Nemsokára jön a második mozifilm, így kapva kaptam az alkalmon, hogy az új Telltale játékot lenyúljam Dinótól, hogy majd szokás szerint fanyaloghassak egy sort azon, hogy a San Rafael-i srácok gyakorlatilag már nem játékokat, hanem interaktív filmeket készítenek. Csakhogy ez már nálam is annyira lerágott csont lett, hogy inkább nem teszem ezt – a Back to the Future vagy a The Walking Dead Season 1 már régen volt. Ez akkor kipipálva, haladjunk tovább!
Ha a Galaxis őrzői szóba kerülnek, nem árt tudni, hogy két csapat létezik/létezett: az 1969-es (akik „rendes” képregénysorozatot 1990-1995 között kaptak) és a 2008-as (illetve 2014-ben újraindult az eredeti csapattal egy új sorozat). A film(ek) a 2008-ast dolgozták fel, de apró érdekesség, hogy Yondu az első csapat tagja volt. És hogy tetőzzem a káoszt: ugyan a Telltale alkotása a 2008-as társaság egyik kalandját dolgozza fel, de nem a 2014-es filmen (vagy akár a 2017-es folytatáson) alapul, hanem a képregényeken. Ezért néz ki Drax és Gamora másként, mint amit a moziba járó úri közönség megszokhatott, no meg Peter Quill sem épp Chris Pratt kiköpött hasonmása. Mordály azért még mindig egy mosómedve... :)
A sztoriról most nem mondanék egy árva mukkot se, mert már rögtön a legelején egy olyan eseménysorozatot indítunk el, amit vétek lenne elspoilerezni. Az epizód végén lévő csavarok és a cliffhanger meg a legjobb Telltale játékokat idézi. A színészek nem nyújtanak rossz teljesítményt, de őszintén szólva nekem kicsit vérszegénynek tűnnek. A grafika annyit változott az utóbbi időben, hogy lett blur meg bokeh effekt – egyeseket az őrületbe kergetve ezzel, de szerintem javít a kicsit kopottas grafika színvonalán. A játékmenet a megszokott menetet követi: érdemi beleszólásunk a történetbe a párbeszédek során van csak; ezt fűszerezi pár QTE (mert hát bunyózni is kell néha), és persze ennek a tetejébe került egy minimális mászkálás, amit a rakétahajtású surranóival vertikálisan is bővítésre került – persze nagy dolgokra ne számítson senki. Ezen mászkálásaink során némi rádiózást is megejthetünk a csapat többi tagjával, ami inkább csak amolyan színesítésre van.
Látszik, hogy a jól bevált TTG-formulát próbálták a fejlesztők ehhez az univerzumhoz igazítani – az első epizód alapján azt kell mondjam, sikerrel. Sőt, olyan sztorit sikerült Űrlordék köré kerekíteni, hogy embert próbáló önuralomra lesz szükségem a többi négy epizód kivárásához... Szokásomhoz híven értékelni majd a teljes játékot interaktív filmet fogom. ;-)