Elhagyja jól bejáratott és sokak által kedvelt világait a Blizzard, és nemcsak egy új univerzum építésébe fogott, hanem egy számukra idáig teljesen érintetlen területre is lépett, belekóstolva a belsőnézetű lövöldék világába. Akik ismerik a méltán híres fejlesztőcsapat munkásságát, azok sejtik, hogy akár kedveli az ember a műfajt, akár nem, érdemes legalább félszemmel odafigyelni a projektre.

Azért nem kell félteni a Blizzardot, annyira nem rugaszkodik el a gyökereitől. Hiába FPS aktuális tesztalanyunk, inkább lesz szükségünk csapatjátékra és a játékon belüli karaktereink ismeretére, mintsem reflexeinkre. Az Overwatch zárt bétájában ugyanis idáig 21 profin kidolgozott karakter áll rendelkezésünkre, akik mind-mind eltérő szerepkörrel és képességekkel rendelkeznek, amelyeknek ismerete és azoknak alkalmazása a siker kulcsa. Egy MOBA esetében a karakterek adják ugye a játék hangulatát, és nincs ez másképp a Blizzard FPS-MOBA keverékében sem. Zseniális, amit a srácok műveltek ezeknek a hősöknek a megalkotásánál, az ember alig tud választani közülük az adrenalin hevében. Mindegyik egyedi személyiség, ötletes és azonnal „kézre áll”, rögtön tudjuk, hogy hogyan lehet velük érvényesülni. Igaz, csak béta még a játék, azonban a karakterek közti egyensúlyban semmi kifogásolni valót nem találtam a tesztelgetés során. Amennyiben sokszor meghalunk, valószínűleg valamit rosszul csinálunk, vagy esetleg nem dolgozunk együtt a csapatunkkal.

A pályák és a játéktípusok között a Blizzard nem találja fel (egyelőre) a spanyolviaszt. A bétában háromféle – szigorúbban nézve csak kettő – játékmód áll rendelkezésünkre, de reméljük, a jövőben itt is villant valami kreatívat a fejlesztőcsapat. Név szerint a Team Fortress 2-ből már jól ismert és bevált payload, valamint a capture the point. A pályadesign már sokkal érdekesebb, ezeket ugyanis valós helyek ihlették, mint például a görög Ilios vagy az amerikai 66-os út. Megvalósításuk abszolút első osztályú, a design hűen tükrözi az adott kultúra jellegzetességeit, míg a pályatervezés brillírozik. Jó hír a jövőre nézve, hogy a Blizzard nem tervezi széttagolni a közösséget fizetős pályákkal. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis az Overwatch nem lesz free to play, azonban akik beruháznak rá, már az első nap megkapnak minden tartalmat, és a jövőben (az ígéretek szerint) csakis ingyenes bővítések jönnek majd. Természetesen azért apró mikrotranzakció így is kerül a játékba, de ez csak optikai tuningot jelent, amit szorgos játékkal is megszerezhetünk, csak a türelmetleneknek kell a pénztárcájukért nyúlni.

A pályák kidolgozásáról már esett szó, de a látvány és a hangok a játék többi terén is hozzák a kötelezőt. Az egész vibrál, tele van élettel és nagyon szerethető. A Team Fortress 2-vel ellentétben egyáltalán nem brutális, mégsem nevezném komolytalannak. Az audio rész pedig egy olyan élvezetesen kaotikus élménybe kalauzol el minket, amire legutóbb talán tényleg csak a Valve előbb már említett multis címében volt fogható. Mindegyik karakter megállás nélkül löki a humoros szövegelést, és minden apró hangeffekt a helyén van. A zene pedig mindezt felemelő dallamokkal fonja nekünk egy tökéletes csokorba. Valamint a készítők az optimalizáláson sem spóroltak, gyengébb gépeken is remekül fut az Overwatch.

A béta fázis ellenére már most nagyon egyben van a Blizzard vadiúj online FPS-e. Engem nagyon magába szívott a 10 perc alatt lezavarható gyors és adrenalindús meccsek hangulata. Könnyű elsajátítani az irányítást, és a kezdőknek is garantáltan lesz benne sikerélménye, főleg, ha csiszolnak még a matchmakingen, mert nálam jó sokszor előfordult, hogy sokkal tapasztaltabb játékosokkal rakott össze a rendszer. Igaz, még csak az év elején járunk, de már most van egy olyan érzésem, hogy az Overwatch komoly esélyekkel indul az év végi jelöléseken. Május végén majd meglátjuk!