25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Cold Waters

Merülés periszkópmélységbe!

Írta: Sam Starion 3 hozzászólás

Nemrég jelent meg a Killerfish Games legújabb játéka, a Cold Waters. Ha nem hallottál korábban a stúdióról, az nem meglepő: a 2014-ben alapított cégnek ez a harmadik játéka, és egyben az első, amelyet PC-re fejlesztettek. Eddigi játékaik, a Pacific Fleet és az Atlantic Fleet okostelefonra készültek, és csak az utóbbi, körökre osztott csatahajós játékukat portolták át később Windowsra.

Cold Waters

A Cold Waters esetében sem evezett új vizekre a csapat, maradt a tengeri hadviselés a téma, ám ezúttal időben és térben is máshova helyeződött a hangsúly. A hidegháborús időszak egy elképzelt konfliktusában kell részt vállalnunk, méghozzá egy atom-tengeralattjáró kapitányaként.
A játékmenet is változott, végre nem körökre osztott, hanem valós időben történő macska-egér játszmákra számíthatunk az ellenséges hadihajók, helikopterek és tengeralattjárók ellen. Elképesztően feelinges, amikor a mélyben rejtőzve azonosítjuk a közelben elúszó hadihajót, és megtervezzük a torpedótámadást, gondolva arra is, hogy utána hogyan iktatjuk majd ki a többi, riadókészültségbe lépett hajót, miközben észrevétlenek próbálunk maradni, ami egyáltalán nem könnyű. A helikopterről a vízbe engedett szonár, és a célkereső, irányítható torpedók ellen kapitány legyen a talpán, aki ép bőrrel megússza.

Cold Waters

Teljesen érthető miért nem készítette el a Killerfish a Cold Waterst okostelefonra: az irányítás bonyolult és rengeteg gombot igényel. Mivel bizonyos elemeiben inkább szimulátorra hasonlít a játék, ezért kismillió beállítási lehetőségünk van, kezdve a tengeralattjáró mozgatásától (9 billentyű), a torpedók beállításán és kilövésén (5 gomb) át a periszkóp, a szonár, valamint radar működtetéséig (6 billentyű). Bizony tanulni kell a játékot, de ebben szerencsére segítségünkre van egy hosszú tutorial.

Cold Waters

A szimulátoros elemet az érzékelők és a víz alatti környezet részletes modellezése adja. Ha a passzív szonárral szeretnénk felkutatni ellenfeleinket, akkor nem mindegy, milyen sebességgel, milyen mélyen és milyen szögből közelítünk feltételezett célpontunk felé. A szonár például – a valóságnak megfelelően – akkor a leghatékonyabb, ha merőlegesen állunk a célponthoz képest, magyarul előre kevésbé pontos, hátra meg a hajócsavarunk miatt amúgy sem hallunk semmit. Viszont tengeralattjárónk vontatott szonárral is rendelkezik, aminek hatásfoka akkor a legnagyobb, ha 5 csomós sebességgel haladunk. Emellett a tengernek alapból van egy „háttérzaja”, és a termikus rétegek (különböző hőmérsékletű vizek találkozása) is modellezve vannak a játékban, amik szintén torzítják a hangokat.

Cold Waters

A grafika abszolút nem igényel erős vasat, rondának azonban nem nevezném, rendben van. Olykor lehetne részletesebb, de igazából a célnak tökéletesen megfelel. A hangok és a zene viszont rengeteget dob a hangulaton. A menürendszer eléggé hasonlít a Silent Hunter szériában látottra, az én esetemben azonnal ki is váltva a nosztalgiát. Vannak hiányosságok és bugok is, például nincs beszéd, csak az értesítési sávban kiírt információkból, illetve egy-egy hangeffektusból tudatja velünk a rendszer, hogy torpedó jön felénk, vagy új hangforrásra bukkantunk. A jó hír az, hogy a Killerfish Games elképesztő tempóban tolja ki a frissítéseket a játékhoz. Nem egészen egy hónapja jelent meg, de már négy frissítés érkezett hozzá (a múlt héten kettő is), amelyek nemcsak hibákat javítanak, hanem új funkciókat is adnak a játékhoz. A fent említett szóbeli értesítések az egyik elkövetkező frissítésben jönnek. és olyan információkat is hallani, hogy akár a multiplayer mód is belekerülhet a játékba. Ez ugyanis nincs, csak egyedül tudunk játszani: a két kampány és a single missionök között választhatunk.

Cold Waters

Nem lett könnyű játék a Cold Waters. Azoknak tudom ajánlani, akik szerették a Silent Hunter sorozatot, és érdeklődnek a tengeralattjárós hadviselés iránt. Ha elkezdesz egy kampányt, számíts rá, hogy egy-egy csata 30-60 percig is eltarthat, és nem tudsz menteni közben. Rá kell szánni az időt nemcsak erre, de mind az irányítás betanulására, mind a különböző taktikák és technikák elsajátítására és a játék működésének kiismerésére. Amikor ezzel megvagy, elképesztően jó érzés lesz sikeresen teljesíteni a küldetéseket.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Sok év után végre egy játék, ami a tengeralattjárókra fókuszál.
  • Hidegháborús hangulat.
  • Részletesen kidolgozott játékmechanika.
Negatívumok
  • A kezelőfelület lehetne átláthatóbb és felhasználóbarátabb.
  • Rövid kampány, ráadásul csak a NATO oldalán játszhatunk.
  • Nincs multiplayer.

További képek

  • Cold Waters

Cold Waters

Platform:

Fejlesztő: Killerfish Games

Megjelenés: 2017. június

» Tovább a játék adatlapjára

Sam Starion

Sam Starion
PC-párti fotelstratéga, aki a kilencvenes évek közepe óta játszik videojátékokkal. Kedvencei a háborús taktikai játékok, RTS-ek, szimulátorok. Minél realisztikusabb, annál jobb!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Sam Starion
Sam Starion [8]
Egyébként időközben megjelent az 1.05-ös frissítés, amiben már benne vannak a cikkben is hiányolt beszédhangok :)
ivanova36
ivanova36 [1321]
Ha meg nem kifejezetten szimulátor vagy szimutánzat érdekel, hanem arcade tengeralattjárózás, ott a Steel Ocean, vagy a Gunfleet.
GeryG
GeryG [2308]
Nem tudom, hogy ezt épp ki fogom-e próbálni, de az biztos, hogy kedvet hozott az egykor szebb napokban megért Silent Hunter sorozathoz... :D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)