Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Sea of Thieves

Sea of Thieves

Jó-hó, kalóznak lenni jó! Szeld a habokat, igyál jó nagyokat, és elszáll minden gond!... Vagy mégse?

2018.03.30. 23:11 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

„Már elrabolták a mi szép királynőnk,
Egy véres éjszakán,
De még miénk, a föld, az ég, és az Óceán.

Jó-hó, indulj!
Hátra sohase nézz!
Fel-fel, tolvaj csapat!
Itt a lét a tét.

Jó-hó, vár a kaland!
Hátra soha se nézz!
Fel-fel, tolvaj csapat!
Itt a lét a tét.”
(A Karib-tenger kalózai)

Sea of Thieves

A Microsoft a 2016-os E3-on egy meglehetősen egyedi bemutatóval leplezte le a Rare stúdiójában akkor még csak formálódó Sea of Thievest. Legyünk őszinték: amekkora potenciál van benne, videojátékos körökben annyira elfeledett téma a kalózkodás. No nem a szoftverkalózkodás sajnos, hanem a klasszikus változat. Tudjátok, háromszög alakú kalap, fekete vitorlák, görbe kard és kampókéz. Hol vannak már a Sid Meier’s Pirates! vagy a Monkey Island eredeti részei? Persze voltak próbálkozások a nem oly távoli múltban is, elég csak a Risen 2: Dark Watersre gondolni, de végül is ide vehetjük még az Assassin’s Creed IV: Black Flaget és a nemrégiben megújult Assassin’s Creed Rogue-ot is (hogy a mobilplatformokra készült Assassin’s Creed Piratesről ne is beszéljünk). Oké, ez így most úgy tűnhet, hogy magam ellen beszéltem, hisz' kapásból felsoroltam 5-6 játékot is. De valójában ezek sem adták vissza maradéktalanul azt a bizonyos karibi hangulatot, ami a legtöbbünknek a kalóz szóról eszébe jut. Visszatérve a Sea of Thievesre, a beharangozóban elég ígéretesnek tűnt a játék. Én magam szeretem a kalózos témát, viszont a rám erőltetett multiplayert már annál kevésbé. De így is adtam egy esélyt a tolvajok tengerének, hátha találok magamnak egy olyan szkúnert, amin nem retardált a kapitány, és a matrózok sem kardélre való galád semmirekellők.

Sea of Thieves

A Sea of Thieves, bár hivatalosan nem aggatták rá ezt a titulust, lényegében egy kalózos MMO. Vagyis ahhoz, hogy belekóstolhassunk az igazi ízébe, bizony kellenek a társak is. Mint minden ilyen játékban, itt is szabadon csatlakozhatunk teljesen vadidegen játékosokhoz is, ami idővel jól is elsülhet. De még ez sem érhet fel azzal az élménnyel, amit két-három barátunkkal kiegészülve élhetünk át a hullámok hátán. Mert itt bizony a siker és a kudarc között egyetlen kardhegynyi különbség van csupán, ez pedig az összeszokott csapatmunka. A Sea of Thieves egyike a legigazságtalanabb és egyben legigazságosabb játékoknak, amivel valaha találkoztam, és ez főleg annak köszönhető, hogy egyáltalán nem fogja a kezünket. Nincs sem oktatómód, sem bemutatóküldetés, semmi. Előre megírt sztori? Felejtsd el, majd ti írtok magatoknak sajátot. Szkriptelt események? Ugyan már, a tolvajok tengere kiszámíthatatlan, mint a trópusi szellő. Itt kérem, egy gyors karaktergenerálás (ami kimerül a véletlenszerűen generált 4-5 karakter közüli választásban) után ledobnak egy aprócska sziget koszos kocsmájába, aztán mehetsz, amerre látsz. Annyit még előre eldönthetsz, hogy egyedül (megőrültél?), kis vagy nagy hajón, kis vagy nagy csapatban szeretnél-e tengerre szállni. De, hogy utána mit teszel, merre mész vagy mi fog történni veled, azt csak a jó ég tudja.

Sea of Thieves

Aki csak arra vágyik, hogy szigetről szigetre körbehajózza a játék világát, tegye. Ha közben mesés kincsek után kutatnál elhagyatott erődökben, semmi akadálya. De elég csak azt lesni, hogy másokat merre sodor a víz, majd a kellő pillanatban lecsapni rájuk, és hajójukat elsüllyesztve rátenni a mancsunkat az ő kincseikre. A Sea of Thievesben nagyon kevés előre definiált feladatunk lesz, időnk nagy részében azt csinálhatunk, amit csak akarunk. Ez egyfelől nagy szabadság, másfelől túl nagy szabadság. Eleinte nagyon döcögős, mire kiismerjük a játékmechanizmusokat. Utána pedig egy jó csapat hiányában csak nagyon szűkösek lesznek a lehetőségeink, illetve a jó csapatmunka hiányában a meggazdagodás esélye is csekély. Lehet, hogy több óra megfeszített küzdelemmel felmarkolhatunk egy ládányi csillogó aranyat és ezüstöt. De aztán jön egy nálunk jobban felkészült tolvajcsapat, és egy-két perc alatt a hullámsírba küld minket. Hiába, ilyen a kalózélet...

