Videojátékos bakancslistámon egészen a közelmúltig előkelő helyet foglalt el a magyar NeocoreGames Van Helsing-trilógiája. A Steam könyvtáram polcán lapult mindhárom rész, az első epizód bétájával is játszottam, a tapasztaltak alapján pedig mindenképp végig akartam játszani a teljes történetet – azonban ahogy az az ilyen fogadalmaknál lenni szokott, végül mindig elfelejtettem/nem volt időm/közbejött valami. Részben ezért is örültem a mindhárom részt magába foglaló Final Cut tesztpéldányának, amely nem csak ingyenesen jár mindenkinek, aki korábban megvette a három epizódot külön-külön, de mint a teszt során kiderült, a tökéletes választás azoknak is, akik még hozzám hasonlóan csak halasztgatták a végigjátszást.

A legendás szörnyvadász, Abraham Van Helsing fiát alakítjuk, aki segédjével, az élőhalott Lady Katarinával egy rejtélyes levél nyomán útra kel a kelet-európai Borgovába, ahol apja sok évvel korábban megdöntötte a sötét lények uralmát, és elérte, hogy a természetfeletti lények békét kössenek az emberekkel. Érkezésünket követően azonban gyorsan egyértelművé válik, hogy a béke felborult, egy rejtélyes, új erő bukkant fel, amely véget vetett az éveken át tartó gyümölcsöző fejlődésnek, és Borgova lakosságát (a vérfarkasokkal és a vámpírokkal együtt) ismét terrorba taszította. Hősünkkel az apró Ellenállás élére kell állnunk, hogy megvédjük Borgovát, és megakadályozzuk az őket is rettegésben tartó démoni erők elszabadulását.

A Final Cut érdemeinek egy részét szinte felesleges sorolni: megtartott mindent, ami az eredeti három játékot is sokak kedvencévé tette a remek harc- és craftingrendszertől a remekül megírt történeten és párbeszédeken át a színes, kelet-európai vonásokat képviselő ellenfélseregig, és a kifejezetten jól eltalált gép irányította társig (Katarina köröket ver számtalan más játék NPC-segédjeire mind hasznosságban, mind humorban). Nem véletlen, hogy a trilógia nagy sikert aratott, bár a Neocore fejlesztői jól ismert elemekből dolgoztak, azokat a végletekig finomították, és egy nagyon élvezetes, szinte hibátlanul működő szériát tettek le az asztalra, amelynek színvonalát csak emelik a Final Cut újításai. Ezúttal már mind a hat kaszt rendelkezésünkre áll a játék indításakor, a fejezeteket megszakítás vagy váltás nélkül egyben pörgethetjük végig, minden finomhangolás, amely csak a második vagy harmadik epizódra került be a játékba, már a kezdetekkor működik, a fejlesztők pedig vadiúj endgame tartalommal is bővítették a játékot. Ez a Kaland mód, a főmenüből elérhető opció, ahol Borgova térképén választhatunk különböző kisebb, rövidebb, megadott feltételek mellett teljesítendő küldetések közül, amelyekről az elért jutalmakat, tapasztalati pontokat a fő játékba is magunkkal vihetjük, a haladásunk, az újabb megnyitandó kalandok pedig automatikusan attól függenek, hogy a legutóbbi próbálkozásunk sikerrel vagy kudarccal zárult.

Sajnos a program nincs hibák nélkül, a gondok pedig ott kezdődnek, ahol a tavaly szintén általam tesztelt spin-off, a Deathtrap esetében is: a multinál. Több próbálkozást követően sem sikerült más játékosokhoz csatlakoznom, vagy másokat a saját játékomba csábítanom egy kis co-op móka kedvéért, az akadályok a random lecsatlakozástól a főmenübe visszalépésig széles skálán terjedtek. A játékkereső szerint voltak, akiknek sikerült, és léteztek szobák, ahol két játékos is tartotta a frontot az ellenfelek ellen (vagy küzdöttek a PvP módok esetén), nekem azonban nem sikerült a csatlakozás – talán ha olyan kitartó lettem volna, mint tavaly a Deathtrap esetében, összejön, de a lényegen, hogy a teszt ideje alatt még sürgős javításra szorult a többjátékos komponens, ez nem változtat. Fontos még megemlítenem, hogy a Neocore egy ingyenes textúracsomagot is letölhetővé tett, amely magasabb felbontásúra cseréli a játék grafikáit. Mivel a gépigény szerint a tesztgépem még bőven elbírta ezt is, feltettem, és a tesztelés során végig ezzel játszottam, azonban nem tudom ajánlani: a grafikai javulás alig észrevehető, a töltési idők pedig a telepítést követően meglehetősen hosszúra nyúltak.

Összességében azonban a The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut remek lezárása a trilógiának, rajongóknak megér egy próbát, még akkor is, ha külön-külön már végigvitték a részeket, érdeklődők számára pedig a legjobb módja annak, hogy kipróbálják a játékot. Bár a multi bakijai elkeserítőek (főleg mivel tavaly a Deathtrap esetében is szinte csak ezzel akadt problémám), a NeocoreGames tartotta a megszokott színvonalat, és kíváncsian várom következő projetjüket, a Warhammer 40,000 - Inquisitor: Martyrt.