A Souls műfaj rajongói eddig kifejezetten jó évet tudhatnak maguk mögött. A kiváló Dark Souls III DLC, és a stílust cyberpunk környezetbe ültető The Surge mellett az évet a Nioh indította, a Team Ninja üdvöskéje. Korábban beszámoltam róla, mennyire jól eltalált, mind hangulatában, mind játékstílusában egyedi darab lett, a készítők pedig szerencsére az alapjátékon túl is készültek extra tartalmakkal, amelyeket három méretes DLC formájában kaphatnak kézhez a játékosok. Az első közülük a Dragon of the North, amely a játék térképét egy vadiúj régióval bővítette.
A Dragon of the North eléréséhez előbb végig kell játszanunk az alapjátékot, csak ezután vághatunk neki az új, 11 küldetést tartalmazó Oshu régió meghódításának. Az ellenfelünk ezúttal Masamune Date, a Félszemű Sárkány, aki riasztó mennyiségben gyűjteni kezdte az alapjátékban is bonyodalmakat okozó szellemköveket, William és társai így kénytelenek farkasszemet nézni vele, és megakadályozni a terveit.
Az igen érdekes, továbbra is valós japán történelmi figurákat elborult dark fantasyba ültető történet mögött azonban az első DLC kissé még soványka lett. Az egyik legnagyobb beharangozott új játékelemet, a játékosok közötti online PvP-t (az alapjátékban csak a többi játékos elhullott karaktereiről mintázott revenant NPC-kkel csaphattunk össze) a megjelenés előtt egy méretes javítás elérhetővé tette azok számára is, akik nem birtokolják a kiegészítést (sajnos még hagyott maga után némi kívánnivalót, az első napokban rengeteg panasz érkezett csalókról). Ezen túl kaptunk négy új főellenfelet, öt sima mobot (amelyekből csak kettő teljesen új, a maradék három csak skin már ismerős arcokhoz), néhány új őrszellemet és páncélzatot, valamint egy új fegyvert, a már új játék indításakor is választható Odachi pengét.
Mazochisták számára elérhetővé vált egy új nehézségi szint is, a Way of the Dragon (nem tudom, ezt ki hajlandó bevállalni, amikor már az alap is kellőképpen büntetett időnként) – a csomag tartalma viszont itt ki is fújt.
Mindenképp pozitív tendencia, hogy a Nioh-játékosok még az elkövetkező hónapok során is kapni fogják majd az új tartalmakat, az első kiegészítés viszont inkább kelti egy középkategóriás desszert érzését azok számára, akik már rég felszabadították Japánt a démoni lények fenyegetésétől, és nekik is legfeljebb a Way of the Dragon, illetve a PvP fog néhány extra óránál tartósabb szórakozást nyújtani. Remélhetőleg így, hogy a régóta várt magasabb nehézségi szint és a PvP is a programba került, a következő két csomag már tisztán egyjátékos tartalmakkal, új ellenfelekkel, fegyverekkel, küldetésekkel erősít majd jobban.