Sea of Thieves

A Sea of Thievest könnyű megszeretni, és legalább ilyen könnyű megutálni is. Egyáltalán nem való mindenkinek, eléggé rétegjáték. Egy olyan rétegjáték, amely még nagyon messze van a kész állapottól (ehhez képest egy teljes értékű AAA-s alkotás árcédulája fityeg rajta). Szerencsére ezzel a Rare csapata is tisztában van, így a jövőben folyamatosan bővíteni és formálni fogják. Biztos csiszolni fognak a játékmeneten is, amelyben azért még akadnak kisebb-nagyobb bakik, valamint remélhetőleg a jelenleg eléggé egy kaptafás szigeteket is változatosabbá tudják majd tenni. Bár az egész játékot a közösen átélt saját történetekre építették fel, nem lenne baj, ha egy picit több olyan tartalom is kerülne bele, ami jobban vezeti a kezünket.

Sea of Thieves

Amire viszont nem lehet panasz, az a hangulat, a látvány és a zenei aláfestés. A grafika az élethű megvalósítás helyett a mókás, animációs filmeket idéző stílust követi. A szereplők viccesen néznek ki, a szigetek színesek, az óceán pedig lenyűgöző. Ahogy a szél hatalmas hullámokat korbácsol, ahogy az égen lassan úsznak a felhők. A távolban pedig néha túlvilági dolgokat is látni, de lehet, hogy csak délibáb? Mindenestre sellőkkel és tengeri szörnyekkel is találkozhatunk, ahogy néha a felhők közt is fel-felbukkan egy haragos, démoni szempár. Az egészben mégis a vitorlázás a legjobb. Felhúzni a vasmacskát, leengedni a vitorlákat és beállítani a kívánt szöget. Szelni a habokat, közben apró, szedett-vedett vödörrel merni a vizet a fedélközből, vagy görbe kis messzelátónkkal kémlelni a horizontot zsákmány reményében. Van egy hangulata, na. A zenék pedig hozzák a tipikus kalózhangulatot, ami csak tovább javít ezen.

Sea of Thieves

A Sea of Thieves legnagyobb hibája, hogy még nincs kész, de már megjelent. Sok más játékkal ellentétben ez nem a hibák tömegében vagy az összecsapott játékmenetben nyilvánul meg, hanem a tartalom szűkösségében. Mivel karakterünket és hajónkat lehet csinosítgatni, nem ártana, ha ehhez megfelelő mélységű szerkesztő is rendelkezésre állna. Ahogy már feljebb is írtam, jó dolog, hogy a sorsunk a saját kezünkben van, de azért egy picit több jószerencsével (értsd tudással) is szélnek ereszthetne a játék. Ezek azonban mind javítható, pótolható hiányosságok. Így most azt mondom, egyelőre csak akkor érdemes beruházni a Sea of Thievesre, ha nagyon lelkesedsz a kalózdalok és az óceán illata iránt. Ha viszont egy picit még türelemmel tudsz lenni, később jobb áron, várhatóan jobb tartalommal is hozzájuthatsz majd. Én a magam részéről azt sem tartanám kizártnak, hogy idővel teljesen ingyenessé fog válni. Konkurenciája pedig egyelőre nem nagyon van, de majd meglátjuk, hogy a Ubisoft mit hoz ki a totál másik végletnek ígérkező Skull and Bonesból.

Sea of Thieves

Kard csendül, ágyú dördül,
Körülvesz sok galád.
De a kocka fordul, a szél felgyorsul,
S már feszes a vitorlád.

A mélybe húz az óceán,
De zászlóink lengenek.
Kincsed a sírban is markolod,
Vár a Tolvajok Tengere!

Sea of Thieves
Sea of ThievesSea of ThievesSea of ThievesSea of ThievesSea of Thieves

A Sea of Thieves Xbox One-ra és Windows 10-es PC-re jelent meg (egy vásárlással mindkét platformra elérhető a játék). A cikk a PC-s verzió alapján készült. A tesztpéldányt a Microsoft Magyarország biztosította számunkra.

értékelés

Sea of Thieves

Sea of Thieves
Pozitívumok
  • Szerethető látványvilág és design.
  • Kevés a valamirevaló kalózos játék a piacon.
  • Nagyszerű zenék.
  • Remek alapok...
Negatívumok
  • ...de egyelőre kiforratlan.
  • A teljesen szabad kéz nem mindenkinek lesz szimpatikus.
  • Egyedül felesleges is belekezdeni.
  • Szinte minden sziget egyforma.
Sea of Thieves
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Sea of Thieves

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló