Corsa

Elvileg nemsokára jön az első DLC, pár új autóval és a legendás Zöld Pokollal, a Nordschleifével – emellett ígéretet is kaptunk arra, hogy többek között rendes zászlószabályok is lesznek, jobb MI, törésmodell, és valamiféle korlátozottan változó időjárás is: eső nem, de borult ég, köd várható. A ködöt nem értem – én nem emlékszem, hogy láttam volna ködös versenyt, hacsak rally nem volt, na de itt pályaautózás folyik...

Assetto Corsa

Minek nevezzelek, Assetto Corsa? Én nagyon szeretnélek szeretni, de a kisebb-nagyobb tövisek, amik kiállnak belőled, valahogy nagyon szúrnak, és nem tudok olyan felhőtlenül szórakozni veled, mint amilyen felhőtlen az ég a pályáid fölött. Remélem, a javításokkal sikerül ezeket a csorbákat kiköszörülni. Szigorúan csak a műfaj rajongóinak ajánlott.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

65%
grafika
7
hangok
7
játszhatóság
6
hangulat
5
Pozitívumok
  • A vezetési élmény fantasztikus
Negatívumok
  • Összecsapott részletek
  • Játékként nem áll meg a lábán rendesen

További képek

  • Assetto Corsa
  • Assetto Corsa
  • Assetto Corsa
  • Assetto Corsa
  • Assetto Corsa
  • Assetto Corsa
  • Assetto Corsa
  • Assetto Corsa
  • Assetto Corsa
  • Assetto Corsa

Assetto Corsa

Platform:

Fejlesztő: Kunos Simulazioni

Kiadó: 505 Games

Megjelenés:
2014. december 19. PC
n/a: PS4, X1

Minimális rendszerigény: AMD Athlon X2 2,8 GHz/Intel Core 2 Duo 2,4 GHz, 2 GB RAM, Radeon HD 6450/GeForce GT 460, 15 GB HDD, Windows Vista SP2/7/8/8.1

Ajánlott konfiguráció: 6-magos AMD vagy 4-magos Intel processzor, 6 GB RAM, Radeon 290X/GeForce GTX 970, 30 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

georgee
georgee [1990]
Ezert nem lesz hossszu eletu plane nem olyan mint a Race sorozat. Eloszor en is meg a korai kiprobalhato verziotol hatast dobtam legobban mikor az E30-at kiprobaltam de egyszeruen hosszu tavon unalmas. Hiaba jonnek a modok hozza. Azok nem gyari palyak nem gyari autok hanem a keszitok alltal nagyjabol osszerakott fizika van. En anno(1eve) meg Race07-hez osszedobtam egy WTCC2014-es Modot is a gyari autokra termeszetesen, hogy folytatni tudjuk a ligat es le modellezni a hivatalos evet mint 2013-ban.

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10478995_794885247210685_8077079497921245216_o.jpg
ivanova36
ivanova36 [1321]
Akkor ha már nem licencel akkor találjon ki saját kategóriákat és saját bajnokságokat. Semeddig nem tart ezeket létrehozni és így cél is lenne, nem csak a céltalan körbekocsikázás.
Sityi
Sityi [1613]
Az, hogy miért nincs benne licenszelt bajnkoság, szerintem összetett probléma. Egyrész ugyebár meg kell egyezni az adott bajnokság szellemi tulajdonjogát birtokló szervezettel/céggel, aztán még külön-külön meg kell egyezni a csapatokkal és az autógyártókkal, plusz meg kell egyezni a bajnokságokban szereplő pályák tulajdonosaival is. Elég sokszereplős egy ilyen dolog, nem is olcsó - de meg lehetne csinálni. Pont emiatt is olyan sótlan az egyjátékos mód (gondolom akik a multira fekszenek rá, a szervezett ligák valamennyire pótolják ezt, na de ehhez a játék ebből a szempontból sok segítséget nem ad).
georgee
georgee [1990]
Elojaroban annyit, hogy nalam a grafika 9 ahogy a hangok is. De hat igen az legnagyobb baj vele, hogy meg mindig nincs kesz. Keves a palya. Az emlitett tores modell hianya es idojarasi valtozas hianya legjobb palda ra. Nincsenek benne Class-ok: GT2, GT3 az oszszes markaval autoval. Vagy DTM 1989, 1990 pl. Vagy WTCC 2005/2013 es uj szabalyok szerinti 2014 es a keszuloben akar a WTCC2015 termeszetesen nem teljes egeszeben elethuve csinalva hisz akkor mindeki a legjobb Citroen-el menne. Ez "sajnos" szukseges a multihoz a ligazashoz! Lenne benne retro Class amiben ott lennenek a F40-es verziok vagy a Ruf 911 es stb. Konkretan az hianyzik belole ami a Simbin fele Race07-ben van sajnos. Pedig ezzel a grafikaval ami nagyon szep de nem kell neki eromu es ezzel a fizikaval verhetetlen lenne.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (4 db)